Gå til innhold

Bestemor forskjellsbehandler

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare barnebarn men også hennes barn. Den som har minst får minst, den som har dobbelt så mye får mest. 

Den som får minst har også ei datter. 

Den som får mest har 2 døtre. 

Ei av de er på alder med våres. 

Vi spiste kake og hun serverte til de to andre men ikke til vår datter. 

En kransekake hadde 2 smelledingser som de to fikk, så fikk de også krone inni de. Hun sa vår er nok ikke så interessert uansett, men sist hun var på besøk løp vår datter rundt med krone. Hun elsker det. Hun pratet og dillet med de to hele dagen, men veldig lite med våres :( Er så utrolig lei meg etter den dagen. Det er ikke første gang men trodde det hadde gitt seg. 

I sommer betalte hun for mat og is til de barna på tur men ikke til våres. Alle foreldrene til barna var med, så da ser jeg på det som forskjellsbehandling. 

I juletiden fikk de andre juletøfler men ikke vår. 

Leker osv får de men ikke vår... Listen er ganske lang og det gjør meg trist. Hun er koselig ellers og gir smått innimellom men det gjør hun til de også i tillegg til alt det store ekstra, og masse oppmerksomhet. 

Hva ville dere gjort eller sagt ? Hun sier hun ikke alltid kan gjøre likt, og nei det kan man ikke. Men når det er så skjev fordeling er det fordi hun er mer glad i de andre barna. 

Anonymkode: 0af66...471

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier du ikke noe? Det blir jo ikke bedre hvis ingen gjør henne oppmerksom på det.

Så hyggelig at du spanderer maten på barnebarna, vår X spiste burger (indirekte sier at du forventer hun spanderer på alle).

Så fine juletøfler du har handlet til barnebarna! X blir nok glad når hun får sine :)

(privat utenfor barnas hørevidde) Jeg synes ikke det er rett å gi bort smellbonger når du bare har 2 og det er 3 barn her. Det blir synlig urettferdig, og slik kan vi ikke ha det. Enten får du handle inn nok til alke, ellers så sier du har ikke nok til alle så ingen får.

Evt i stua:

Jo, klart hun er interessrert, hun elsker slike smellbonger!

= ikke gjør det så lett for Bestemor å slippe unna med det tullet. Gjør det litt ubehagelig, så kanskje hun slutter.

Anonymkode: 609cc...cee

• Liker 16
Skrevet

Er denne bestemoren din mor eller din manns mor? Den av dere som «eier» problemet må sette dere ned og ta en alvorsprat. Si at forskjellsbehandlingen er veldig merkbar, og at for å skåne barnet kommer dere nå til å trekke dere unna. Dere regner med at det går greit for henne da hun uansett ikke ser ut til å bry seg om ungen. 

Enkelte forskjellsbehandler. Sånn er de. Men man kan velge hvor mye man vil involvere seg med dem. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ikke dra dit mer da vel?

Anonymkode: c9d88...9ec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier dere når dere ser forskjellsbehandlingen? Hva svarer bestemor? 

Hvis dere ikke kommenterer det hun gjør, blir det altfor enkelt å fortsette. Dere må gjøre det litt «ubehagelig» for henne, ved å påpeke det hun gjør. 

Anonymkode: 23142...13d

• Liker 7
Skrevet

Gjør henne oppmerksom på at dere ser hva hun gjør, som ve då kommentere det hver gang. Dette gjelder da spesielt den som dette er moren til! 

Funker ikke det etter en stund ville jeg, hvis det var min mor, satt meg ned med henne, åpnet for at man selvsagt har ulik kjemi med folk, men at barnebarnet selv har begynt å kommentere forskjellen... Så ville jeg sagt at hun enten måtte endre på det, ellers vil jeg holde barnet og oss unna henne for å unngå at barnet skal sitte med følelsen av at bestemor bare er glad i de andre barnebarna. 

Ingenting å tape sånn sett. Er dere heldige får hun en vekker! 

• Liker 2
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Bare fordi bestemor er slem mot barnet ditt, trenger ikke du være det.. Hold avstand og gi klar beskjed hvorfor. Her hjalp det, litt. Jeg er så og si aldri sammen med mitt søsken og barna hennes hos foreldrene våre lenger, fordi mine barn skal slippe å bli behandlet slik. Jeg vet hvor mye det sårer,  fordi foreldrene våre behandlet meg slik, og min søster som en dronning. Helt naturlig at hun fortsetter videre med dette med barna til favoritten, men det skal mine barn slippe å se og føle på.. 

Enig med alle som sier dere skal kommentere det hver eneste gang.. Her hjelp ikke det stort, for mye av problemet er at de andre barna "bor" hos besteforeldrene, har "eget" rom med klær og leker som er deres, og det avtales overnattinger og kjekke ting foran mine barn, som aldri har overnattet der........ La de slippe 

AnonymBruker
Skrevet

Spør henne hvorfor hun gjør det? Jeg er veldig interessert i svaret kjenner jeg, for jeg klarer ikke å forstå det. Det må da være veldig utenkelig for oppegående mennesker å holde på sånn.

