Gå til innhold

Nå dør færre i Norge enn vanlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Supre nyheter!

Pandemien er faktisk skyld i at færre dør i Norge nå. Kanskje det hadde vært fint med pandemi hele tiden året rundt?

På en vanlig uke dør et sted mellom 700 og 1000 personer i Norge.

Men de siste ukene har dødeligheten i landet vårt trolig ligget under det vanlige for denne tiden av året, viser tall fra SSB.

https://forskning.no/virus/det-dor-trolig-faerre-enn-vanlig-i-norge/1677512

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Krantz95 skrev:

Supre nyheter!

Pandemien er faktisk skyld i at færre dør i Norge nå. Kanskje det hadde vært fint med pandemi hele tiden året rundt?

På en vanlig uke dør et sted mellom 700 og 1000 personer i Norge.

Men de siste ukene har dødeligheten i landet vårt trolig ligget under det vanlige for denne tiden av året, viser tall fra SSB.

https://forskning.no/virus/det-dor-trolig-faerre-enn-vanlig-i-norge/1677512

Hjelper nok med enkle smittetiltak. 

Jobber på helseinstitusjon. Vi har aldro hatt så lite fravær/sykdom blant ansatte eller sykdom blant brukerne som denne våren...Har jobbet der i 12 år.

Sprit og såpe funker!

Anonymkode: 0ea8b...ea3

• Liker 8
Skrevet

Den største grunnen til få innlagte og få døde er restriksjonene.  Det er på ingen måte over.  Tipper vi har minst tusen døde om et par mnd. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Apocalypte skrev:

Den største grunnen til få innlagte og få døde er restriksjonene.  Det er på ingen måte over.  Tipper vi har minst tusen døde om et par mnd. 

Du mener vel 14 dager ??

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ihvertfall ha tenkt meg at vi videreførte en del av de nye smittevernsreglene i barnehagen videre. Pleier normalt sett å være konstant forkjølet og ofte småsyk mellom februar og juni, men i år var jeg litt småsnørrete da vi stengte ned og ble bra på en uke. - Siden har hverken jeg mine kolleger vært syke/ forkjølet og på jobb er det bare friske unger, uten at vi har hatt noe større fravær enn vanlig etter barnehageåpningen. - De som hadde barnehagetilbud under nedstengningen, har heller ikke vært syke.  Jeg tipper at vi har spart kommunen for en del utgifter til vikarer. - Helsearbeiderne i kommunen sier noe av det samme. 

Anonymkode: 37904...66f

• Liker 4
Gjest Fallabella
Skrevet

Dette er jo bare logisk og noe en hver kan tenke seg til selv.

Skrevet

Ryddet for avsporing og svar til det. 

_popcorn_, mod

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at færre dør er at vi ikke gjør det vi liker. Prisen for et fungerende samfunn er ulykker, hjerteinfarkt og slag.

AnonymBruker
Skrevet

Når folk får restriksjoner på alt de gjør så blir det også færre ulykker av div slag. Ganske logisk at dødstallene går ned på mange områder

Anonymkode: e1810...480

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ihvertfall ha tenkt meg at vi videreførte en del av de nye smittevernsreglene i barnehagen videre. Pleier normalt sett å være konstant forkjølet og ofte småsyk mellom februar og juni, men i år var jeg litt småsnørrete da vi stengte ned og ble bra på en uke. - Siden har hverken jeg mine kolleger vært syke/ forkjølet og på jobb er det bare friske unger, uten at vi har hatt noe større fravær enn vanlig etter barnehageåpningen. - De som hadde barnehagetilbud under nedstengningen, har heller ikke vært syke.  Jeg tipper at vi har spart kommunen for en del utgifter til vikarer. - Helsearbeiderne i kommunen sier noe av det samme. 

Anonymkode: 37904...66f

Som renholder sier jeg nei til det, vasker så hender og skuldre er helt gåen. Og huden på hendene er helt maltraktert. Så nei, det blir godt å komme tilbake til hverdagen. 

Anonymkode: fe4e2...479

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Krantz95 skrev:

Tror du mener tiltakene.

Anonymkode: d5ee8...581

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du mener tiltakene.

Anonymkode: d5ee8...581

Ja, men uten pandemi ingen tiltak, så en pandemi må vi ha for å få færre døde 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Apocalypte skrev:

Ser du lever opp til ditt nickname.

Håper og tror du tar feil.

Nå kan man raskt sette inn / gjeninnføre restriksjoner regionalt og lokalt samtidig med smittesporing.  Vi er i en helt annen situasjon en i begynnelsen av mars mht smittekontroll og testmuligheter, så det skal skje mye galt om man før høsten får en stor ny bølge. 

Anonymkode: 8cc3e...6a8

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Apocalypte skrev:

Tviler sterkt. Så må man og ta med andre sykdommer som færre dør av nå. Smitterestriksjonene hjelper ikke bare mot corona tydeligvis

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig vinkling. Det er ikke pandemien som er grunnen til at færre dør, det er tiltakene. 

Egentlig så burde vi ha et større fokus på smittevernsregler konstant. Hvorfor skal vi akseptere virusepidemier som noe vi ikke kan gjøre noe med? Det har vært fantastisk med helt friske unger og friske foreldre gjennom en hel senvinter og vår. 

Anonymkode: e3d00...5f8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig vinkling. Det er ikke pandemien som er grunnen til at færre dør, det er tiltakene. 

Egentlig så burde vi ha et større fokus på smittevernsregler konstant. Hvorfor skal vi akseptere virusepidemier som noe vi ikke kan gjøre noe med? Det har vært fantastisk med helt friske unger og friske foreldre gjennom en hel senvinter og vår. 

Anonymkode: e3d00...5f8

Alle kan gjøre basic smittevernsregler alltid, som å vaske hendene litt oftere, passe på hvor man nyser osv. det skulle egentlig bare mangle. Men mange som har slurvet med det sånn til vanlig.

Men man kan ikke stenge ned hele samfunnet for hver influensasesong, Norge AS må faktisk generere kroner i kasse for å ta vare på velferdsordningene.

Anonymkode: c590b...f22

• Opprett ny...