AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Min kjærestes stesøster vil veldig ofte finne på ting både i hverdagen og helgene med meg. Vi begge jobber redusert, så jeg tror hun tenker vi begge har mye fritid og trenger noe å fylle dagene med. Hun kan spørre om å gå tur, ta en kaffe hos hverandre, se film, gå på kafe, handle sammen osv. I en periode så jeg ofte ja, selv om jeg egentlig ikke hadde lyst. Men nå har jeg oftere kommet med unnskyldninger. Akkurat nå kan jeg skylde litt på Corona, men jeg trenger råd til hvordan jeg skal forholde meg til forespørsler ellers. Hun er hyggelig og jeg liker henne godt, men jeg har ikke behov for å møte henne 1-4 ganger uken. Problemet er ikke henne, men jeg liker å ha litt alenetid og jeg liker å ikke alltid være bundet av avtaler hvis jeg plutselig bare vil sove lenge, gjøre noe hjemme osv. Jeg har ymtet frempå at jeg i ukedagene ofte har ulike ting som jeg må få gjort så derfor kan vi ikke være sammen så ofte. Men jeg synes hun maser og ikke helt forstår. Er redd at om dette ikke gir seg så vil jeg irritere meg mer og mer og at det vil gå utover de gangene vi faktisk treffes. Anonymkode: 75b55...434
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Du kan jo si at du kan si i fra til henne når du har tid. Eller avtale en dato langt framme i tid, da har hun hvertfall noe å se fram til også slipper du kanskje maset i mellomtiden. Anonymkode: 46a7e...8da 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 Jeg synes du bør si det som det er, at du er en person som trenger mye alenetid. Eventuelt at kjæresten din snakker med henne. Anonymkode: f4d74...70d
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #5 Skrevet 30. april 2020 'Denne uken har jeg tenkt å ta det rolig, sove litt frempå og generelt ta ting som de kommer, men hva med torsdag neste uke?' Anonymkode: 19bbb...351 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #6 Skrevet 30. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes du bør si det som det er, at du er en person som trenger mye alenetid. Eventuelt at kjæresten din snakker med henne. Anonymkode: f4d74...70d Dette burde hun ta opp selv. Jeg hadde følt meg utrolig dum dersom broren min måtte be meg om å roe ned kontakten med søsteren hans, hvis jeg trodde at jeg og søsteren hadde en god tone og jeg regnet henne som en venninne. Anonymkode: 9d4b8...f2e 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #7 Skrevet 30. april 2020 ja ikke bruk mellommann; snakk med henne selv. jeg sliter med lignende problem, dvs tlf eller 100 sms daglig fra to venner🤷♀️som jeg liker, men jeg liker også fred! Anonymkode: 0c4bf...af2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #8 Skrevet 30. april 2020 Du må jo si på en fin måte at du synes det er hyggelig å treffes og at dere er blitt venner, men du er en sånn type person som trenger en god del tid til å drive på med dine ting. Si at du er introvert så du må lade. Så du kan ikke putte masse sosiale avtaler i kalenderen hver dag, det trives du ikke med. Du trenger løs tid. Si det på en måte så hun skjønner at det ikke er henne, og at du fortsatt ønsker å treffes iblandt. Bare ikke hvert ledige minutt. Pass på å bekrefte det ved å være den som tar initiativ de neste par gangene. Anonymkode: 93615...a55 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 Du må jo bare si det som det er, at du er en slik person at du trenger å hente deg inn ved sosial samvær og om dere ikke kan møtes bare 1 gang i uken og ikke 4. Si at du er kjempeglad i henne og synes det er morsomt å være sammen med henne, men du må ha hviletid imellom. Hun kan da ikke bli sur for det, er hun en god venninne, så forstår hun
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #10 Skrevet 1. mai 2020 På 30.4.2020 den 3.45, AnonymBruker skrev: Jeg har ymtet frempå at jeg i ukedagene ofte har ulike ting som jeg må få gjort så derfor kan vi ikke være sammen så ofte. Men jeg synes hun maser og ikke helt forstår. Gjør som jeg alltid gjør, forklar på en klar måte at du har behov for alenetid! Ikke ymt frampå, men si det direkte. Jeg er introvert og trives best innenfor husets fire vegger. Dette vet alle rundt meg, fordi jeg har gitt tydelig beskjed om dette. Har også presisert at det ikke er fordi jeg ikke liker deg som person, men fordi jeg trenger å hente meg inn igjen litt. Anonymkode: 61f8a...b31 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #11 Skrevet 1. mai 2020 Jeg har har en sånn venninne, og det hjalp faktisk ikke å ta det opp. Hun klarte ikke å forstå at jeg er introvert. Jeg sa f. eks at for meg hadde det vært fint om jeg selv kunne ta initiativ neste gang, så bestemte jeg tempoet litt. Det fungerte ikke. Noe av problemet med denne venninnen er også at hun er litt intens, så jeg blir ganske sliten etter å ha vært sammen med henne. Men det kan man jo ikke si, så da må jeg faktisk noen ganger finne på unnskyldninger og si ganske mye mer nei enn ja. Anonymkode: 02ce0...dce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå