Gå til innhold

Sliter med å bli gravid på tross av at alt er normalt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som sliter med å bli gravid på tross av at dere har normal syklus, eggløsning og alt ellers er som det skal?

Jeg har vært gravid to ganger - første gang tok jeg selvbestemt abort, mens andre graviditet resulterte i barn. Sliter med å bli gravid igjen..

Anonymkode: f0fad...002

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som sliter med å bli gravid på tross av at dere har normal syklus, eggløsning og alt ellers er som det skal?

Jeg har vært gravid to ganger - første gang tok jeg selvbestemt abort, mens andre graviditet resulterte i barn. Sliter med å bli gravid igjen..

Er det du som er problemet? Kan det være han? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere prøvd da?😊

Anonymkode: baa71...a43

AnonymBruker
Skrevet

hvor gammel? Har du testet hormonene dine?

Anonymkode: 688c1...8b9

Skrevet

Har du samme partner som ved forrige barn?

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk sjekket at alt er normalt? PCOS? Stoffskiftet? Sædkvalitet? Kort lutealfase? Leiden mutasjon? Høy alder?

Anonymkode: a9d2e...b7d

AnonymBruker
Skrevet

Vi slet med å få førstemann, selv om alle prøver var fine, syklusen var regelmessig og eggløsning ble påvist hos gynekolog. Det tok ca tre år fra vi begynte til fødsel, ingen spontanaborter, jeg ble bare ikke gravid. Nr. to kom på andre forsøk, første forsøk endte med en tidlig SA. Jeg er ikke ordentlig utredet for endometriose, og mistenker at det kan ha vært problemet her. Vi fikk to tette, og eventuell endometriose kan ha blitt bedre i første svangerskap. 

Anonymkode: fb8be...8ea

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne opplevde akkurat det samme. Først en ufrivillig graviditet og abort. Så ny partner -  prøvde nesten et år på første. Neste gang gikk det ikke, men der viste testen at alt var dødt hos han, så der var jo ikke alt helt normalt. 

Anonymkode: 677b9...371

AnonymBruker
Skrevet

Ingen ting galt som de finner verken hos meg eller mannen men vi får set likevel ikke til selv. Måtte ha ivf

Anonymkode: ba426...107

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere prøvd da?😊

Anonymkode: baa71...a43

Vi har prøvd i ca 1 år, men begynte først med eggløsningstester i januar så var vel da vi virkelig gikk inn for det. Men jeg har regelmessig syklus og vi har hatt sex rundt eggløsning hver mnd.

AnonymBruker
Skrevet

hvor gammel? Har du testet hormonene dine?

Anonymkode: 688c1...8b9

Jeg er 28 og han er 25. Jeg har testa hormoner og andre ting, og alt skal være normalt. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Eneri skrev:

Har du samme partner som ved forrige barn?

Første graviditet var med en annen partner. Men siste graviditet som endte i barn for 4 år siden er nåværende partner. 

AnonymBruker
Skrevet

Faktisk sjekket at alt er normalt? PCOS? Stoffskiftet? Sædkvalitet? Kort lutealfase? Leiden mutasjon? Høy alder?

Anonymkode: a9d2e...b7d

Jeg har bare sjekket stoffskiftet av det du nevner. Det andre får vi vel ikke sjekka ut før det har gått 1 år? 

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, sliter. Prøvd i 1.5 år. Sjekket oss nylig, ingenting galt med hverken meg eller typen. Jeg har regelmessig mens, får positive eggløsningstester, skjønner ikke hvorfor det ikke klaffer. Har aldri vært gravid før. Vurderer skylling av eggledere da jeg har hørt det har fungert for et par...

Anonymkode: 336be...b0c

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare sjekket stoffskiftet av det du nevner. Det andre får vi vel ikke sjekka ut før det har gått 1 år? 

Ting tar tid mtp henvisninger i det offentlige, så det kan være en ide å ordne seg time hos fastlegen for å få ballen til å rulle snart. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, sliter. Prøvd i 1.5 år. Sjekket oss nylig, ingenting galt med hverken meg eller typen. Jeg har regelmessig mens, får positive eggløsningstester, skjønner ikke hvorfor det ikke klaffer. Har aldri vært gravid før. Vurderer skylling av eggledere da jeg har hørt det har fungert for et par...

Får kan du få utført skylling av eggledere? Må man ha henvisning?

Anonymkode: 7eba1...994

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går privat :) vet ikke helt hvordan det fungerer offentlig.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sikkert tull, men jeg har hørt at når folk ikke får det til, at det er fordi man ikke matcher sånn rent fysisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk direkte privat. Trengte ikke henvisning, men du betaler jo såklart mer for det. Jeg liker å være betalende kunde istedenfor pasient, og betaler med glede for fleksibilitet, fast behandler og (illusjonen :p) av et personlig forhold til klinikken. 

Anonymkode: c42ea...281

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk direkte privat. Trengte ikke henvisning, men du betaler jo såklart mer for det. Jeg liker å være betalende kunde istedenfor pasient, og betaler med glede for fleksibilitet, fast behandler og (illusjonen :p) av et personlig forhold til klinikken. 

Anonymkode: c42ea...281

Jeg betaler gjerne for privat også, for det første går alt mye kjappere 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...