Gå til innhold

Kan man ta WHO seriøst fremover?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tvilt på dem før, men har de siste ukene fått inntrykk av at de er veldig "økonomisk styrte". At de går ut og hyller Sverige, når det er helt tydelig at strategien til Sverige feiler.  Og hele veien har nedtonet alvorligheten ved viruset. De virker også å ha tette bånd til Kina, mens de lett avfeier erfaringene fra Spania og Italia. 

En ting hadde vært om Sverige lå først i rekka. Men etter å ha sett utviklingen i Spania/Italia... 

Greit nok at Sverige går for den. Men at WHO stiller seg bak per i dag?

Anonymkode: 53035...138

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å herregud... 🤦‍♀️ Slutt med konspirasjonsteoriene

Anonymkode: 0e136...2df

• Liker 8
Gjest Fallabella
Skrevet

Har du ikke tenkt over hva WHO, Erna og Bill Gates handler om? Da er det på tide å begynne å følge med!

AnonymBruker
Skrevet

Svar på spørsmålet: Nei.

28 minutter siden, Fallabella skrev:

Har du ikke tenkt over hva WHO, Erna og Bill Gates handler om? Da er det på tide å begynne å følge med!

Helt riktig.

Anonymkode: 0fd92...bbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: a4869...973

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er man våken, så er svaret NEI. 

Anonymkode: 34434...35f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

WHO er i lomma på Kina, det kunne ikke vært mere tydelig pga hvordan WHO uttalte seg rundt krisen tidlig i forløpet (Viruset smitter ikke mellom mennesker tweetet de i Januar på kontoen deres. Når viruset hadde herjet i to måneder i Kina allerede. Standard skadekontroll på oppdrag fra Beijing..)

Og ikke minst hvordan generalsekretæren kuttet et intervju tvert når han fikk spørsmål om Taiwans håndtering av viruset, tilfeldigvis midt i en pågående konflikt mellom statene..

Anonymkode: 0f6c1...ddd

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hele veien har nedtonet alvorligheten ved viruset. 

Jeg tror mer på at alvorligheten ved viruset har blitt overdrevet jeg da, SÅ farlig at vi trenger å stenge ned hele verden er det faktisk ikke...

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, Teatrica skrev:

Jeg tror mer på at alvorligheten ved viruset har blitt overdrevet jeg da, SÅ farlig at vi trenger å stenge ned hele verden er det faktisk ikke...

Heldigvis har Norge hatt en så pass god håndtering at folk begynner å bagatellisere viruset. 

Nei, jeg tror ikke at alvorligheten til viruset har blitt overdrevet. Jeg løfter blikket litt, og ser utom landegrensene.. Da ser jeg at dette viruset har forårsaket mye elendighet.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri tvilt på dem før, men har de siste ukene fått inntrykk av at de er veldig "økonomisk styrte". At de går ut og hyller Sverige, når det er helt tydelig at strategien til Sverige feiler.  

De norske myndigheter gjør nøyaktig det samme når de hver dag roser en ny gruppe på sine pressekonferanse.

Dette gjør de ikke fordi gruppene er så ekstremt flinke at de fortjener ros, men det motsatte.  Dette gjør de fordi disse gruppene har behov for å bli sett, bli oppfordret til ansvarlighet, videre innsats og optimisme når det butter i mot.

For det er ikke tilfeldig at hyttefolket ble rost og takket når hyttestriden sto på som verst, og at russen ble rost og takket bare få dager etter at flere samlinger av russ ble oppløst av politiet.

Det ble vist at flere svenske samlet seg i grupper, og at troen på strategien falt.  De behøvde å bli sett, bli oppmuntret til videre innsats, og det fikk de. 

For det var ikke strategien i seg selv som ble rost, det var befolkningen som gjorde der de måtte, selv uten pålegg fra myndighetene.

Anonymkode: 1ffb7...a89

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, SS said:

Heldigvis har Norge hatt en så pass god håndtering at folk begynner å bagatellisere viruset. 

Nei, jeg tror ikke at alvorligheten til viruset har blitt overdrevet. Jeg løfter blikket litt, og ser utom landegrensene.. Da ser jeg at dette viruset har forårsaket mye elendighet.

Bingo. Befolkningen skal ha ros for at man har hatt såpass god håndhygiene og holdt avstand i denne perioden.

Kanskje man på sikt klarer å begrense andre smittsomme sykdommer om dette blir en vane i fremtiden også..

Anonymkode: 0f6c1...ddd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Fallabella skrev:

https://steigan.no/2020/04/den-norske-elitens-nesegruse-hengivenhet-for-bill-gates/

Tiltakene gjort i Norge i forhold til pandemi er utført av personer vi kan ha full tillit til, eller? De har nemlig ikke lekepenger i mellom hendene disse folka.. 

Når en legger ut link til Steigan så er ikke kildekritikk mye i fokus!

Anonymkode: 5f7b2...66e

• Liker 4
Gjest Fallabella
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en legger ut link til Steigan så er ikke kildekritikk mye i fokus!

Anonymkode: 5f7b2...66e

Det er det mange meninger om, ingen grunn til at du skal rakke ned på min mening. De faste nyhetskanalene er garantert bankers eller? De kan vi stole blindt på? Eller hvor finner du informasjon som faktisk stemmer? Hvordan vet du isåfall alt dette?

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri tvilt på dem før, men har de siste ukene fått inntrykk av at de er veldig "økonomisk styrte". At de går ut og hyller Sverige, når det er helt tydelig at strategien til Sverige feiler.  Og hele veien har nedtonet alvorligheten ved viruset. De virker også å ha tette bånd til Kina, mens de lett avfeier erfaringene fra Spania og Italia. 

En ting hadde vært om Sverige lå først i rekka. Men etter å ha sett utviklingen i Spania/Italia... 

Jeg mener Sverige og Italia har håndtert det veldig forskjellig. Italia lot det skure helt til det var total katastrofe. Da stengte de ned alt. I Sverige var de tidlig ute med moderate tiltak. Helsevesenet har kontroll. 

Norge har råd til shutdown, men i India, afrikanske land, Sør Amerika etc er ikke sulten så langt unna. Det kan bli katastrofe om staten stenger ned i lang tid 

For mesteparten av verden er det kanskje lurt å velge en strategi som ligner på Sverige sin. Ikke gi blaffen, men velge en middelvei. 

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, SS skrev:

Jeg er heller ikke blind for hva som skjer i andre deler av verden, og selvfølgelig medfører det mye elendighet. Men likevel så har dødstallene mange årsakssammenhenger, ikke bare alvorlighetsgraden av viruset... Det er tross alt slik at de aller fleste som får viruset ikke dør av det...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

At de går ut og hyller Sverige, når det er helt tydelig at strategien til Sverige feiler.  

Kilde?

Anonymkode: 333ac...86d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare tenker med meg selv jeg da.. 
Hvis man ser objektivt ( og ikke medmenneskelig eller empatisk) på dette.. Tjener ikke verden litt i myndighetenes ståsted på at "flest mulig "av syke/svake/eldre dør...? 
Ville da man ikke ha ønsket Sverige sin modell? WHO er vel styrt av høyere hold, det har vi vel visst lenge.. 
Dødstallene derimot peker ikke på noen stor greie, så er det media selv som ønsker å skremme opp folk, eller er det myndighetene?  Bare spør jeg altså.. For dette er ikke logisk... 

Anonymkode: 5b8cd...151

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om Sverige har håndtert dette feil, så burde de stenge hver sesong pga vanlig influensa. Covid19 dreper 28 mennesker hver dag i Sverige, og influensa iår, en dårlig sesong dreper 53 hver dag. 

• Liker 2
Gjest Fallabella
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare tenker med meg selv jeg da.. 
Hvis man ser objektivt ( og ikke medmenneskelig eller empatisk) på dette.. Tjener ikke verden litt i myndighetenes ståsted på at "flest mulig "av syke/svake/eldre dør...? 
Ville da man ikke ha ønsket Sverige sin modell? WHO er vel styrt av høyere hold, det har vi vel visst lenge.. 
Dødstallene derimot peker ikke på noen stor greie, så er det media selv som ønsker å skremme opp folk, eller er det myndighetene?  Bare spør jeg altså.. For dette er ikke logisk... 

Anonymkode: 5b8cd...151

Det viktigste for myndighetene er å fremstå som reddende helter, det er essensen. Også har vi deres agenda om mer makt og kontroll. Norge smisker og logrer mens de dreper i krig men det tror jeg ikke folk som bor her vil se, gidder å se, har det for godt til å se? Ikke vet jeg annet enn at det handler om at vi må tenke selv å ikke tro blindt på alt vi blir server som «sannheter.

• Opprett ny...