Gå til innhold

ENDRER RÅDET OM AVSTAND FRA TO METER TIL EN

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå anbefales 1 meter som minimum avstand til andre. Burde fortsatt vært 2 meter! Hvis en som er syk, hoster eller nyser 1 meter unna deg så lykke til med å ikke bli smittet...

Anonymkode: a882a...c4a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå anbefales 1 meter som minimum avstand til andre. Burde fortsatt vært 2 meter! Hvis en som er syk, hoster eller nyser 1 meter unna deg så lykke til med å ikke bli smittet...

Kanskje de som bestemmer endelig har funnet ut at viruset ikke er så farlig likevel?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Flått! Når blir det 50 cm??

Anonymkode: a78a1...ad5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På skolen er det jo 1m, men også tillatt mindre enn det. Står at voksne og barn i en kohort kan leke og omgås normalt og det ser ut til å gå greit det enn så lenge. Vi får vel se da.

Anonymkode: 7c868...0a4

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På skolen er det jo 1m, men også tillatt mindre enn det. Står at voksne og barn i en kohort kan leke og omgås normalt og det ser ut til å gå greit det enn så lenge. Vi får vel se da.

I en hva??? 

Anonymkode: 83661...25d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I en hva??? 

Det er et ord alle har begynt å bruke istedet for gruppe 

Anonymkode: 04fc4...db9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er et ord alle har begynt å bruke istedet for gruppe 

Anonymkode: 04fc4...db9

Hvorfor? 

Kan ikke se at jeg har sett "alle" bruke det? Ingen jeg kjenner, i hvert fall. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? 

Kan ikke se at jeg har sett "alle" bruke det? Ingen jeg kjenner, i hvert fall. 

Barna i skole  og barnehage er delt i   i faste kohorter nå som de er tilbake med vennene sine . Hver Kohort har faste voksne hver dag, og det er ikke lov å blande kohortene.  De har sine faste steder og være også. Om du har hørt nyheter og lest litt tror jeg der har blitt nevnt et par ganger.....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Mozart73 skrev:

Barna i skole  og barnehage er delt i   i faste kohorter nå som de er tilbake med vennene sine . Hver Kohort har faste voksne hver dag, og det er ikke lov å blande kohortene.  De har sine faste steder og være også. Om du har hørt nyheter og lest litt tror jeg der har blitt nevnt et par ganger.....

Altså delt inn i grupper. Eller misforstår jeg? 

Eller er kohort noe annet enn en gruppe? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså delt inn i grupper. Eller misforstår jeg? 

Eller er kohort noe annet enn en gruppe? 

Anonymkode: a024f...96b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Krantz95 skrev:

Kanskje de som bestemmer endelig har funnet ut at viruset ikke er så farlig likevel?

Er vel pga at smitten ikke er så stor i samfunnet akkurat nå!! Det rådet blir nok endret senere i år på ett tidspunkt. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ææææsj ikke bruk det ekle ordet. Høres ut som en kjønnssykdom. Seriøst, jeg brekker meg. Ekleste ordet jeg har hørt, siden det stygge ordet som rimer på tulle. Bare slutt å bruke det, please! 

Anonymkode: 49184...9e4

• Liker 6
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel pga at smitten ikke er så stor i samfunnet akkurat nå!! Det rådet blir nok endret senere i år på ett tidspunkt. 

Nettopp! Dette er dynamiske greier som vil avta og tilta ettersom dagsbilde krever det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Mozart73 skrev:

Kutt ut denne ordbruken. Gruppe, heter det, ikke kohort.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det står kohort i veilederen, jeg bare forholder meg til den jeg. Når jeg viser til noe den sier så virker det naturlig for meg å bruke samme ord som står der, men om det blir vanskelig å forstå for dere så kan jeg godt si gruppe. Så her kommer det en gang til:

På skolen er det jo 1m, men også tillatt mindre enn det. Står at voksne og barn i en gruppe kan leke og omgås normalt og det ser ut til å gå greit det enn så lenge. Vi får vel se da.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut denne ordbruken. Gruppe, heter det, ikke kohort.

Det gjør det sikkert,  men i min hverdag så bruker vi kohort når  i omtaler dette fenomenet, så da er det  naturlig for meg å bruke det også...

Anonymkode: 49618...240

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men når dødligheten de har sett over hele verden er under 1% nærmere 0.5%, så er det enormt mye styr for veldig lite. Vi vil få verre epedeminer enn dette i nærmeste fremtid. Men dette setter vi all in for ? Litt skremmende.

Min siste direktesending, for jeg ble faktisk litt lattermild og småsur over hva de sa i forholdtil hva de gjør.

Anonymkode: 99799...79e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En meters avstand tillates, til gjengeld kommer det et nytt forbud mot CAPSLOCK og ordet kohort samt diskusjoner om det heter kohort eller ikke.

Anonymkode: 67739...8b8

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvorfor. Er en meter plutselig nok for ikke å bli smittet? Hvilket faglig råd ligger bak dette MON tro?

Anonymkode: 96cb6...30a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvorfor. Er en meter plutselig nok for ikke å bli smittet? Hvilket faglig råd ligger bak dette MON tro?

Anonymkode: 96cb6...30a

Pragmatisme.

Anonymkode: ffd26...17d

• Liker 3
  • Opprett ny...