AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Myndighetene har avlyst eksamener. Jeg går på voksenopplæring på yrkesfag og vi fikk nylig beskjed om at skriftlig, praktisk og muntlig tentamen skal gjennomføres. Om kort tid! Er det noen her inne som er i samme situasjon? Har de avlyst tentamener ved andre skoler eller gjennomføres det over alt? Vi har ikke vært på skolen, derfor ikke fått øvd på de praktiske tingene vi skal opp i til tentamen og er bekymret for at det kan dra snittet ned. Forstår ikke hvorfor tentamen bør gjennomføres når eksamen er avlyst? Anonymkode: 2da38...c93
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Dere må jo ha vurderingsgrunnlag. Min søster hadde norsktentamen hjemmefra. Blir jo bare som en innlevering som du har kort tidsfrist på. Men det er kanskje litt annerleders når det er praktiskorientert. Du får høre med lærer hvordan de skal løse det, men det bør dere ha fått info på allerede. Anonymkode: 9d433...69f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere må jo ha vurderingsgrunnlag. Min søster hadde norsktentamen hjemmefra. Blir jo bare som en innlevering som du har kort tidsfrist på. Men det er kanskje litt annerleders når det er praktiskorientert. Du får høre med lærer hvordan de skal løse det, men det bør dere ha fått info på allerede. Anonymkode: 9d433...69f De skal løse det med at vi utfører praktiske oppgaver på skolen. vurderingsgrunnlag har de i massevis fra før av. Vi har levert inn mye oppgaver og prøver, også nå mens skolen har vært stengt mens vi har hatt fjernundervisning. Det jeg stusser på er at de har konkludert med at eksamen ikke skal gjennomføres på grunn av smittervern? Og kanskje med tanke på at elevene ikke har fått god nok forberedelse fordi skolene har vært stengt lenge? Hvorfor da gjennomføre tentamen, som er helt lik som eksamen... Anonymkode: 2da38...c93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå