Gå til innhold

Kan jeg be barnehagen kle på barnet mitt mer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg be barnehagen kle på barnet mitt ullgenser under parkdressen? 

Jenta mi har sensitiv hud og tåler ikke ull helt inntil, men vi har mange strikkede ullplagg, både tynne og tykke. 

Igår sa jeg at jeg hadde pakket med ulltøy og fleece eventuelt, og hals, siden det var kaldt (rundt 6 grader). De sa at det ikke er så kaldt, og det mest sannsynlig vil gå bra. Jeg stoler jo på dem, de jobber jo med barn. 

Men så kom ungen hjem og sa hun frøs ute. Jeg spurte om hun hadde på tykk genser? Nei, hun hadde ikke det. 

Altså.. Det har skjedd flere ganger at jeg har sett dårlig påkledning på andre barn (åpne halser i vintervær, barn uten noe på hendene, etc). 

Det er ikke teit å spesifikt be dem kle på barnet mitt mer, så kan hun heller si ifra hvis hun er varm?? Hun er ikke veldig aktiv, så blir ikke så varm.. 

Anonymkode: c6a67...d76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du det, det er din unge.

Anonymkode: 1d41c...9d7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det hadde jeg også gjort. Men på en pen måte som det virker ut fra innlegget ditt at du vil gjøre.

Anonymkode: 68df8...61d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig kan du det, det er din unge.

Nettop, jeg føler jeg blir motsagt hver gang:/

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde jeg også gjort. Men på en pen måte som det virker ut fra innlegget ditt at du vil gjøre.

Anonymkode: 68df8...61d

Selvfølgelig, nå har de sagt imot tidligere, også har jeg tenkt jaja, de vet jo litt mer, men kan man si feks

"du, M kom hjem i går og sa hun hadde fryst ute, kunne dere kanskje tatt på en ekstra genser idag? Så kan hun heller ta av om det blir varmt?" 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettop, jeg føler jeg blir motsagt hver gang:/

Selvfølgelig, nå har de sagt imot tidligere, også har jeg tenkt jaja, de vet jo litt mer, men kan man si feks

"du, M kom hjem i går og sa hun hadde fryst ute, kunne dere kanskje tatt på en ekstra genser idag? Så kan hun heller ta av om det blir varmt?" 

Ja, det kan du si, også må du si til barnet at hun og må gi beskjed når hun fryser eller er varm til de voksne i barnehagen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du si, også må du si til barnet at hun og må gi beskjed når hun fryser eller er varm til de voksne i barnehagen.

Ja, jeg pleier å si til henne at hun må si ifra, men hun er tre år og jeg vil ikke legge alt ansvaret på henne, selvom jeg vet at hun pleier å si ifra om ting, er jeg ikke helt sikker på at hun tør alltid.😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt! Bare å si i fra på en hyggelig måte. Det har jeg gjort mange ganger.

Et par ganger har det vært skikkelig krise, da har jeg sagt i fra litt kvassere, men fortsatt saklig.

Anonymkode: 90517...56f

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Klart du kan si ifra. Jeg er veldig nøye på det selv, men heldigvis er de flink i vår bhg mht påkledning. 

Men du sier ifra om at barnet frøs og at de må kle barnet bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du det! Ungene er forskjellige, ikke lett for ansatte å vite alltid. Mine har motsatt problem at de blir for varme, og jeg har nevnt det for ansatte flere ganger at ungen min må minnes på å ta av genseren da han blir for varm (og da blir han sur uten at han skjønner hvorfor). 

Anonymkode: 6e503...024

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg pleier å si til henne at hun må si ifra, men hun er tre år og jeg vil ikke legge alt ansvaret på henne, selvom jeg vet at hun pleier å si ifra om ting, er jeg ikke helt sikker på at hun tør alltid.😅

Det er ikke å legge ansvaret på datteren din. Men du lærer henne å sette ord på egne behov. Og selvfølgelig gir du personalet beskjed om å kle på henne mer i samme slengen 👍🏼

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt helt innafor å si ifra om dette, og det burde ikke være et problem for noen i en barnehage å få denne tilbakemeldingen.

Vet ikke hvordan det er i din barnehage om dagen, men der jeg jobber, så leveres barna ute, og er ute store deler av dagen, så da er det foreldres ansvar at barna er godt nok påkledd når de blir levert. Vi kler av etter hvert som det blir varmere, men har hatt problem med at en del barn blir sendt i barnehagen uten nok klær på/ med seg.

Sånn til vanlig så setter vi veldig pris på at de klærne foreldrene ønsker vi skal bruke under dress ligger klart i hylla, fordi det er veldig store forskjeller på hva foreldre ønsker.

Ellers er det også viktig at et barn på 3 år lærer seg å si ifra om sine ønsker og behov, selv om det ikke er barnets ansvar. Hvis hun ikke tør å si ifra om det, så ville jeg prøvd å finne ut hvorfor, og gi tilbakemelding til de ansatte om det.

Anonymkode: 32186...66c

• Liker 3
Skrevet

Klart du kan si fra, vi hadde det motsatt da barnehagen kledde på for mye og ungen kokte ( var veldig varm av seg ). Vi sa fra og det ble mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er absolutt helt innafor å si ifra om dette, og det burde ikke være et problem for noen i en barnehage å få denne tilbakemeldingen.

Vet ikke hvordan det er i din barnehage om dagen, men der jeg jobber, så leveres barna ute, og er ute store deler av dagen, så da er det foreldres ansvar at barna er godt nok påkledd når de blir levert. Vi kler av etter hvert som det blir varmere, men har hatt problem med at en del barn blir sendt i barnehagen uten nok klær på/ med seg.

Sånn til vanlig så setter vi veldig pris på at de klærne foreldrene ønsker vi skal bruke under dress ligger klart i hylla, fordi det er veldig store forskjeller på hva foreldre ønsker.

Ellers er det også viktig at et barn på 3 år lærer seg å si ifra om sine ønsker og behov, selv om det ikke er barnets ansvar. Hvis hun ikke tør å si ifra om det, så ville jeg prøvd å finne ut hvorfor, og gi tilbakemelding til de ansatte om det.

Anonymkode: 32186...66c

Det er samme rutiner som før mtp utetid. Jeg legger det jeg gjerne vil at hun skal bruke tilgjengelig på plassen. De hadde en vikar en gsng som ikke var flink med påkledning og tok feil klær og beskyldte meg for det etterpå🙄  

De er gode til å ta imot beskjeder, men når de argumenterer mot temperaturbekymringene blir jeg litt matt, særlig når jeg ser at noen ikke er ordentlig påkledd 😅

1 time siden, Bolla2 skrev:

Klart du kan si fra, vi hadde det motsatt da barnehagen kledde på for mye og ungen kokte ( var veldig varm av seg ). Vi sa fra og det ble mye bedre.

❤️ Det skjønner jeg er nok ubehagelig for den lille 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...