Gå til innhold

Str M og L er begge 40?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leter etter en jakke i str 42 på finn.no, trodde dette var L...stemmer ikke det? Blir forvirret av disse størrelsene.

Anonymkode: 750a3...793

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer litt fra merke til merke. Men sånn generelt så treffer denne bra %5EFB99D695D0B5B365D6712F0B643F3A31591ED 

Anonymkode: 3a973...7e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener disse størrelsene er de man ser oftes. 😊 

2EF24D91-84D7-459B-868D-4E2D42615F5D.png

Anonymkode: 0fc34...fa1

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tenker på størrelse 40 som medium, og synes det blir feil å regne det som large. 

Har lagt merke til at på Finn regnes 40 som L, noe som gjør det vanskelig for meg å søke på plagg etter størrelse. Selv bruker jeg 46/48 eller XL/XXL, men på når jeg søker etter XL på Finn, får jeg ofte treff på klær i størrelse 42. 

Endret av Kniv & gaffel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 38 er mer M.

Anonymkode: 6f97b...505

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer litt fra merke til merke. Men sånn generelt så treffer denne bra %5EFB99D695D0B5B365D6712F0B643F3A31591ED 

Det er vel svært få butikker og klesmerker som følger dette skjemaet.

At 42 er XL er ikke standard i Norge. Det mest vanlige er at str 42 ligger mellom M og L, alt etter merke og passform. Noen kjeder anser 40 som str M, mens andre anser den som str L. Mange opererer med dobbeltstørrelser, og da enten 40/42 (M) eller 42/44 (L). Noen kan også anse 40/42 som L.

Klesstørrelser er vanskelig å forholde seg til, så det eneste man kan gjøre er å se bort fra størrelse, og prøve klærne på egen kropp.

Anonymkode: 86957...a7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At selgeren skriver at denne str 40 tilsvarer L, er bare et tips til kjøpere, ut i fra hva selgeren mener er riktig. Det betyr ikke at alle som vanligvis bruker ca str L passer jakken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel svært få butikker og klesmerker som følger dette skjemaet.

At 42 er XL er ikke standard i Norge. Det mest vanlige er at str 42 ligger mellom M og L, alt etter merke og passform. Noen kjeder anser 40 som str M, mens andre anser den som str L. Mange opererer med dobbeltstørrelser, og da enten 40/42 (M) eller 42/44 (L). Noen kan også anse 40/42 som L.

Klesstørrelser er vanskelig å forholde seg til, så det eneste man kan gjøre er å se bort fra størrelse, og prøve klærne på egen kropp.

Ja, generelt i norden så kjører en større størrelser enn resten av verden. Men TS skrev ikke hva merke hun så på, så da la jeg ved en generell mal. HM feks har laget sitt eget system som ikke baserer seg på de standard størrelsene jeg viste til, men er mer lik de doble størrelsene som du viser til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare forholdt meg til at 34 = xs, 36 = s, 38 = m. Jeg er selv xs-s så vet ikke hvordan det er videre opp, men hadde jo trodd at det fulgte partallsmønsteret. Men det kan jo være noen har endre dette de siste årene siden det har blitt vanligere å være større? Da jeg på BikBok måtte kjøpe bukse i str m ble jeg litt lei meg på vegne av dem jeg ser på som medium kropp og større som da måtte enda mer opp i størrelse, men det var litt stas å slippe å være liten :) 

Anonymkode: 9752d...243

AnonymBruker
Skrevet

mine målinger er 99-74-99 cirka

har masse small og medium

Anonymkode: ffb76...49b

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

At selgeren skriver at denne str 40 tilsvarer L, er bare et tips til kjøpere, ut i fra hva selgeren mener er riktig. Det betyr ikke at alle som vanligvis bruker ca str L passer jakken.

Det er sannsynligvis ikke selgeren som har satt at L = 40, men systemet hos Finn. Det står jo lengre oppe "str 42, men tilsvarer str L" 

Når man skal avgrense søket for størrelse i menyen på Finn, kan man bare bruke bokstavstørrelser (S,M,L osv.) og ikke nummerstørrelser (38,40,42 osv.). Søker man på størrelse L, vil man få opp plagg i størrelse 40 så sant selgeren ikke har oppgitt noe annet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...