Gå til innhold

Anbefalinger av kennel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Fikk jo hund litt på sparket for noen uker siden, og det går veldig bra. Problemet er at ferien allerede er bestilt og betalt.... Og jeg har inegen til å passe hunden, ikke i 2. uker, og jeg vill ikke at 5 forksjellige skal passe han heller, så da har han det nok bedre på kennel.... Og han vil nok ikke trives så godt i Hellas...

Men har noen noen anbefalinger om kennel, helst ikke så langt fra Oslo? Og hvordan har de det på kennel?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Du bør skynde deg å finne kennel, for plassene er ofte forhåndsbestilt en del måneder i forveien.

Har bare hatt hund på kennel to ganger, og begge gangene har jeg valgt de som er minst. Da har de ikke så mange hunder å holde styr på, og jeg føler at min(e) da ikke forsvinner.

Dra gjerne og se hvordan forholdene er der.

Ikke heng deg opp i om hunden kanskje ikke får mosjon hver dag i perioden den er der, for det vil bli nok av inntrykk likevel.

Ta med liggeunderlag som hunden kjenner.

Jeg har hatt følelsen av at min(e) har trivdes godt når de har vært på kennel. Jeg liker ikke å bruke kennel, men må man, så må man.

Bor på Vestlandet, så jeg kan ikke gi konkrete råd om hvilke kenneler som er gode, men tenkte jeg ville komme med litt generelle råd. :)

Skrevet

De har et fint et i nærheten av Gardermoen. Jeg husker ikke hva det het, men det var et lite, koselig ett. Var veldig fornøyd når jeg hentet hundene der. De var fin og blank i pelsen og virket veldig fornøyde.

Skrevet

Nå har vi katt da, men de tar hunder på det pensjonatet vi bruker også, og både hunde- og katteeiere vet jeg er svært fornøyd med dem (og de får forøvrig veldig god kritikk i Aftenpostens test av dyrepensjonater). Det heter Standal og ligger ca 30 minutters kjøring fra Oslo. Vi er veldig fornøyde!

http://www.standal.no/

Skrevet

Vil også anbefale Standal, hadde hunden der en gang og var veldig fornøyde. Kjempefint der.

Skrevet

Anbefaler Standal på det sterkeste ja.

Det er ett av landets aller beste pensjonater, ikke uten grunn at politiet bruker dem f eks. :wink:

Men om de har ledig plass er vanskelig å si.

Ellers fins det visstnok ett på Alnabru også. Oslo Kennel og Hundepensjonat elns. Ta en titt på Gule sider så finner du sikkert en del. (vet at det fins ett i Bærum også, tror det ligger på Vøyenenga elns)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Vil bare anbefale deg å sjekke ut kennelen før du plasserer hunden der. Jeg hadde en hund for noen år tilbake som jeg plasserte på kennel fordi jeg skulle være noen dager på sykehus. Det fantes bare en kennel i område, så da plasserte jeg ham der. Den ble drevet av to dyrleger, så jeg regnet med at de visste hva de holdt på med. Da jeg skulle hente ham en uke seinere fikk jeg sjokk! Hunden hadde verken fått vann eller mat, og han lå i sin egen avføring. Da jeg spurte hva som foregikk, fikk jeg beskjed om at den ene dyrlegen hadde fått influensa, og derfor hadde de ikke hatt tid til å ta seg noe særlig av dyra. Hunden var veldig syk da jeg tok ham med hjem, og etter en uke døde han. Han var helt frisk da jeg leverte han fra meg! Selvfølgelig anmeldte jeg kennelen og den ble stengt, men det kunne jo ikke bringe hunden tilbake. Så sjekk hvordan hundene på kennelen har det før du bestemmer deg. Hilsen ei med dyrekjøpt erfaring

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg har brukt kennel en del, og har veldig god erfaring med det. Hunden gleder seg veldig til å dra dit, det er helt tydelig, og for meg er det det beste skussmålet.

Bor på vestlandet selv, så kan derfor ikke anbefale noen kennel der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...