AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 jeg var på forelesning i dag, og satte på mobilen for lydopptak. Kanskje ikke helt etisk greit men tenkte å høre hva de mente for noe om oppgaveskrivingen. Jeg hadde tatt opptak i ca 20 minutter, så kom det varsel opp på skjermen, om opptak. Jeg ble litt satt ut, men måtte jo bare skru den av. Fanger zoom opp det jeg tar opp med mobilen? det er en egen opptaksfunksjon der, men trykker jeg på den så blir jeg bare avvist? Anonymkode: dc87b...55b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 det er nok foreleser som gjør opptak; jeg må godkjenne når han gjør det. har tatt opp et par forelesinger selv(kun jeg som hører de) på mobilen. aner ikke hvordan jeg finner opptak i zoom, da jeg får lenke hver gang. Anonymkode: 7c329...544 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Kun møteleder som kan ta opptak i zoom, så det var nok bare et varsel på at han/hun startet et opptak. Anonymkode: b631e...16d 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kun møteleder som kan ta opptak i zoom, så det var nok bare et varsel på at han/hun startet et opptak. Anonymkode: b631e...16d vet du hvordan man finner desse opptakene? Anonymkode: 7c329...544
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #5 Skrevet 30. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: vet du hvordan man finner desse opptakene? Anonymkode: 7c329...544 De må jo deles, ligger ikke tilgjengelig for andre enn den som gjør opptaket. Anonymkode: ee86c...0a3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: det er nok foreleser som gjør opptak; jeg må godkjenne når han gjør det. har tatt opp et par forelesinger selv(kun jeg som hører de) på mobilen. aner ikke hvordan jeg finner opptak i zoom, da jeg får lenke hver gang. Anonymkode: 7c329...544 Jeg trykket ikke på record knappen på zoom, men på egen mobil. Advarsel forsvant med en gang jeg stoppet opptaket. jeg vet at det skjer hvis en skolerobot av1 gjør det. Visste ikke at zoom var så avanser. Det er jo uansett bra! Anonymkode: dc87b...55b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kun møteleder som kan ta opptak i zoom, så det var nok bare et varsel på at han/hun startet et opptak. Anonymkode: b631e...16d Nei jeg fikk opp varsel og varselet forsvant med en gang jeg stoppet det? Alle hørte varselet også foreleser. Flaut det der, men vet ikke om alle fikk med at jeg tok opp. Anonymkode: dc87b...55b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #8 Skrevet 1. mai 2020 Jeg som foreleser pleier å ta opp samtalene, alle får vite om det, og det legges ut etterpå. Det pleier å ta lang tid å få lagt ut, men går best f.eks tidlig på morgenen. Det er ikke lov å ta opptak av folk uten å spørre dem, og sånn som muntlig eksamen er ikke lov til å ta opp. Men jeg ville tro det var helt greit om du sendte en melding til foreleser om å ta opp det dere gjør. Anonymkode: a16f9...db6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg som foreleser pleier å ta opp samtalene, alle får vite om det, og det legges ut etterpå. Det pleier å ta lang tid å få lagt ut, men går best f.eks tidlig på morgenen. Det er ikke lov å ta opptak av folk uten å spørre dem, og sånn som muntlig eksamen er ikke lov til å ta opp. Men jeg ville tro det var helt greit om du sendte en melding til foreleser om å ta opp det dere gjør. Anonymkode: a16f9...db6 Det som er greia er at zoom fanger opp at jeg gjør optak med mobilen. Jeg visste ikke at den var så avansert. Når jeg sjekket hvordan appen fungerer så står det at den fanger opp opptak. Det må være en tidsbegrensning på det siden jeg fikk varsel etter et kvarter. Foreleser gjør ikke opptak da alt foregår i samtid. En annen foreleser tar opp sin forelesning for at andre skal høre på det. Da er det bare han som snakker. Det er ellers ikke lov å ta opptak av forelesning uten alles samtykke. Anonymkode: dc87b...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå