Gå til innhold

Under 100 innlagte nå - dette går bra!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er dette positivt? Det betyr jo bare at det vil ta ekstremt lang tid før Corona er over (mange år)

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Krantz95 skrev:

Gode nyheter!

Selv om mange begynte å bevege seg mer i samfunnet for rundt tre uker siden synker antallet sykehusinnlagte.

99 koronasmittede pasienter var torsdag innlagt på norske sykehus. Det er første gang siden 18. mars at tallet på innlagte koronapasienter er under 100.

Ja nå er alt over du.... hallo i luken... Det er veldig få av befolkningen som er smittet.. At du ikke skjønner at dette kommer til å bli mye verre i løpet av året er for meg uforståelig... 

Anonymkode: 49d13...565

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja nå er alt over du.... hallo i luken... Det er veldig få av befolkningen som er smittet.. At du ikke skjønner at dette kommer til å bli mye verre i løpet av året er for meg uforståelig... 

Jeg skjønner det om to uker, for da vil smitten eksplodere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

Jeg skjønner det om to uker, for da vil smitten eksplodere.

Har jeg nevnt 2 uker eller? Er det 2 uker til året er ferdig?? Til og med en som ikke er rakettforsker burde skjønne at dette bare er starten på pandemien og at den vil bli verre. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har jeg nevnt 2 uker eller? Er det 2 uker til året er ferdig?? Til og med en som ikke er rakettforsker burde skjønne at dette bare er starten på pandemien og at den vil bli verre. 

Bare tull. Trump har jo lovet at viruset forsvinner når sola og varmen kommer. Dette går bra!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare vent. Det kommer en ny topp om ca 2 uker.

Anonymkode: aff8e...9b4

Det har blitt sagt helt siden påske, og den toppen har enda ikke kommet. 😂

Jeg begynner å få litt positive tanker. Kanskje det noske folk har fått litt vett i hodet og tenker god hygiene når de først er ute. Og at de som er syke faktisk holder seg hjemme. Det er eneste måten man kan unngå ny topp på. 

Anonymkode: 86f00...27e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

Bare tull. Trump har jo lovet at viruset forsvinner når sola og varmen kommer. Dette går bra!

Flott for deg at det er han du stoler på da.  Og i Norge er det jo varmt og godt, med mye sol hele året... ikke sant? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt sagt helt siden påske, og den toppen har enda ikke kommet. 😂

Jeg begynner å få litt positive tanker. Kanskje det noske folk har fått litt vett i hodet og tenker god hygiene når de først er ute. Og at de som er syke faktisk holder seg hjemme. Det er eneste måten man kan unngå ny topp på. 

Så du tror ikke det kommer flere bølger?? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å se på hva som fortsatt skjer i Kina. De åpnet opp litt på restiksjonene flere steder, og gjett hva? De er i full lockdown igjen. Merkelig at ingen i Norge skriver om dette.

Anonymkode: 1234b...725

• Liker 3
Skrevet
48 minutter siden, K.B. skrev:

Ja for mange så kan en slik nyhet leses på en måte som gjør at de senker guarden.

Men da får de ta ansvar for det selv😉 

Skrevet
1 minutt siden, Harlekin skrev:

Men da får de ta ansvar for det selv😉 

Det er jo poenget mitt, alt for mange tar ikke ansvar og kan finne på å bruke en slik nyhet til å gjøre ting som effektivt kan spre smitten. Bare tenk på den vårkåte russen som nok har en meget lav terskel for å rettferdiggjøre at de kan gjenoppta feiringa.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare å se på hva som fortsatt skjer i Kina. De åpnet opp litt på restiksjonene flere steder, og gjett hva? De er i full lockdown igjen. Merkelig at ingen i Norge skriver om dette.

Kan det være fordi det er fake news?

Jeg er i Kina nå og vi er definitivt ikke under lockdown. Selv i februar så var det ikke lockdown.

Anonymkode: 4ca4f...9f0

• Liker 9
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Det er bra det blir mindre innlagte. Nå kan dette viruset se å komme seg til helvete ut av Norge. Så blir alt bra.

Skrevet

Nei for guds skyld man må ikke vise noen form for glede ang korona viruset, bare gi det 2 uker, 1 mnd, vent bare til over sommeren😂 jeg er så jævlig lei all denne pessimistiske holdningen. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan det være fordi det er fake news?

Jeg er i Kina nå og vi er definitivt ikke under lockdown. Selv i februar så var det ikke lockdown.

Anonymkode: 4ca4f...9f0

Slutt med løgn.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentasjon?

Anonymkode: a0f36...77f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Krantz95 skrev:

Gode nyheter!

Selv om mange begynte å bevege seg mer i samfunnet for rundt tre uker siden synker antallet sykehusinnlagte.

99 koronasmittede pasienter var torsdag innlagt på norske sykehus. Det er første gang siden 18. mars at tallet på innlagte koronapasienter er under 100.

Veldig gode nyheter. Men det er noe vi ikke kan takke slike som deg for, for å si det mildt. Hadde vi lyttet til deg, så hadde vi nok hatt svenske tilstander. Så istedenfor å spre de gode nyhetene her på KG, så syns jeg egentlig at du burde finne deg en skammekrok. Sitat Krantz95: "Men det er bare en influensa! Slapp av folkens. De gamle dør, men det gjør ikke noe! Bare lev som vanlig, dere!"

Anonymkode: ce396...838

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror ikke det kommer flere bølger?? 

Jo, men ikke en som skaper panikk og unødvendig dødsfall. Det vil gå opp og ned, men helsevesenet vil være i stand til å håndtere bølgene på en god nok måte. Fordi de vil være mindre og svakere bølger som kan lett takles. Ikke ala Sverige og New York som mister så stor kontroll at folk dør som fluer unødvendig, mens helsevesenet bare kan stå å se på fordi de er så overbelastet fra dag 1. Det handler jo om å kjøpe seg tid, styrke helsevesenet og befolkningen bør ha gode nok rutiner slik at ikke alle blir syke samtidig. Nå har jo de aller fleste oppegående fått gode rutiner rundt hygiene, butikkene og skole/barnehager har fått tid til å lage gode rutiner. Den bølgen vi unngikk i Mars er jo det som har reddet oss. Mens Sverige møtte veggen av den tsunamien, fordi de sto bare å så på at den kom.  

Myndighetene har aldri sagt at ingen skal bli smittet. Målet er og var å unngå at alle blir syke samtidig, og at folk ble syke før sykehusene var klare for å ta imot alle pasientene. Det handlet om å kjøpe seg litt tid for å forberede seg, og den tiden har de nå fått. Det er jo derfor vi kan begynne å åpne samfunnet igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Lillyann skrev:

Nei for guds skyld man må ikke vise noen form for glede ang korona viruset, bare gi det 2 uker, 1 mnd, vent bare til over sommeren😂 jeg er så jævlig lei all denne pessimistiske holdningen. 

Tror det er mange som er lei fjollene som ikke skjønner alvoret og. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Under 1 % av befolkningen har hatt corona, 200 er har dødd.  Før dette er over skal sannsynligvis 80 % få corona og ca 20.000 ha dødd. Enkel matematikk.

Endret av prt90
  • Liker 1
  • Opprett ny...