AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 På Facebook. De som poster i vilden sky under eget navn, ikke de (vi) som har opprettet en ny konto under et annet navn. Hva er greia med å oppfordre til vold, poste hatytringer osv? Dette ser jo dine nærmeste, arbeidsgiver osv. Ikke bare det, vi kan også se hvem som trykker liker, som går for det samme. Det er jo ikke slik at alle disse er einstøinger uten slekt/venner, uten arbeid osv. Hva med de som er gift/kjæreste med disse? De er av samme ulla, så spiller ingen rolle? Normalt oppegående mennesker må reagere ganske kraftig på at deres "bedre" halvdel poster slikt på Facebook? Hva ville du gjort om en person som du nettopp har blitt sammen med viser seg å være en slik en? Anonymkode: f9dc6...d9c 2
Silva Pluvialis Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Jeg reagerer også på disse som skriver svært stygge ting, men også på de som deler ekstremt mye sensitiv informasjon i åpne grupper. Jeg er for åpenhet, men når folk skriver i affekt og informasjonen de legger ut ikke er ordentlig bearbeidet, så tror jeg at de kan komme til å angre en dag. Samme med de som utleverer andre mennesker, eller skriver detaljert om sexlivet eller henger ut familiemedlemmer man har vært i krangler med.. Folk har ikke helt sperrer og det blir litt som å stå å se på et togkrasj. Man vil ikke se, men man blir liksom nødt. Folk skriver jo så mye rart at det kan være litt gøy også å få det med seg, men så er det gjerne fra folk som burde ha vært beskyttet mot seg selv og skjermet fra sosiale medier.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Før pleide jeg å være ganske aktiv i ulike kommentarfelt rundt om på nett. Da det etterhvert ble slik at man skulle bruke eget navn på mange steder stoppet jeg tvert. Ikke fordi jeg ikke kunne stå for det jeg skrev, men fordi mange som jeg sa i mot var av den typen som mer enn gjerne skrev ufine kommentarer og hetsende ytringer under eget navn, i blind tro på at de hadde rett i alt de sa og ingen kunne ta de på noe. Personer som i stor grad kunne fremstå som litt.. alternativt skrudd sammen. Det var ikke aktuelt å skulle snakke disse i mot under eget navn, rett og slett av bekymring for at enkelte kunne ta uenigheten ut av kommentarfeltet. Jeg ser mange av den typen omkring på facebook, i tillegg til de som kanskje ikke er så nettvant fra fra og forstår at det de skriver kan leses av alle. Anonymkode: 50bb1...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå