Gå til innhold

Noen lærere med råd til gravid som skal ha nye fag og ta etterutdanning!?

Anbefalte innlegg

Gjest the1andonly
Skrevet

Gravid med nr 2 og jobber som lærer på videregående. Skal til høsten ha ett programfag og deretter følge den klassen i 3 år. Nå når jeg er gravid kommer jeg til å være ute halve neste skoleår (lengre om jeg blir sykemeldt som sist) og deretter blir det minst 1 år hvor jeg da kommer tilbake midt i skoleåret. Jeg skal diskutere dette med avdleder, men vet ikke hva jeg selv ønsker. Med ny læreplan i høst vil dette bli veldig krevende. Burde jeg si at jeg ikke ønsker å undervise i dette faget?

Jeg skal i tillegg ta 15 stp neste skoleåret etterutdanning. Det betyr at jeg får 60 000 i året i stipend. Avdleder foreslo at jeg skulle ta ulønnet perm tilsvarende de 60 000 kr slik jeg kunne jobbe redusert for å få tid til å studere. Noen som har erfaring med dette? Vil det gå utover foreldrepengene. og hva skjer da om jeg blir sykemeldt?! 

Det er såpass tidlig enda at jeg ikke hadde tenkt å si det på noen uker. Men jeg må si ifra om dette snarest. Men ønsker i utgangspunktet ikke si at jeg er gravid. Hva om jeg da mister og ikke får mulighet til å undervise i dette faget :( vaaaanskelig å vite hva man skal gjøre! Voksenlivet ass!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...