AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Er midt i 30-årene, har født to barn. Er slank, trener og opplever progresjon både når det gjelde styrke og kondisjon, ligger i kaloriunderskudd og går sakte ned i vekt. Har en BMI på 20,3 og føler jeg har lite vekt igjen å miste. Men magen er på ingen måte flat. Det er ruller når jeg sitter og den buler også litt når jeg står. Særlig under navlen. Og med mindre jeg kjøper super high waist truser så lager de en lite flatterende bulk. Er det nærmest umulig å oppnå det etter en hvis alder? Hvor mye mer ned i vekt må jeg? Det går jo ikke an å punktslanke og det er ingen andre steder på kroppen jeg føler jeg har unødvendig fett. Anonymkode: 46ade...e23
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Folk har ulik fettfordeling. Jeg har BMI på 23 og flat mage, men hos meg setter fettet seg på lårene og armene. Vil ikke anbefale deg å gå mer ned i vekt, du er slank nok. Noen får en liten kul etter å ha født barn, sånn er det bare. Og man skal vel være temmelig skrapa for å ikke få en liten "rull" når man sitter?! Anonymkode: 57e9f...5e7 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Hvordan er fettprosenten din? Bmi har ikke så mye å si. Kanskje magemusklene ble skadet under graviditet? Anonymkode: 8de41...645 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 En kollega av meg fikk beskjed av pt at når magen buler under navlen, er det pga dårlig kjernemuskulatur. Anonymkode: 8de41...645
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #5 Skrevet 30. april 2020 Jeg vet ikke helt nøyaktig hva du mener, men hvis du har samme som meg så er bare kroppen din slik og som jeg har forstått det så har de fleste kvinner det slik. Min mage går litt ekstra inn rett over navlen og under går den litt utover igjen. Jeg har trent styrke i fem år, har lik BMI som deg og markerte magemuskler (Nei ikke sixpack). Likevel så går magen min litt ut nederst. Da jeg hadde anoreksi med en BMI på 14 stakk den også litt ut. Anonymkode: 79b2e...89d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #6 Skrevet 30. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kollega av meg fikk beskjed av pt at når magen buler under navlen, er det pga dårlig kjernemuskulatur. Anonymkode: 8de41...645 Det stemmer ofte. Altfor mange trener kun de øvre liggende magemusklene og ikke de som ligger dypere. De aller fleste har for svake transverse abdominal muscles. De beste TVA øvelsene Anonymkode: 6a1c0...8d8
IkkeAnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #7 Skrevet 30. april 2020 (endret) Jeg har hatt alle mulige fasonger på magen. Fra bulende ut til helt flat, med synlige magemuskler, og tilbake igjen. Hva som hjalp for helt flat mage var en kombinasjon av løpetrening og trening av magemusklene. Gjorde ti minutter med styrketrening hver dag i kanskje et halvt år, og det ga skikkelig resultater. Brukte bare å følge denne: (det skal sies at den er veldig tøff når man starter fra scratch, men det er bare å ta pauser der man ikke kan mer. etter hvert klarer man hele videoen helt fint og det er også da magen begynner å flatne!) Endret 30. april 2020 av IkkeAnonymBruker
jabx Skrevet 30. april 2020 #8 Skrevet 30. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er midt i 30-årene, har født to barn. Er slank, trener og opplever progresjon både når det gjelde styrke og kondisjon, ligger i kaloriunderskudd og går sakte ned i vekt. Har en BMI på 20,3 og føler jeg har lite vekt igjen å miste. Men magen er på ingen måte flat. Det er ruller når jeg sitter og den buler også litt når jeg står. Særlig under navlen. Og med mindre jeg kjøper super high waist truser så lager de en lite flatterende bulk. Er det nærmest umulig å oppnå det etter en hvis alder? Hvor mye mer ned i vekt må jeg? Det går jo ikke an å punktslanke og det er ingen andre steder på kroppen jeg føler jeg har unødvendig fett. Anonymkode: 46ade...e23 Hva er fettprosenten din?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #9 Skrevet 30. april 2020 TS her. Takk for mange tips. Jeg har tidligere hatt flat mage, men det var jo før barn. Jeg tror ikke kjernemusklaturen min er spesielt dårlig, men jeg jobber jo stadig med den - som med alt annet. Uavhengig av magen så er jeg ute etter å forbedre prestasjonene mine. Flere her nevner fettprosenten og jeg tror at denne kanskje er den største synderen. Jeg vet ikke hva fettprosenten min er og det er vel heller ingen enkel måte å finne ut av den på. Men for å gå ned i fettprosent må man jo ligge i underskudd og da lurer jeg på hvor "langt" jeg skal dra det. Å bygge muskler i underskudd er jo heller ikke enkelt. Anonymkode: 46ade...e23
