Gå til innhold

Ex krever å beholde bursdagsgave han har gitt meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har bestemt oss for å gå hvert til vårt. Rett og slett fordi det ikke funket mellom oss. Ikke noe mer dramatisk. Til bursdagen min fikk jeg en sykkel (ikke veldig dyr) i gave av ham. Nå krever han at den blir hos han. Jeg mener at når man har gitt noe i gave, er denne nå mottakers eiendel. Man kan da ikke kreve at man får igjen en gave man allerede har gitt bort, eller? Hva tenker dere?

Anonymkode: 92072...4d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snodig type! 

Anonymkode: f44b0...8f7

• Liker 14
Skrevet

Behold den!

Hadde det vært en gjenstand som han arvet fra familien sin så burde han fått det i retur. 

• Liker 23
Skrevet

Her må det brukes nyanser.

Ble det slutt dagen etter sykkelen ble gitt?

Om jeg kjøper en gave til en kjæreste, så er det jo i god tro på at vi er nettopo kjærester. Om du ved mottagelsen av gaven allerede var mentalt ute av forholdet, så ser jeg ingen problem med at han vil beholde den. 

Om du fikk den flere måneder før og når ting var fint mellom dere, så beholder du den selv med god samvittighet.

• Liker 10
Skrevet

Man kan ikke kreve tilbake en gave. 

Men hadde gitt blanke i at det var litt teit og bare latt han ha den. Er det virkelig verdt å lage noe styr over?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Bare la den bli der. Kjøp deg heller en egen. Jeg fikk et fint møbel av min eks, men han var litt som din, så jeg bare lot det stå igjen.  Er ikke verdt det.

Anonymkode: 3ae45...a30

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enig med bruker over her. Ble det slutt kort tid etter at gaven ble gitt? Om det er tilfellet kan jeg absolutt forstå han. Om du fikk den for veldig lenge siden så kan du beholde den med god samvittighet, men en sykkel er vel ikke noe å krangle over. Lever den tilbake om det er viktig for han. 

Anonymkode: cafa2...960

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt galskap, men en venninne av meg ødela gaven hennes da han ba henne gi tilbake. 

Anonymkode: 4f4e2...481

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Be om gavene du har gitt HAN tilbake, siden gaver i følge han er til låns.

Anonymkode: ec804...986

• Liker 11
Skrevet

Fins det flere slike?? En venninne fikk en bil i gave av sin daværende samboer når hun fikk førerkortet, han la ut på alle sosiale medier om hvor flott det var at hun besto og selvsagt med bilen som "fordi hun fortjener det", for så noen dager etter i en krangel tok han tilbake nøklene og ba henne skrive bilen over på ham igjen, needless to say, han fikk bilen og singelitværelsen tilbake..

:laugh: 

At det går å gjøre seg så liten for en sykkel, jeg tror jaggu jeg hadde takket for at han viste hvor heldig du er som skal leve videre uten han..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han gjør vel det han kan for å ha litt drama i ettertid. Han vil egentlig ikke ha den, men han er såret for noe og vil såre deg tilbake. La han beholde den, si det ikke er viktig for deg, du vinner. 

Anonymkode: f9723...8f8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på situasjonen. Ble det slutt rett etter bursdagen? Og hvis han feks er student så kan den gaven faktisk være stor for han. Men mest sannsynlig er det nok bare fordi han er forbannet på deg. Jeg ville bare latt han beholde den sykkelen, er ikke verdt å krangle om sånt.

Jeg har selv krevd å få tilbake en gave fra en kjæreste, men det var konsertbilletter kjøpt til oss to som ikke var benyttet, og han gikk rett inn i et nytt forhold. Det var ikke aktuelt å spandere konsert på han og nydama nei.... Heldigvis hadde han forståelse for den. (Det var heller ikke det eneste han fikk i gave, så resten av gaven beholdt han jo.)

Anonymkode: 02399...e01

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis den ikke var så dyr så kan du vel gi den tilbake og kjøpe din egen.

Anonymkode: 81abf...c75

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Slo du opp pga sykkelen ikke var dyr nok ? 🤔

Anonymkode: cf0e8...b29

• Liker 2
Skrevet

Velg dine kamper og la sykkelen gå. Det er neppe verdt det. Det er han som er rar her.

Om du vil lage drama så kan du jo kreve å få igjen gaver du har gitt han 🤪

• Liker 4
Skrevet

Må bare få sitere Michell Obama: "When they go low, you go high! ….

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slo du opp pga sykkelen ikke var dyr nok ? 🤔

Anonymkode: cf0e8...b29

Hehe nei.😆 Jeg er ikke i et forhold for det materielles skyld. Jeg stusser over at man gir en slik gave, for så å ville ha den tilbake, om ting ikke går som man hadde tenkt. En gave er en gave. Er noe i utgangspunktet gitt bort, er det mottakers eiendel. Noe annet er smålig. Men jeg gidder ikke krangle over en slik ting. Lar ham beholde den. Kan kjøpe meg min egen😎 

• Liker 5
Skrevet

Kjenner jeg håper det er en veldig damete sykkel, type pastellfarget og med kurv foran 🤪

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det kommer litt an på. Om han har dårlig råd og ga deg en ekstra fine gave like før det ble slutt, så kan jeg forstå det faktisk. Da ville jeg bare gitt den tilbake uten sure miner. 

Men personlig ville jeg nok ikke tenkt på å få tilbake gaver ved et brudd. 

Anonymkode: bb6cd...37b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har bestemt oss for å gå hvert til vårt. Rett og slett fordi det ikke funket mellom oss. Ikke noe mer dramatisk. Til bursdagen min fikk jeg en sykkel (ikke veldig dyr) i gave av ham. Nå krever han at den blir hos han. Jeg mener at når man har gitt noe i gave, er denne nå mottakers eiendel. Man kan da ikke kreve at man får igjen en gave man allerede har gitt bort, eller? Hva tenker dere?

Det blir for teit. Man skal ikke kreve tilbake noe man har gitt til noen i gave. Man gir av glede og kjærlighet uten å kreve noe tilbake. Dessverre finnes det en del gjerrige og vanskelige folk der ute som gir av intensjoner om at du skylder de noe. De kan ikke ha det bra med seg selv. Hadde selv en eks som nesten ikke ville la meg ta med noe når jeg flyttet ut, ting jeg fikk i gave og ting jeg hadde kjøpt selv. En gang så ble jeg også politianmeldt for en gave jeg fikk av en venn, så finnes en del raringer der ute.

Anonymkode: ee47e...a30

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...