Gå til innhold

Koker dere frosne smoothie bær?;

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står overalt at det må kokes. Jeg må innrømme at jeg ikke har kokt disse dypfryste bærene. Gjorde det sist da jeg kjøpte jordbær importert fra Polen, bare fordi de var fra polen. 

Men for en jobb. Å hva er vitsen? Vi skal jo ha kald smoothie. Hvor finnes det norske dypfryste bær? Forslag til frokost smoothie anyone?? 😁

Anonymkode: 6434a...4ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiser dypfryste bær hver eneste dag.

Har aldri kokt dem.

Har heller aldri blitt syk av dem.

Anonymkode: d592f...bf7

AnonymBruker
Skrevet

Koker posen ett par minutter i vannbad før jeg hiver den i fryseren🙂 

Anonymkode: 3bfc1...c1b

Skrevet

Koker ikke bærene, men vet det står på posen. Står også at sukkererter ikke skal spises rå, jeg gjør det også. Lever farlig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Spiser det hver dag, rett fra posen i smoothie. 

Er selvfølgelig vaksinert mot Hepatitt A. Og Noro er det forsvinnende liten risiko for å få. Så vurderer det da som helt trygt. 

Anonymkode: 42878...6ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser frosne blåbær, noen ganger de fra Polen, ca. annenhver dag uten å koke de. Har aldri blitt syk av det.

Anonymkode: 74a32...0af

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli syk, ja. Jeg har hepatitt A-vaksine, men jeg gjør det likevel. Har ikke lyst å feks få norovirus fra bær. 

Anonymkode: d19ba...796

Skrevet

Jeg vet at det strengt tatt er anbefalt, men tar sjansen på å la det være fordi kokte bær ikke smaker det samme som friske/frosne. Vi er dessuten vaksinert mot hepatitt A og norovirus er så vanlig, og smittsomt, at det uansett er nesten umulig å beskytte seg mot. I tillegg kommer det faktum at smitte i frosne bær ikke er særlig vanlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...