rundfirkant Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Vi diskuterte litt her. Har to vennepar som skulle ha døpt ungene nå, også er det litt forskjellige tanker rundt de nye rådene idag. De ene anser det som ikke tillatt, mens de andre tolker det som kanskje lov. Tillates det nå for fest etter dåpen med 50 stk eller er det å regne som privat?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Bryllup og konfirmasjon var lov så da regner jeg med dåp også er lov. Men her er det uansett ikke åpent for dåp i kirken. Men det ble presisert på dagsrevyen at det ikke var ok med hjemmefest. Anonymkode: 27dc8...ac5
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Med maks 50 gjester og en arrangør. Blir mye dyrere å måtte leie hus eller hotell. Og har hoteller åpent? Er restauranger åpne? 50 stk inkl arrangør og servitører er ikke rare antallet. Anonymkode: 10d0d...006 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Ut fra det Nakstad sa på tv i går er det mulig etter 7. mai, dersom man har en ansvarlig arrangør, maks 50 personer med 1 meter avstand, og fører en form for gjestelister, med tanke på eventuell smittesporing i etterkant, dersom man skulle være uheldig. 1 meter avstand høres mye ut, men i en dåp er det mye familie, så det kan man løse ved å bordsette etter husstand, med gode mellomrom mellom bordene. Så bør også maten serveres ved bordene, ikke buffe. Anonymkode: 5cc3e...574 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 Jeg forsto det som at det var greit om man har gjesteliste og en ansvarlig arrangør som kan sørge for minst 1 m mellom folk som ikke bor sammen. Og vi anbefales å leie lokaler for å få i gang samfunnet. Kirkene snakker også om å åpne noe. Man har ganske stor familie om opp mot 50 på gjestelista ikke er nok. Men jeg ville arrangert med et forbehold om at smittesituasjonen kan endres om det er en stund til. Anonymkode: e57b4...bb7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 Du har lov med samlinger på 50 stykk så lenge det er i regi av en arrangør Anonymkode: d8cac...58e
skrue Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 On 4/30/2020 at 5:17 PM, rundfirkant said: Vi diskuterte litt her. Har to vennepar som skulle ha døpt ungene nå, også er det litt forskjellige tanker rundt de nye rådene idag. De ene anser det som ikke tillatt, mens de andre tolker det som kanskje lov. Tillates det nå for fest etter dåpen med 50 stk eller er det å regne som privat? Spørsmålet er heller om man ønsker å samle mennesker og gjerne en god del eldre blandet dem. Jeg ville ha gjort det praktisk. Dåp nå og markering senere.
Yoshi Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 Dåp er vel greit. Er fest og gjester som er problemet
Anbefalte innlegg