AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Begge skal jo benyttes om kvelden da de ikke skal ha sollys, og de kan vel heller ikke brukes sammen? Et alternativ er jo å bruke de annenhver kveld, men jeg ønsker å bruke retinol så ofte som mulig, helst hver kveld. Hvordan løser jeg dette? Annen eksfoliering har ikke fungert bra, da den ikke gjør jobben. Anonymkode: d0083...2d1
Roci Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Begge skal jo benyttes om kvelden da de ikke skal ha sollys, og de kan vel heller ikke brukes sammen? Et alternativ er jo å bruke de annenhver kveld, men jeg ønsker å bruke retinol så ofte som mulig, helst hver kveld. Hvordan løser jeg dette? Annen eksfoliering har ikke fungert bra, da den ikke gjør jobben. Anonymkode: d0083...2d1 Hvis huden din ikke er vant til Retinol, kan det bli litt hardt mot huden din å bruke den hver kveld, men du får prøve deg fram. Det går fint å bruke syre om morgenen, så lenge du bruker høy solfaktor. Alternativt kan du legge syre først, og deretter vente en halv time før du legger Retinol. Husk at både syrer og Retinol kan ha en uttørkende effekt, så husk nok fukt!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Akkurat nå, Roci skrev: Hvis huden din ikke er vant til Retinol, kan det bli litt hardt mot huden din å bruke den hver kveld, men du får prøve deg fram. Det går fint å bruke syre om morgenen, så lenge du bruker høy solfaktor. Alternativt kan du legge syre først, og deretter vente en halv time før du legger Retinol. Husk at både syrer og Retinol kan ha en uttørkende effekt, så husk nok fukt! Jeg bruker exuviance sin retinol 2. hvar kveld og TO 2% retinoide, med andre ord ganske milde produkter. TO sin tviler jeg faktisk på at har noen effekt i det hele tatt, dessverre😕 Ellers har jeg tørr hud så bør passe på det. Anonymkode: d0083...2d1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 På 30.4.2020 den 15.53, Roci skrev: Hvis huden din ikke er vant til Retinol, kan det bli litt hardt mot huden din å bruke den hver kveld, men du får prøve deg fram. Det går fint å bruke syre om morgenen, så lenge du bruker høy solfaktor. Alternativt kan du legge syre først, og deretter vente en halv time før du legger Retinol. Husk at både syrer og Retinol kan ha en uttørkende effekt, så husk nok fukt! Tørker retinol ut huden hele tiden eller kun i starten til huden har vent seg til det? Anonymkode: d0083...2d1
Roci Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Tørker retinol ut huden hele tiden eller kun i starten til huden har vent seg til det? Anonymkode: d0083...2d1 Det kommer litt an på hudtypen din, konsentrasjonen av Retinol og hvor ofte du bruker Retinol. Har du en tørr hudtype i utgangspunktet, er nok sjansen litt større for å oppleve hudirritasjon. Uansett er det alfa og omega å sørge for tilstrekkelig fukt og solbeskyttelse når man bruker Retinol. Håper dette var til hjelp 🤨 1
Gjest Fallabella Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 Dette har ikke noe med at huden den ikke skal ha sollys så det hjelper ikke å påføre på kvelden. Bruk disse ingrediensene på vinteren sammen med solkrem. Produktene gjør huden din tynnere å du kan lettere få feks pigmentflekker i ansiktet.. eller bli solskadet. På sommeren bruker du c-vitamin som virkestoff. Du kan peele huden noe med feks glykolsyre som du skyller av, men gjør det sjelden. Del hudpleien din i to faster, sommer og vinter. Start gradvis med sterke virkestoffer på høsten og øk styrken utover vinteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå