Gå til innhold

Herpes i underlivet, hvordan ser deres ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har fått herpes genitalis... Det startet 4 dager etter ubeskyttet sex. Fikk først 3-5 hvite kviselignende byller på ytre kjønnslepper, trodde bare det var inngrodde hår. Jeg klemte dem, og det gjorde utrolig vondt. Jeg nappet også hårene jeg trodde var årsaken. Men så dagen etter var de tilbake og vondere. De var kremhvite med en rød skorpe på toppen. De ble sprukket igjen, og nå er det sår som er igjen. Svir noe innmari, men kun når jeg er nær sårene. Har ingenting på indre kjønnslepper. 

Noen som har erfaring med herpes i underlivet, om de ser ut som hvite kviser? Og gjør vondt når de sprekker, men ikke ellers? Har dere det kun på ytre kjønnslepper? Til informasjon, jeg barberer underlivet.

Anonymkode: ed74b...158

AnonymBruker
Skrevet

Gå til lege.

Anonymkode: 8241f...d72

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som herpes ja.. små kviser, klør, så sprekker de - blir sår som svir veldig ved berøring, tissing osv - etterhvert skorpe.

jeg har hatt det i 20 år og har hatt lite plager. Hadde et stort og smertefullt utbrudd første gang, deretter har jeg kun hatt en og annen lite kvise opp gjennom, men sjeldent. 

Anonymkode: d5dad...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Og nei - har det ikke kun på ytre lepper. Kan være hvor som helst - i «foldene», ved anus eller i behåringen foran. Det varierer 

Anonymkode: d5dad...1c1

Skrevet

Herpes, uavhengig om det er i ansikt eller underliv, vil ofte være aller verst ved første utbrudd. Så anbefaler sterkt å dra til legen, da kan de eventuelt teste for å se om det er herpes eller noe annet det er forårsaket av. Finnes medisiner og kremer som kan lindre utbrudd, i tillegg kan noen ha behov for medisiner liggende for å starte opp tidlig hvis de kjenner at et utbrudd er på vei. Nå har jeg kun herpes simplex/forkjølelsessår, men medisiner kan hos meg stoppe et utbrudd hvis jeg tar de tidsnok. 

Om du er smittet nå eller ikke er umulig å si. Viruset kan ligge lenge i kroppen før det eventuelt fører til et utbrudd, mange har det også uten å noensinne få utbrudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...