Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 12 vil gjerne farge håret. Jeg sier nei og at hun må være 18 for å få lov (18 er forhandlingsbart om noen år, men det trenger hun ikke vite enda). Når får deres barn lov til å farge håret?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg fikk lov da jeg var 13. Farga det 16 mai. Verste 17 mai-bilder noensinne😂😂😂 uansett når hun får lov så vær med å veiled henne med tanke på farge, send henne til frisør og ikke la henne gjøre det hjemme på badet! 

Anonymkode: e371e...80a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde latt 12 åringen få en glansvask men tror ikke helt hun hadde forstått konsekvenser av permanent farging 

Anonymkode: 35018...f6d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

18? 😶 kjære tid. 
ved 13-14 års alder mener nå jeg. Det er da bare hår.

Anonymkode: 78b9c...b9c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Synes det kommer an på begrunnelsen. Er det for å bli "penere"/ligne en kjendis eller blogger, ville jeg satt foten ned noen år til. 

Er det på gøy (for eksempel å farge håret rosa eller blått), hadde jeg kanskje tillatt det. 

Anonymkode: 98609...2b7

• Liker 4
Skrevet

Jeg fikk lov til å stripe håret når jeg var på den alderen. Ble så klart gjort hos frisør, mamma sendte meg ikke inn på badet med en pakke bleikemiddel 🤪

Er det snakk om rosa/blå så velg en farge som vasket kjapt ut igjen og kjør på :) Vet om mange barn som syntes dette er kjempestas!

AnonymBruker
Skrevet

Hun har så mye allergi, så skeptisk til helfarging. Ellers tenker jeg at hun bestemmer selv. 

Anonymkode: dd5cd...669

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

18? 😶 kjære tid. 
ved 13-14 års alder mener nå jeg. Det er da bare hår.

Anonymkode: 78b9c...b9c

18 år er vel mest fordi jeg var litt usikker på når hun skal få lov - og så satser jeg på å få en stor stjerne når jeg "ombestemmer" meg 😁 for hun kommer jo uansett til å få lov før hun er 18. Hun sa ikke noe om hvilken farge eller om hun vil ha noe som sitter veldig lenge i. 

Hun kom jo såklart med argumentet at det er ei i klassen som har farget håret men siden hun har to eldre brødre er jeg ganske immun mot argumentet om at alle andre har 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er hår. Det vokser ut igjen. Jeg tenker at farging og fiksing er litt en del av å finne seg selv og egen stil. Jeg synes de selv skal bestemme hvordan de vil se ut.

Mine får ha håret som de vil, helt fra de kan uttrykke hvordan de vil ha det. De får ikke farge selv hjemme, for de skal ikke håndtere kjemikalier selv. Og jeg sier atdegder kan jeg ikke, så jeg kan ikke hjelpe dem med det. Dermed er frisør eneste mulighet. Jeg betaler ikke for det jeg anser som unødvendig frisør, så skal de mer en vanlig klipp, eller klippe igjen etter kort tid, må de spare og betale selv. På den måten blir det lite farging, selv om det kun er de som bestemmer hvordan de skal ha håret. 

Anonymkode: e1a1d...acc

• Liker 7
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Finn nå ut hva hun vil gjøre før du sier nei. Uansett er det bare hår. 

AnonymBruker
Skrevet

Lot datteren farge håret blått da hun var 11.

Anonymkode: acf8c...bd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på skole og ser mange jenter med hår som strekker seg langt ned, der halvparten er farget (midlertidig farge) rosa, blå, osv. Rosa/rød er den mest populære fargen :) 

Anonymkode: cf05f...a75

Skrevet

14-åringen min har spurt. Jeg har sagt at jeg ikke nekter henne, men at jeg ikke betaler for det. Hun snakket med frisøren (med meg til stede, men spurte selv og jeg hadde IKKE planlagt noe med frisøren på forhånd), og frisøren anbefalte henne å la være. "Heldigvis" en ung frisør som hun har god kjemi med. Etter det har hun ikke nevnt det...

Men hadde hun insistert og betalt selv så hadde jeg ikke nektet henne nå!

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg fikk ikke lov før jeg var 15.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde latt 12 åringen få en glansvask men tror ikke helt hun hadde forstått konsekvenser av permanent farging 

Anonymkode: 35018...f6d

Det finnes farge som kan vaskes ut.

Anonymkode: 81dba...eef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de burde få lov mellom. 18-20 år.

Anonymkode: 737b5...137

Skrevet
7 timer siden, rampeguri skrev:

Datteren min på 12 vil gjerne farge håret. Jeg sier nei og at hun må være 18 for å få lov (18 er forhandlingsbart om noen år, men det trenger hun ikke vite enda). Når får deres barn lov til å farge håret?

Jeg var som deg angående vår datter når hun ville farge håret. Jeg ville at hun skulle vente til hun ble 18 år. Men så ville sønnen vår farge håret sitt blått for 4 år siden. Da var han 12 år. Han fikk lov. Og selvfølgelig, så fikk også datteren vår lov. Da var hun 16 år. Og min holdning har endret seg etter dette. Det er bare hår. Fargen vaskes ut etter hvert. Det er ingen krise. Så jeg har latt de eksperimentere og uttrykke seg med hårfarge. Og de har begge funnet sin stil i løpet av de siste 4 årene. Du kan jo la datteren din få bruke hårfarge som vaskes ut etter så og så mange hårvask.  

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde latt et barn prøve fra tidlig barneskolealder, men da med farge som bare holder noen vasker/dager. Det er så mange alternativ av det i dag at det er da bare gøy. Så kan de selv lære hva som er kledelig og ei, og lære ved å ta konsekvensen et par dager om det ikke blir så bra. 

Selv fikk jeg restene fra mamma hos frisøren som 2-3 striper i hår fra tidlig barneskolealder. Stripet hele håret fra ungdomskolealder, og startet farge det ordentlig på vgs hos frisør siden jeg uansett styrte meg selv og betalte med egne penger. 

Endret av Moonwalker
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke bekymra meg for håret, det er bare hår. Ville ikke gitt ubegrenset med penger til dette dog, det måtte hun spart til selv.

Jeg husker godt eksperimentering med konditorfarge 😆 Og henna-farge. Rødt hår kledde meg aldri 

Anonymkode: 54e2c...f8e

Gjest Trynefaktor
Skrevet

Min eldste var 16, da fikk hun noen lyse striper. Jeg er kanskje litt kjip og streng der ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...