Gå til innhold

Under 100 innlagte nå - dette går bra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gode nyheter!

Selv om mange begynte å bevege seg mer i samfunnet for rundt tre uker siden synker antallet sykehusinnlagte.

99 koronasmittede pasienter var torsdag innlagt på norske sykehus. Det er første gang siden 18. mars at tallet på innlagte koronapasienter er under 100.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig gode nyheter. Det beviser jo at hun «forskeren fra helvete» (fra debatten) ikke fikk rett. Hun gjettet vel på et par hundre tusen døde og smittespredningen ville eksplodere. Vi er heldige som har et system som fungerer og tar vare på oss. All ros til Erna og myndighetene og FHI. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Bare vent. Det kommer en ny topp om ca 2 uker.

Anonymkode: aff8e...9b4

• Liker 5
Skrevet

Husk at det et forbudt å dele eller tolke noe som helt i positiv retning når det gjelder covid-19 på dette forumet. Har tallene gått ned, så er det bare fordi de snart skal hå opp. Om ikke neste uke, så i alle fall i sommer eller til høsten 😊

• Liker 21
Skrevet

Så overskriften på forsiden og "visste" det var din tråd 😂

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det måtte komme en pessimist ja. I hvor mange uker har jeg ikke hørt: bare vent. Om to uker. Alltid to uker. Ta dere en bolle. Pessimister.

• Liker 12
Skrevet

Dette er kjekt å se. Håper at folk fortsetter å være fornuftige, ikke samles tett i store grupper, og ikke minst vaske hendene og holde god hygiene ellers. Hvis vi i tillegg holder oss hjemme når vi er syke, har jeg god tro på at vi klarer å holde smitten nede, selv om samfunnet åpnes opp 😀

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Jdz skrev:

Husk at det et forbudt å dele eller tolke noe som helt i positiv retning når det gjelder covid-19 på dette forumet. Har tallene gått ned, så er det bare fordi de snart skal hå opp. Om ikke neste uke, så i alle fall i sommer eller til høsten 😊

Eller om ett år 😂

• Liker 4
Skrevet
55 minutter siden, Krantz95 skrev:

Gode nyheter!

Selv om mange begynte å bevege seg mer i samfunnet for rundt tre uker siden synker antallet sykehusinnlagte.

99 koronasmittede pasienter var torsdag innlagt på norske sykehus. Det er første gang siden 18. mars at tallet på innlagte koronapasienter er under 100.

Det er vel veldig tidlig å feire. I takt med at samfunnet åpner opp, kan smitten blusse opp igjen. Jeg tror ikke befolkningen eller regjeringen er hypp på en ny runde med karantene og konkurser, men det kan godt bli utfallet.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får vi vel lukke oss inne igjen. Vi kan ikke stenge hele samfunnet i månedsvis i fall tallene vil gå opp. Kanskje det holder å holde avstand og å vaske hender som vi gjør nå. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, K.B. skrev:

Det er vel veldig tidlig å feire. I takt med at samfunnet åpner opp, kan smitten blusse opp igjen. Jeg tror ikke befolkningen eller regjeringen er hypp på en ny runde med karantene og konkurser, men det kan godt bli utfallet.

Hvorfor kan man ikke få sette pris på gode nyheter, uten at vi tror alt alt er som før? Hvorfor MÅ alt godt sables ned, egentlig? 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Joni123 skrev:

Da får vi vel lukke oss inne igjen. Vi kan ikke stenge hele samfunnet i månedsvis i fall tallene vil gå opp. Kanskje det holder å holde avstand og å vaske hender som vi gjør nå. 

Jeg tror disse forholdsvis enkle virkemidlene har vært mye mer effektive enn vi trodde på forhånd.

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Harlekin skrev:

Hvorfor kan man ikke få sette pris på gode nyheter, uten at vi tror alt alt er som før? Hvorfor MÅ alt godt sables ned, egentlig? 

Ingen har sablet ned noe som helst, jeg har bare påpekt at det er for tidlig å feire. Å være ukritisk positiv er jo nettopp det som kan være ekstra farlig nå.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, K.B. skrev:

Ingen har sablet ned noe som helst, jeg har bare påpekt at det er for tidlig å feire. Å være ukritisk positiv er jo nettopp det som kan være ekstra farlig nå.

Men er det å være ukritisk positiv, å synes at under 100 innlagte og synkende tall er gode nyheter?

• Liker 3
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Vis folk klarer å oppføre seg nå kan det hende vi slipper mer lockdown.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Joni123 skrev:

Det blir viktig å innføre svært strenge tiltak tidlig ved tegn til økning av smitten, mye strengere enn vi har sett til nå.

Anonymkode: 55871...1a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Joni123 skrev:

Veldig gode nyheter. Det beviser jo at hun «forskeren fra helvete» (fra debatten) ikke fikk rett. Hun gjettet vel på et par hundre tusen døde og smittespredningen ville eksplodere. Vi er heldige som har et system som fungerer og tar vare på oss. All ros til Erna og myndighetene og FHI. 

Altså, den gjetningen var et worst case scenario basert på at vi ikke løftet en finger. Det har vi jo gjort, så jeg ser ikke hva du vil? 

Anonymkode: f2832...4ba

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Harlekin skrev:

Men er det å være ukritisk positiv, å synes at under 100 innlagte og synkende tall er gode nyheter?

Ja for mange så kan en slik nyhet leses på en måte som gjør at de senker guarden.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, den gjetningen var et worst case scenario basert på at vi ikke løftet en finger. Det har vi jo gjort, så jeg ser ikke hva du vil? 

Anonymkode: f2832...4ba

Det var hvis vi ikke innførte fullstendig luckdown. Og det har vi jo ikke gjort. Befolkningen har vært flinke. 

• Liker 2
Skrevet

Vi kan feire litt. Om spredningen vil øke vil det nok ikke være helt ukontrollert så lenge vi holder avstand og vasker hender. Tror Norge har gjort mye riktig. Og gleder meg ril å gå til frisøren igjen. 

• Liker 3
  • Opprett ny...