Gå til innhold

Dårlig forhold

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et problem med min type. Å det er at han er så utrolig sjalu og glad i meg (litt for glad i meg). Vet ikke hvor lenge jeg klarer detta.

Hvis jeg skal i butikken er det: SKAL DU MØTE NYE TYPEN DIN NÅ eller når jeg kommer hjem: FÅ KJENNE PÅ MUSA DI OM DEN ER VÅT. :( Han har ingen grunn til å være sjalu. Jeg er bare på jobb og hjemme for han blir sur hvis jeg drar noen steder. Jeg får heller nesten aldri lov å dra ut på byen med mine venninner da må han være med.Og når jeg sitter i sofan og han setter seg SKAL JEG KOMME TIL HAN MED EN GANG. :-? Sånn er det med det meste.Han lar meg nesten aldri være i fred. Han skal ta på meg kose med meg omtrent hele tiden. Jeg får aldri tid til meg selv, jeg føler meg kvalt av hans kjærlighet. Og han syns han får for lite kjærlighet.

Jeg har også 2 barn som trenger sitt. (Han er ikke far til dem)

Håper noen har noen gode råd til meg for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uttalelsene hans er usedvanlig respektløse. Du trives ikke. Tror du vet selv hva du må gjøre. Ønsker du at barna dine skal vokse opp med å høre en mann snakke sånn til moren deres? Eller enda verre - lære at sånn behandler man en kvinne eller et annet menneske for den saks skyld?

Jeg vet at man skal snakke sammen og kommunisere, og det er riktig. Du må fortelle at han viser en oppførsel du ikke kan akseptere og at han må ta seg sammen, la deg få være dit eget menneske - og at musa di er nettopp det - din - ikke hans!

Han bør ta seg på tak rimelig kjapt, synes jeg.

Tror du innerst inne at han kommer til å endre seg? Har denne oppførselen kommet plutselig, eller litt etter litt. Har han hatt tendenser tidligere? Har du sagt fra til ham tidligere?

Visst skal alle få en sjans, også han - spørsmålet er om han har fått det før. han høres ut som en gjennomført kontrollfrik med en dæsj av drittsekk i, for meg - men dette vet du best selv.

Lykke til - du trenger det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som han har verken respekt for - eller tillitt til deg i det hele tatt! Jeg ville nok ikke godtatt sånne kommentaret i alle fall... :(

-linda-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kar du vil få mye problemer med...kjenner igjen hans "type" på en mann jeg kjenner...

Det som er viktig nå, er at du ikke blir i forholdet, med det motivet at du ikke vil bytte partner pga barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du si ifra med engang, at du ikke tolerer slik oppførsel!

Min samboer var også slik i begynnelsen....slitsomt, og utrolig frustrerende. Men jeg sa klart ifra at her måtte han godta at jeg hadde mine venninner, og at jeg måtte få lov til å ta meg en tur på byen uten at det ble fighting hele tiden...Det har vært mange krangler, og jeg har mange ganger vært i tvil!!!, men samtidig har jeg vært utrolig glad i han :roll: og funnet i meg litt for mye.... Det roer seg ned etterhvert, men jeg vil tro i ditt tilfellet , og mitt :lol: så må du nok regne med at han vil komme med disse teite kommentarene!!! jeg tror bare de ikke klarer å la være :o . Min sambo fikk kniven på strupen av meg, etter at jeg hadde vært på besøk hos min bestevenninne, jeg kom hjem, og det første han sier"har du vært å knulla" han lå på sofaen og ba meg om å komme bort til sofaen, han tok handa oppunder skjørtet og luktet på etterpå. :evil: jeg ble så kvalm og dårlig, kunne ikke fatte hva han gjorde :x sa til han, at skjedde det en gang til, så var forholdet våres over, og etter denne situasjonen har han virkelig skjerpet seg med sine sjalu/kontrollerende måte å være på :kul: ..jeg vet ikke om jeg har noen gode råd, for man blir glad i disse karene, men jeg vet ikke om jeg hadde gjort det om igjen, for de første årene er ett sliiiit..... :-? og kan ett forhold virkelig bli bra, når du føler at du må tenke over hele tiden hva man gjør, ta hensyn til ditt og datt? viktig å sette ned foten i begynelsen i hvertfall.. :wink: Tjenna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt i fra første gangen han hadde kommet med en så teit påstand! For en dust! Du får be han skjerpe seg!

Han må jo gi deg litt fritid.

Vet hvordan det er å ha en sjalu kjæreste som appåtil klenger på deg hele tiden. Jeg klarte det bare ikke så jeg gjorde det slutt. Angret aldri på det!

Du får tenke litt over om han er noe å samle på eller om han vil forandre seg. Det er bare du som vet hva du skal gjøre. Si fra til han og se det ann!

Lykketil

-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambo fikk kniven på strupen av meg, etter at jeg hadde vært på besøk hos min bestevenninne, jeg kom hjem, og det første han sier"har du vært å knulla"  han lå på sofaen og ba meg om å komme bort til sofaen, han tok handa oppunder skjørtet og luktet på etterpå. :evil: jeg ble så kvalm og dårlig, kunne ikke fatte hva han gjorde :x  sa til han, at skjedde det en gang til, så var forholdet våres over, og etter denne situasjonen har han virkelig skjerpet seg med sine sjalu/kontrollerende måte å være på

Fy flate! jeg blir kvalm og dårlig bare jeg hører om det! Jeg har bodd sammen med en eiesyk og sjalu fyr - han var aldri i nærheten av dette en gang. Jeg var ung og fant meg i altfor mye i de årene - og som sagt ikke ligner på dette en gang.

At dere hæler?! Og med barn?

jeg tror på at alle skal få en sjans - som jeg har skrevet før - men jeg har også erfaring som sier at mennesker som er i stand til sånne ting og har en grunnleggende manglende respekt for andre enn seg selv - de bedrer seg sjelden nok til at de er å være i hus med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAKAN til respektløs oppførsel har jeg aldri hørt!!!! :evil:

...og så en voksen mann på 30???!!! Jeg er SJOKKERT!

Jeg kjenner at det koker i hodet mitt. Hadde det vært min samboer eller kjæreste som hadde oppført seg slik hadde han jammen fått høre det!

Be ham skjerpe seg, eller hiv ham ut. For en tulling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjenner meg helt igjen i dette. Jeg var sammen med en type som var så sjalu at jeg tilslutt ikke hadde sosial kontakt. Jeg ble veldig innadvendt og fikk omtrent angst når jeg skulle ut blant folk. Forholdet ødela mye av min selvtillit, og fremdeles har jeg problemer med å se folk inn i øynene.

Selvtilliten til typen din er nok veldig lav, derfor er han redd for å miste "kontroll" over hva du foretar deg. Han har det vondt sikkert, men du må tenke på hva dette gjør med deg.

Du kan jo prøve å få ham til å kontakte psykolog.

Hvis ikke han er villig så burde du kanskje tenke på å trekke deg ut av forholdet. Det blir bare vanskeligere å komme seg ut etterhvert som tiden går. Det er ihvertfall min erfaring (for meg tok det dessverre 6 år og mange forsakelser).

Livet lever du bare en gang, og da skal du ha det godt!!!

Håper du finner ut av det.

KLemz

Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest doriansen

Synes du skulle komme deg ut av dette forholdet.

I beste fall kan du gi'n en sjanse til, forutsatt at han blir med til en rådgiver/psykolog. Men, det høres ikke ut som om han vil takle et slikt forslag særlig bra?

Det er synd på fyren, greit nok, men det vil ta lang tid å snu en slik holdning. Dessuten spørs det om han ikke trenger et slikt brudd for å våkne.

Og hvis han prøver å kjenne på musa di uten lov: klin til fyren det du greier!

Makan, assa? :roll::roll::roll:

Stå på, det finnes normale gutter som ikke er sånn.

dorian - sjokkert :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg blir helt dårlig av å lese dette.

Dette er IKKE NORMALT! Denne mannen behandler deg værre en han ville behandlet et dyr! Hadde det vært meg som hadde møtt han hadde jeg tatt et godt balletak på ham og slengt ham ut av leiligheten. :evil:

Når skal folk forstå at kjærlighet har ingenting med kontroll å gjøre? Eller nedverdigelse? Eller manglende respekt? Eller skyld?

Gir deg en lang varm klem Linda og håper du klart og tydelig viser ham dine grenser. Hvis det medfører brudd på forholdet så ikke la det stoppe deg. Du er verdt så uendelig mye mer enn hva denne typen er villig til å gi deg.

Sorry, ble litt opprørt her jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann på deg som har en sjalu type! Ellers andre som har problemer i sitt forhold...

Helt naturlig at man opplever sjalusi og konflikter! Det jeg mener er at man skal kommunisere og respektere det man har og si på en fin og høflig måte. Man føler seg mer godtatt og respektert. Alle har lov og si sin mening,bare man sier det på en god og høflig måte. Jeg sitter her og drikker vin og skriver det jeg føler,fordi jeg føler meg nedtrykt og ikke respektert. Har prøvd & sagt det er problemer her,men det er vist jeg som har problemer!! Hva gjør man da når du vil prate og ikke partneren vil.Har og så skrivet brev til han for kanskje det ville fungere! leverte direkte til han og leste for meg,han flira og hva mener du med dette?? Han har en venninne som han sier det meste til! det inrømmer han..vet han ikke er utro.Han er glad i meg og ber alltid om tilgivelse,men ikke under 4øyne,gjennom meldinger.Er ikke feilfri jeg heller men han er alt 33 år.Jeg liker å snakke om det som er galt,få ut sinne og bli respektert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...