AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Hei! Jeg jobber nå i butikk. Jeg har et sterkt ønske om å ta et vekterkurs nå til høsten, men da er jeg mest sannsynlig nødt til å slutte i jobben, fordi jeg ikke får 4 uker sammenhengende fri. Jeg skal studere senere, men jeg føler meg ikke klar for det enda. Det er snakk om flere år med skole og jeg er utrolig skolelei. Vil også ha meg frabedt at folk sier det er dritt betalt, fordi jeg tjener enda mer dritt i jobben jeg er i nå, i tillegg til at jeg HATER jobben min! Jeg gråter hele tiden og vil ikke jobbe der mer. Er så lei... Jeg tenker altså å jobbe som vekter i noen år (eller lenger om jeg trives såklart) for så å begynne på studier. Skal jeg tørre å ta sjansen å bare slutte i jobben og satse på at jeg får jobb etter kurset?? Vi eier jo en leilighet og har en del utgifter i mnd som må betales, jeg har jo litt oppsparte midler på sparekonto, men disse vil jeg helst ikke bruke av.. Er jo avhengig av å tjene penger, men jeg vil ikke jobbe mer i butikken jeg jobber i nå. Det er vekter jeg vil bli nå, jeg vil komme i gang med noe. Ikke jobbe i en butikk jeg absolutt ikke trives i.. Jeg er super motivert til vekterskolen og klarer nesten ikke vente.. derfor er jeg veldig sikker på at det er dette jeg vil. Så.. jeg har egentlig to spørsmål. Er det lett å få seg fast jobb som vekter /eller deltid, tenker da 40% eller mer? Og har noen her erfaringer med securitasskolen /Nokas eller vekteryrket generelt?? takk for svar, Jeg er forresten 20 år. Anonymkode: ff12c...941
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Jeg gikk på noe som het Vekterskolen, men den finnes ikke lengre. Jeg jobbet forøvrig ikke som vekter, men sikkerhetskontrollør ved OSL. Dette er flere år siden. Tok derimot på meg noen vakter innimellom som var tiltenkt de som kun hadde vekterutdannelsen. Sikkerhetskontrollen har ekstra kurs utover vekterkurset. Hvordan det er å få fast stilling i dag, vet jeg ikke. Men det var ikke så vanskelig før. Kommer sikkert an på hva slags vekter du tenkte, det er flere forskjellige arbeidsoppgaver, som mobilvekter, portvakt, ordensvakt osv Stillingene er nok som oftest fra 50% og oppover. Selv hadde jeg fast med 89%, kun natt. En uke på og en uke fri. Det er veldig mange studenter som tar kurset, for yrket passer fint med studier. Anonymkode: 8198a...521
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Kjæresten min jobber som vekter, og sier det er generelt ganske lett å få jobb, hvertfall deltid. Han trives hvertfall veldig, men sier selv han ikke ser for seg å jobbe i yrket resten av livet. Er helt greit betalt i forhold til arbeidsmengden, og han får en del ekstra tilbud om jobb også. Han jobber egentlig bare to dager i uken, men jobber ofte fulle uker, eller tar helgene fri. Er også god mulighet for overtid ved å jobbe helligdager, natt eller helg(?). Anonymkode: 6a7e2...764 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjæresten min jobber som vekter, og sier det er generelt ganske lett å få jobb, hvertfall deltid. Han trives hvertfall veldig, men sier selv han ikke ser for seg å jobbe i yrket resten av livet. Er helt greit betalt i forhold til arbeidsmengden, og han får en del ekstra tilbud om jobb også. Han jobber egentlig bare to dager i uken, men jobber ofte fulle uker, eller tar helgene fri. Er også god mulighet for overtid ved å jobbe helligdager, natt eller helg(?). Anonymkode: 6a7e2...764 Mannen min er vekter, det er hans erfaring også. Vanskelig å 100% fast, men man får som regel massevis av ekstravakter. Anonymkode: 71954...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå