Gå til innhold

Mor er frekk via melding

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja hun kjefter på meg i meldinger. Skriver at jeg må få hjelp hvis jeg ikke klarer foreldrerollen. Må gå i terapi og sånt. Det går ikke å snakke sånn til andre??? 
planlegger en alvorsprat med kjerringa Neste gang vi skal ha samvær. Hun påstår jeg lyver til ungen om ting jeg lover vi skal gjøre, men det har aldri skjedd!! Jeg sier bare at vi har muligheter og lover aldri noe. 

Anonymkode: 933e3...4b7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke terapi hadde vært så dumt, ass... 

Anonymkode: ab056...50e

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hun kjefter på meg i meldinger. Skriver at jeg må få hjelp hvis jeg ikke klarer foreldrerollen. Må gå i terapi og sånt. Det går ikke å snakke sånn til andre??? 
planlegger en alvorsprat med kjerringa Neste gang vi skal ha samvær. Hun påstår jeg lyver til ungen om ting jeg lover vi skal gjøre, men det har aldri skjedd!! Jeg sier bare at vi har muligheter og lover aldri noe. 

Inntrykket man får når man leser dette er at dere ikke er bedre noen av dere. Du kaller din egen mor for "kjerring". Ser ut som om dere to har en konflikt som dere burde løse ved å snakke sammen som voksen , ikke på sms eller på kvinneguiden. 

Anonymkode: 8914e...95f

• Liker 10
Skrevet

Det første du kan gjøre er å slutte å referere til dama som har risikert helsa si for å produsere barnet ditt for ei kjerring. Det neste du får ta tak i er hvorfor det har blitt en misforståelse, og det har det blitt hvis barnet tror dere skal gjøre noe som det ikke blir noe av. Uavhengig av hvor rett du mener du har i at du ikke har lovt noe så er det leit om barnet blir skuffet og det er det viktigste å få slutt på.

• Liker 21
Skrevet

«Vi har muligheter» til er lite barn er ganske det samme som «vi skal». 

- «Vi har muligheter for å dra på ferie til Spania». Drar ingen steder,

- «Vi har mulighet til å dra på kino i helga». Sitter hjemme.

- «Vi har mulighet for at du kan ta med en venn». Fikk ikke ta med venn likevel.

Ikke presenter «muligheter» til et barn om de ikke blir gjennomført, du skaper skuffelse. Da er det bedre å la være å snakke om disse «mulighetene». Som foreldre vil en slik voksen fremstå som utrygg og uforutsigbar. Om dere allerede har skilsmissebarn er det noe av det siste barnet deres trenger. Du behøver heller ikke love «gull og grønne skoger» for å tilfredsstille barna. «I kveld blir bare vi to hjemme og koser oss med film og pizza», er like bra som andre «muligheter». Presenter hva som reelt skal skje, ikke hva som kunne skjedd i en fiktiv virkelighet.

Og når du omtaler mor som « kjerringa» antar jeg det ikke er den kose-versjonen av kjerring du sikter til. Dermed er det vel en sannsynlighet for at din forakt for henne skinner like mye gjennom som den hun har mot deg. 

Har du problemer med foreldrerollen? 

• Liker 31
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

planlegger en alvorsprat med kjerringa Neste gang vi skal ha samvær.

Nei, det er faktisk ikke ved overlevering til samvær du skal ha en slik prat. 

Har dere problemer, og du er et normalt oppegående menneske så kaller du heller inn til fam.kontoren enn å ta en alvorsprat.. Du kan ringe og være hyggelig, det er et alternativ om det ikke kan vente. Finne ut hva som er greia, siden hun kjefter på deg. Hun har trolig pratet med et skuffet barn, skjønner du.. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er tydeligvis flere her som ikke skjønner noe!!

hun påstår at barnet griner og sier at jeg lyver!! At jeg har sagt til ungen at det kan ringe når det er hos mor. Og bare fordi jeg ikke svarer med EN gang så skal visst ungen bli så lei seg. Ikke alle som har telefon på seg hele dagen. 
Kjæresten min er helt enig i at mor til ungen er helt fjern, da er det kanskje ikke bare oss det er noe feil med. Tror mor har en personlighetsforstyrrelse. 