addict Skrevet 30. april 2020 #10 Skrevet 30. april 2020 Jeg tenker løs hud og delte magemuskler mtp graviditetene. De trenger ikke å ha stort mellomrom for å gi bul. Dette får du ikke trent vekk dessverre. 4
addict Skrevet 30. april 2020 #11 Skrevet 30. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for mange tips. Jeg har tidligere hatt flat mage, men det var jo før barn. Jeg tror ikke kjernemusklaturen min er spesielt dårlig, men jeg jobber jo stadig med den - som med alt annet. Uavhengig av magen så er jeg ute etter å forbedre prestasjonene mine. Flere her nevner fettprosenten og jeg tror at denne kanskje er den største synderen. Jeg vet ikke hva fettprosenten min er og det er vel heller ingen enkel måte å finne ut av den på. Men for å gå ned i fettprosent må man jo ligge i underskudd og da lurer jeg på hvor "langt" jeg skal dra det. Å bygge muskler i underskudd er jo heller ikke enkelt. Anonymkode: 46ade...e23 Fettprosenten din går ned når du bygger muskler og ligger i moderat overskudd også. Med den bmien så er nok løsningen å bygge muskler - ikke å gå ned i fett nødvendigvis 😊 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #12 Skrevet 30. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for mange tips. Jeg har tidligere hatt flat mage, men det var jo før barn. Jeg tror ikke kjernemusklaturen min er spesielt dårlig, men jeg jobber jo stadig med den - som med alt annet. Uavhengig av magen så er jeg ute etter å forbedre prestasjonene mine. Flere her nevner fettprosenten og jeg tror at denne kanskje er den største synderen. Jeg vet ikke hva fettprosenten min er og det er vel heller ingen enkel måte å finne ut av den på. Men for å gå ned i fettprosent må man jo ligge i underskudd og da lurer jeg på hvor "langt" jeg skal dra det. Å bygge muskler i underskudd er jo heller ikke enkelt. Anonymkode: 46ade...e23 Hvordan er kostholdet ditt? Jeg har aldri hatt så flat mage som når jeg var nesten vegetarianer (spiste fisk og noe kylling). Nå spiser jeg det meste men holder meg unna hvete og lignende fint korn. Spiser kun grove kornprodukter. Har også kuttet sukker og ser allerede stor forskjell nå etter 6 uker. Anonymkode: 58e68...4ea
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #13 Skrevet 30. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for mange tips. Jeg har tidligere hatt flat mage, men det var jo før barn. Jeg tror ikke kjernemusklaturen min er spesielt dårlig, men jeg jobber jo stadig med den - som med alt annet. Uavhengig av magen så er jeg ute etter å forbedre prestasjonene mine. Flere her nevner fettprosenten og jeg tror at denne kanskje er den største synderen. Jeg vet ikke hva fettprosenten min er og det er vel heller ingen enkel måte å finne ut av den på. Men for å gå ned i fettprosent må man jo ligge i underskudd og da lurer jeg på hvor "langt" jeg skal dra det. Å bygge muskler i underskudd er jo heller ikke enkelt. Anonymkode: 46ade...e23 Du må øke muskelmassen for å få ned fettprosent. Ikke gå i underskudd, eller ned i vekt. Anonymkode: 8de41...645 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #14 Skrevet 30. april 2020 TS her igjen. Tror kostholdet mitt er greit. Spiser grove kornprodukter, mye grønnsaker, fisk og kylling. Litt kjøtt. Spiser ellers en del bønner, linser og kikerter. Frukt og bær. Drikker veldig sjelden kalorier og prøver å begrense godterier. Nå er det litt vanskelig å trene som jeg pleier, siden treningssenteret er stengt og jeg har begrenset med utstyr hjemme. Så særlig styrke er litt utfordrende. Men jeg tror jeg prøver å øke kaloriene mine til vedlikehold og fortsetter treningen. Anonymkode: 46ade...e23
