Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slår alarm om gjengkrig i Oslo-gatene: Politiet kommer med innrømmelse

https://www.nettavisen.no/nyheter/slar-alarm-om-gjengkrig-i-oslo-gatene-politiet-kommer-med-innrommelse/3423959789.html

- Det er noen koronarelaterte trender som er veldig, veldig alvorlig. Det er oppstått full gjengkrig på gata i Oslo, men ingen snakker om det, sier Farooq til Nettavisen.

Han mener det er en varslet bombe som nå er i ferd med å gå av som følge av korona-tiltakene.

- Det har oppstått en del smågjenger som fører til en eskalering mellom grupperinger. Det er mye mer brutalt og mye mindre respekt enn det var tidligere. «Reglene» man så mellom gjengene er nå borte. Det er mer barneran, mer vold, sier han.

Leder for enhet sentrum i Oslo politidistrikt Tore Soldal sier til Nettavisen at situasjonen på Grønland og Tøyen er vanskelig.

- Det er ikke til å legge skjul på, det har vært mye vold - og stygg vold - den siste tiden, sier Tore Soldal.

Endret av nord og ned
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke skyld dette på covid-19. Forbrytere finnes enten det er covi-19 eller ikke. Jeg fatter ikke hvorfor en hele tiden skal beskylde andre ting for at noen ikke klarer å oppføre seg.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Honey Dew skrev:

Ikke skyld dette på covid-19. Forbrytere finnes enten det er covi-19 eller ikke. Jeg fatter ikke hvorfor en hele tiden skal beskylde andre ting for at noen ikke klarer å oppføre seg.

Det er en trend. Alt skal skyldbelegges foruten de kriminelle selv. Enten er det ikke nok fritidsklubber, for dårlige integreringstiltak, manglende statlig/kommunal kommunikasjon, skolesystemet som svikter, i bunn og grunn hva det skal være foruten de kriminelle selv. 

Det er klart at alt har en årsak-virkning, men det får være grenser for galskap. Det er på tide å sette halen på eselet. 

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, HalldirV2 skrev:

Det er en trend. Alt skal skyldbelegges foruten de kriminelle selv. Enten er det ikke nok fritidsklubber, for dårlige integreringstiltak, manglende statlig/kommunal kommunikasjon, skolesystemet som svikter, i bunn og grunn hva det skal være foruten de kriminelle selv. 

Det er klart at alt har en årsak-virkning, men det får være grenser for galskap. Det er på tide å sette halen på eselet. 

jaaa enig. denne ansvarsfraskrivelsen, er det slik i feks danmark og sverige? og får de også gratis utd i fengsel? hadde jeg ikke hatt så tynne nerver kunne jeg tenkt meg et opphold der,med god mat, trening og gratis utd😝

Skrevet
22 minutter siden, stine40 skrev:

jaaa enig. denne ansvarsfraskrivelsen, er det slik i feks danmark og sverige? og får de også gratis utd i fengsel? hadde jeg ikke hatt så tynne nerver kunne jeg tenkt meg et opphold der,med god mat, trening og gratis utd😝

I Sverige er det langt verre, faktisk. Dette er en trend ikke isolert til Norge, men en trend som rir hele den vestlige verden. Postmodernismens relativisme, på godt og ondt. 

• Liker 1
Skrevet

ansvar for en svak kreftpasient kan tydeligvis stilles(eks jobbkrav)men ikke en på skråplanet. takke meg til postmodernisme i litteratur, ikke på ellers. hva skjer når politiet er for redd til å gripe inn🤷‍♀️

sånn privat takler jeg ikke mennesker som kronisk skylder på sine omgivelser. en dårlig forelder gir deg ikke gult kort til å være ufordragelig🤨

• Liker 1
Skrevet

Farooq ble intervjuet på NRK P1 samme dag som denne artikkelen ble publisert, det er hovedsakelig snakk om mindreårige ungdommer med innvandrerbakgrunn og som vanlig så skylder man på fattigdom og nå spesielt på Covid-19.

Ikke en gang under intervjuet ble det stilt spørsmål om foreldrene som faktisk er juridisk ansvarlig for ungene sine, det var mye snakk om voksne forbilder og fritidstilbud men aldri foreldre...

Er det sånn at innvandrere er fritatt det juridiske ansvaret for ungene og at det er opp til samfunnet å oppdra ungene?.

Hvis samfunnet skal få kontroll på disse problemene så må kriminaliteten få konsekvenser, hvis det er mindreårige så må det få konsekvenser for foreldrene. Det er så enkelt som å annullere oppholdstillatelsen for hele familien hvis de som er juridisk ansvarlig ikke klarer å oppdra ungene i henhold til det norske lovverket og den norske kulturen.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...