Vi har vært masse hos familievernskontoret, men jeg gidder ikke mer. Nå må hun holde opp, hun er etter meg!! Det har vært rettssaker og alt tull, hun gir seg aldri. 
Og derfor er det alltid en tredjepart som henter og leverer når jeg skal ha samvær. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hun påstår at barnet griner og sier at jeg lyver!! At jeg har sagt til ungen at det kan ringe når det er hos mor. Og bare fordi jeg ikke svarer med EN gang så skal visst ungen bli så lei seg. Ikke alle som har telefon på seg hele dagen. 
Kjæresten min er helt enig i at mor til ungen er helt fjern, da er det kanskje ikke bare oss det er noe feil med. Tror mor har en personlighetsforstyrrelse. 

Vi har vært masse hos familievernskontoret, men jeg gidder ikke mer. Nå må hun holde opp, hun er etter meg!! Det har vært rettssaker og alt tull, hun gir seg aldri. 
Og derfor er det alltid en tredjepart som henter og leverer når jeg skal ha samvær. 

Hvor gammel er ungen? 

Er det sånn at du ringer tilbake til deres felles barn når du ser anropet? :) 

Anonymkode: 84523...dae

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er ungen? 

Er det sånn at du ringer tilbake til deres felles barn når du ser anropet? :) 

Ungen er snart 7år. 
jeg ringer ikke tilbake. Vil ikke risikere å snakke med mor. 

AnonymBruker
Skrevet

Ungen er snart 7år. 

Herregud, stakkars barn! Jeg er enig med mor her altså. Barnet har jo ikke forståelse om at du ikke vil snakke med mammaen hennes/hans og blir så klart lei seg når pappa bryter avtalen! 

Anonymkode: 7ea34...927

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ikke helt god ut.

Anonymkode: 9105d...c66

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Men hvem er du? Far eller stemor?

Anonymkode: e119b...c63

Gjest Dævendøtte
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Be ungen din om å sende en sms før den eventuelt ringer.. så kan du svare om det passer eller ikke.

Hva kjæresten din synes om din eks, er helt irrelevant. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Be ungen din om å sende en sms før den eventuelt ringer.. så kan du svare om det passer eller ikke.

Hva kjæresten din synes om din eks, er helt irrelevant. 

Det var problemet sist, jeg svarte ikke fort nok. Vi har en avtale på 1 døgn svarfrist, siden jeg slet med det før. 
nå hadde ikke fristen gått ut enda en gang!!! dette går ikke...

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Det var problemet sist, jeg svarte ikke fort nok. Vi har en avtale på 1 døgn svarfrist, siden jeg slet med det før. 

1 døgn svarfrist? Hva i alle dager er det slags avtale, trenger du så lang tid på å svare på anrop eller sms? 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør skjerpe deg. Som forelder må man være tilgjengelig. Hvis man er en ansvarlig forelder...

Når barna ikke er hos meg kan jeg nås når som helst. Det er en trygghet for alle parter.

Anonymkode: 2acf5...c2b

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ungen er snart 7år. 

Ja, men da bryter du jo avtaler så jeg har FULL forståelse for at mor sier i fra. :) Barnet blir jo lei seg fordi at du lyver det rett opp i trynet. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du høres dessverre ikke ut som en oppegående far. 

Hva med å ringe opp igjen neste gang. Hvis mor tar tlf sier du at du ringer for å snakke med barnet. Hvis hun begynner å kjefte eller snakke om noe annet så bare gjentar du det samme om og om igjen "nå ringte jeg for å snakke med xxxx". 

Du setter jo dine følelser og din redsel for å snakke med mor foran ditt barn sitt behov for å snakke med sin far. Er det noe en god forelder ville gjort? Uansett hvor psycho mor måtte være så har du et ansvar for å være en god pappa både når du selv har samvær og når mor har barnet. Og det er helt uavhengig av hvordan mor er. Det er kun ditt ansvar å være en god far for ditt barn. 

Du må rett og slett lære deg å svelge noen kameler for barnet ditt sitt beste. Ringer barnet og du ikke rekker å ta tlf så ringer du opp igjen for svarte!

Anonymkode: 76ff0...27d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde med det samme du var en kvinne som fortalte om sin mor.

Anonymkode: c6083...28f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 døgn svarfrist?? Hva i alle dager. Ikke rart barnet blir lei seg når du bryter avtalen om at han kan ringe deg, du svarer jo ikke. 

Anonymkode: 2c1b5...ee7

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...