Mine svigerforeldre bor på andre kanten av landet, og de andre barnebarna deres bor rett i nærheten. Pga økonomi treffer vi dem maks en gang i året. Selvsagt har de et tettere forhold til de andre barna, og de får mer av dem i hverdagen, det er helt naturlig. Men når vi er der, så behandler de vårt barn 100% likt som de andre, selv om vårt nærmest er som en fremmed for dem i forhold. Hun får akkurat de samme tingene og like mye oppmerksomhet, selv om det krever mer av dem.

Hadde de ikke gjort det, så hadde mannen spurt hva i all verden de tenker med, og vi hadde latt være å dra dit om ikke det endret seg. Selv om man er mer glad i noen barnebarn enn andre (noe som er naturlig om man tilbringer mer tid sammen), så viser man det jo ikke!

Anonymkode: 6b2c6...e69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommentert det men da har hun sagt ting som " Kari kan få is neste gang", "Kari trenger ikke juletøfler i år", "Kari er ikke interessert", "Kari kan få neste gang". Når hun sier at hun skal få neste gang blir det aldri noe. Kari er et eksempel på navnet til barne vårt. Vil ikke skrive ekte navn. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommentert det men da har hun sagt ting som " Kari kan få is neste gang", "Kari trenger ikke juletøfler i år", "Kari er ikke interessert", "Kari kan få neste gang". Når hun sier at hun skal få neste gang blir det aldri noe. Kari er et eksempel på navnet til barne vårt. Vil ikke skrive ekte navn. 

Hilsen ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må også legge til at far til barnet legger mye merke til det selv, men så er han så dum at når hun sier "Kari kan få neste gang" så sier han ja og ler med et smil.

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket barn kan få is neste gang? Poenget med juletøfler er ikke at barnet trenger tøfler. 

Det der er bare å forsvare egen idioti med mer idioti. 

Anonymkode: fe7da...494

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket barn kan få is neste gang? Poenget med juletøfler er ikke at barnet trenger tøfler. 

Det der er bare å forsvare egen idioti med mer idioti. 

Mitt barn kan få neste gang mener hun. 

AnonymBruker
Skrevet

Her har bestemor 10 barnebarn og har aldri behandlet alle likt. Vi har alle blitt behandlet forskjellig og fått forskjellige gaver eller ingenting. Ingen av barnebarna har tenkt noe særlig på det. Vi har heller lært at ting ikke altid er så rettferdig og har fått større forståelse for at alle voksne rundt ikke altid gjør ting likt.  Men siden hun gjør så forskjell så er det på tide at du eller din mann sier i fra. Her er det bare dere voksne som kan ordne opp. Hvis hun ikke Hører da så får dere begrense kontakten til hun faktisk forstår problemet. 

Anonymkode: 19f0a...345

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her har bestemor 10 barnebarn og har aldri behandlet alle likt. Vi har alle blitt behandlet forskjellig og fått forskjellige gaver eller ingenting. Ingen av barnebarna har tenkt noe særlig på det. Vi har heller lært at ting ikke altid er så rettferdig og har fått større forståelse for at alle voksne rundt ikke altid gjør ting likt.  Men siden hun gjør så forskjell så er det på tide at du eller din mann sier i fra. Her er det bare dere voksne som kan ordne opp. Hvis hun ikke Hører da så får dere begrense kontakten til hun faktisk forstår problemet. 

Anonymkode: 19f0a...345

Man legger ofte mer merke til forskjellsbehandling og gaver om man har lite. Har selv vært der i egen familie. Foreldre som forskjellsbehandlet meg og søsken. Er nå samboer med en «rik» mann. Barna hans har aldri manglet noe. Faren gir dem ulike gaver, har aldri hørt et ord om forskjellsbehandling el. 

Anonymkode: 1e148...f0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Mitt barn kan få neste gang mener hun. 

Og synes du det er greit at om jeg har med meg flere barn på tur, kjøper jeg is til de andre og sier til ditt barn at hun får neste gang? 

Skrevet

Jeg hadde svart bestemor at vi ikke kommer på besøk før det blir gjort mer rettferdig. At folk er født forskjellig og noen får flotte jobber og andre ikke  kan jeg forstå at føles urettferdig, men normalt. At bestemor gir gis og ting til 2 av 3 barn tilstede er ikke greit. Dette er ting barn vil huske senere. 

Skrevet

Du har tatt opp problemet for bestemor, men hun tar det ikke til seg eller er interessert i å forandre adferden. Da ville jeg gitt klar beskjed om at du og barnet kutter kontakten inntil hun evnt velger å gjøre en forandring.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kjøper ikke DU is eller tøfler til henne? Vi vet ikke forhistorien til hvorfor hun er sånn mot dere. Men kjøp ting til henne selv om det er så forferdelig. 

Anonymkode: cd997...d59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøper ikke DU is eller tøfler til henne? Vi vet ikke forhistorien til hvorfor hun er sånn mot dere. Men kjøp ting til henne selv om det er så forferdelig. 

Anonymkode: cd997...d59

Lol. Poenget her er jo forskjellen på å få noe av bestemor og IKKE få noe av bestemor når man ser at de to andre barna får noe. 

Anonymkode: 7e54f...66d

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...