Pierre Gynt Skrevet 30. april 2020 #15 Skrevet 30. april 2020 5 timer siden, addict skrev: Fettprosenten din går ned når du bygger muskler og ligger i moderat overskudd også. Med den bmien så er nok løsningen å bygge muskler - ikke å gå ned i fett nødvendigvis 😊 Men om magen er stor fordi man har mye fett der, så vil jo ikke redusert fettprosent i form av økt muskelmasse hjelpe på dette? Jeg forklarte det i en annen tråd her: På 22.4.2020 den 19.50, Pierre Gynt skrev: Det stemmer at fettprosent reduseres med økt muskelmasse, men redusert fettprosent alene vil ikke hjelpe. Man kan faktisk gå ned i fettprosent når man går opp i vekt, hvis den nye kroppsmassen er muskler. Derfor blir det feil å gi et slikt råd: Sitat Hvis du bygger muskler vil du gå ned i fettprosent, og dermed få en mye fastere/trent kropp. Det er fettmassen som må ned. Man kan altså gå ned i fettprosent uten å miste kulemagen. F.eks. om du veier 60 kg med 33% fett og du legger på deg 5 kg med muskler, så har du plutselig fått en lavere fettprosent (31|%), men om du har samme fettmasse, så veier du altså 5 kg mer. Altså gir 20 kg fettmasse en fettprosent på 31% når du veier 65, og en fettprosent på 33 når du veier 60. Det er kanskje selvsagt, men jeg reagerer når du formulerer deg sånn du gjør, for det høres ut som at man får mindre mage bare man klarer å legge på seg muskler. Men hovedargumentet ditt er uansett gyldig, nemlig at dersom ts er normalvektig, så er det kroppsammensetningen som bør endres, og ikke vekta i seg selv. Men igjen, muskelvekst alene gjør ingenting med magen. Konklusjonen er at TS må spise i kaloriunderskudd slik at fettmassen reduseres, og så er det en god idé å trene styrke samtidig, fordi hun mest sannsynlig kommer til å være mer fornøyd med kroppen sin til slutt. Og som et biprodukt av det kan hun forvente at vekta holdes stabil.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #16 Skrevet 30. april 2020 Kutt ut sukker -- helt! De fleste som sier at de skal kutte sukkeret tar bare ut det de tenker har sukker i seg, men sannheten er at de aller fleste varer har det. Om du kan unngå all slags sukker og bare få sukkeret du trenger via karbohydrater, så kommer magen sin til å forsvinne. Dette funker, og du behøver ikke å trene engang. Anonymkode: 3f3e3...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #17 Skrevet 30. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kutt ut sukker -- helt! De fleste som sier at de skal kutte sukkeret tar bare ut det de tenker har sukker i seg, men sannheten er at de aller fleste varer har det. Om du kan unngå all slags sukker og bare få sukkeret du trenger via karbohydrater, så kommer magen sin til å forsvinne. Dette funker, og du behøver ikke å trene engang. Anonymkode: 3f3e3...0f1 Har du eksempel på matvarer man bare skal spise da? Helst mange eksempel😊 Anonymkode: d40ca...564 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #18 Skrevet 30. april 2020 Jeg er selv 36, og føler at det er litt game over etter man er 30... Jeg hadde flat mage fram til jeg var 24, la på meg litt. Jeg er normalvektig nå (som jeg alltid har vert) men selv om jeg går ned i vekt så vil ikke magen være like stram som før, så jeg tenker at Low Cut jeans og magetopp som viser nedre delen av magen ikke er det mest ideelle lenger. JLo får det til å funke. Britney prøver, men får det ikke til.. Anonymkode: e8f1b...4ee
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #19 Skrevet 30. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: En kollega av meg fikk beskjed av pt at når magen buler under navlen, er det pga dårlig kjernemuskulatur. Anonymkode: 8de41...645 Den PT-en har ikke særlig med kunnskap gitt. Magen buler ut under navlen fordi en hel del kvinner er genetisk disponert til å ha en liten fettpute her og det kan tenkes at det er for å beskytte et evt foster. Jeg har hatt det selv siden jeg kom i puberteten, og på den tiden var jeg helt ekstremt godt trent og særdeles muskuløs. Jeg er fortsatt muskuløs og har fortsatt denne fettputen. Jeg har nok veldig mye sterkere kjernemuskulatur enn kvinner flest. Anonymkode: c9cee...40c 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #20 Skrevet 30. april 2020 Har du tatt keisersnitt? Eventuelt kan det være løs hud? Ellers høres det ut som kanskje magemusklene dine enkelte steder kan være delt (ødelagt). Et tegn på det er når det buler når man reiser seg opp. Du kan eventuelt høre med en fysioterapaut. Jeg tok keisersnitt for snart 10 mnd siden og har født 4 naturlige fødsler. Det er først nå jeg har en "kul" helt nede og rundt navle område kjennes det ganske "åpent" ut så frykter musklene der er ødelagt etter siste.... Anonymkode: a53b7...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå