Gjest Gulltopp Skrevet 23. juni 2005 #1 Skrevet 23. juni 2005 Er det en som har hovedfag og mellomfag i stedet for bare hovedfag og grunnfag, eller er det en som har hovedfag og to grunnfag? Eller er det en som har hovedfag pluss ett mellomfag pluss ett grunnfag? (Ja da, jeg vet at disse begrepene ikke brukes lenger.)
Gjest Gjesta Skrevet 23. juni 2005 #2 Skrevet 23. juni 2005 Da jeg jobbet i skolen, fikk jeg lønn som lektor med opprykk med helt normalt hovedfag (for the record: jeg har hovedfag, to mellomfag og noen løse emner). Det har å gjøre med lengden på utdanningen, tror jeg. Men nå er jo reglene forandret, så...
Gjest Gulltopp Skrevet 23. juni 2005 #3 Skrevet 23. juni 2005 Vel, den femårige integrerte lektorutdanningen legger jo opp til at man blir "vanlig" lektor med hovedfag pluss ett grunnfag. Men jeg vil ha opprykk... Har hørt mange som er kritiske til at man får lektorstatus etter bare fem år på universitetet.
Gjest Gjesta Skrevet 23. juni 2005 #4 Skrevet 23. juni 2005 Du burde sjekke med utdanningsforbundet e.l. for hvilke regler som gjelder.
Gjest Gulltopp Skrevet 23. juni 2005 #5 Skrevet 23. juni 2005 Takk for tips! Tenkte ikke så langt, det letteste har jo etter hvert blitt å gå til KG når det er noe jeg lurer på...
Gjest hera ulogga Skrevet 23. juni 2005 #6 Skrevet 23. juni 2005 Lektor med opprykk har hovedfag (cand.xxx-grad) samt et ekstra grunnfag eller tilsvarende i tillegg til de fagene som inngår i graden.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2005 #7 Skrevet 23. juni 2005 Vel' date=' den femårige integrerte lektorutdanningen legger jo opp til at man blir "vanlig" lektor med hovedfag pluss ett grunnfag. Men jeg vil ha opprykk... Har hørt mange som er kritiske til at man får lektorstatus etter bare fem år på universitetet.[/quote'] Det er noko usikkert kva status vi får når vi er ferdig med den integrerte lærarutdanninga vår... Kor går du forresten? Og kva går du på? Eg tar nordisk ved UiB.
Gjest gaja ii Skrevet 23. juni 2005 #8 Skrevet 23. juni 2005 den regelen jeg så for lektor med opprykk var at utdanninga måtte være 7 år (alt i alt). er veldig usikker på om jeg kommer inn under den.
Gjest gaja ii Skrevet 23. juni 2005 #9 Skrevet 23. juni 2005 den regelen jeg så for lektor med opprykk var at utdanninga måtte være 7 år (men jeg vet ikke om det er inkludert ppu). er veldig usikker på om jeg kommer inn under den, eller om jeg bare blir lektor. er det noen som vet reglene for lønn når man jobber som vikarlærer og ikke har PPU? Får man lønn som ufaglært, som lektor, eller noe midt i mellom? og hvordan regner man ut ansennitet når man ikke har en prosentstilling? teller man timene eller? fryktelig vanskelige disse offentlige reglene...
Gjest gaja ii Skrevet 23. juni 2005 #10 Skrevet 23. juni 2005 den regelen jeg så for lektor med opprykk var at utdanninga måtte være 7 år (men jeg vet ikke om det er inkludert ppu). er veldig usikker på om jeg kommer inn under den, eller om jeg bare blir lektor. er det noen som vet reglene for lønn når man jobber som vikarlærer og ikke har PPU? Får man lønn som ufaglært, som lektor, eller noe midt i mellom? og hvordan regner man ut ansennitet når man ikke har en prosentstilling? teller man timene eller? fryktelig vanskelige disse offentlige reglene...
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2005 #11 Skrevet 24. juni 2005 Det kjem sikkert ny reglar når det første kullet frå integrert lærarutd. er ferdige. Det vi har fått høre, er att vi sannsynlegvis blir lektor med opprykk dersom vi tar eit år i tillegg etter dei fem åra med master og grunnfag. Dvs. at det er det samme om du vel å utvide grunnfaget til mellomfag, eller om du tar eit grunnfag til. Men som sagt, det er ingen som veit AKKURAT korleis dette kjem til å bli enno...
Gjest hera ulogga Skrevet 24. juni 2005 #12 Skrevet 24. juni 2005 den regelen jeg så for lektor med opprykk var at utdanninga måtte være 7 år (men jeg vet ikke om det er inkludert ppu). er veldig usikker på om jeg kommer inn under den, eller om jeg bare blir lektor. er det noen som vet reglene for lønn når man jobber som vikarlærer og ikke har PPU? Får man lønn som ufaglært, som lektor, eller noe midt i mellom? og hvordan regner man ut ansennitet når man ikke har en prosentstilling? teller man timene eller? fryktelig vanskelige disse offentlige reglene... Jeg fikk iallefall lektorlønn da jeg jobbet som lektor (uten PPU) for noen år tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå