Harry's kvinne Skrevet 23. juni 2005 #1 Skrevet 23. juni 2005 Jeg tør ikke henge kjolen opp etter skulderstroppene, hvordan har dere kjolene deres frem til den store dagen? Hvem kan stryke kjolen (den er ikke kjøpt i salong)? Dette er en MS kjole, Moulin Rouge, har hørt at det skal følge med et ektehetsbevis, stemmer det? Jeg fikk ikke noe, nemlig... Til dere som har hatt denne kjolen, hva slags underskjørt hadde dere? Jeg vil ikke ikke strutteskjørt, men bare et enkelt som gjør det mer "luftig" under der...
Jannibrud Skrevet 23. juni 2005 #2 Skrevet 23. juni 2005 Er det ingen form for "kleshengerstropper" inne i kjolen da? Min henger godt på stroppene, for de er litt kraftigere enn spagettistropper. På brudesalongen sa de til meg (vet ikke om vi har samme stoff i kjolen da) at den tåler en del stryking. Mulig jeg må teste det, da vi skal reise bort for å gifte oss. Kommer nok til å legge noe i mellom kjolen og strykejernet i så fall.
Gjest TT ikke innlogget Skrevet 23. juni 2005 #3 Skrevet 23. juni 2005 KJolen skal kunne henge etter hovedstroppene, og det burde ha vært stropper inni kjolen nettopp for å kunne henge den opp...er det ikke det? Og ja, er det en ekte MS-kjole skulle det jo også ha fulgt med et ekthetsbevis, det gjør det på alle MS-kjoler, de har et eget sertifikat... Men selv har jeg ingen MS-kjole, så det er mulig ikke alle får det papiret! :klø: Jeg ville hatt et helt enkelt A-fasong underskjørt med bare litt tyll under et lag "silke". Jeg har et slikt, og et er veldig fint - fyldig, men allikevel smalt, flott fasong, ikke noe "kremtopp"! Vet ikke hvor du bor jeg, men på Kristins har de slike underskjørt, akkurat passe, også for din kjole tror jeg! Kjolen skal du kunne levere hos en salong i ditt nærmiljø for damping etc...det kan du jo bare høre om der du bor, de fleste gjør det for deg, muligens mot et lite tillegg...eller du kan høre på et renseri!
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 23. juni 2005 #4 Skrevet 23. juni 2005 Et tips til "oppheng", som jeg bruker på bunaden min... (Hvis jeg klarer å forklare det, da.. ) Vreng kjolen, sy i et par stropper i livet (èn på hver side), og heng den opp i stroppene. ("Livet" på kjolen henger da "inni" skjørtet - hvis du skjønner..) Funker kjempefint på bunaden :-) Da slipper den å bli så "strukket" i toppen.. (Ikke at jeg tror bunader strekker seg så mye, da men...) Da kan du jo kanskje slappe mer av i forhold til evt å komme borti noe med kjolen også. Lykke til!
Coria Skrevet 23. juni 2005 #5 Skrevet 23. juni 2005 Jeg har samme kjolen, og jeg tør ikke la den henge i stroppene. Det de gjorde på renseri og brudesalong, var å feste bånd med store sikkerhetsnåler inni kjolen. Jeg hadde et underskjørt med to metallspiler/ringer. Jeg syntes det var veldig greit. Ble ikke for stort skjørt, men jeg fikk skjørtet klangt nok unna bena til at jeg ikke følte jeg skulle snuble i det. Jeg har heller ikke ekthetssbevis på kjolen min, men jeg vet jo at den er kjøpt i brudesalong (selv om jeg kjøpte den brukt). Hva skal man egentlig med det beviset, hvis kjolen bare er ordentlig?
MH Skrevet 23. juni 2005 #6 Skrevet 23. juni 2005 I brudesalongen sydde de på kleshengerhemper i sidesømmene inni kjolen. Kjolen min har hengt i dem siden februar og jeg prøvde den igjen i går, helt perfekt.
Arwen Skrevet 23. juni 2005 #7 Skrevet 23. juni 2005 Min Moulin Rouge hang helt fint i stroppene, passet bare på at slepet lå litt oppå noe en stund. Jeg fikk bevis, men glemte å sende det med da jeg solgte den, er din kjøpt brukt?
Lillepusen Skrevet 29. juni 2005 #8 Skrevet 29. juni 2005 Så morsomt å se at andre også har falt for Moulin Rouge!!! Jeg kjøpte min brukt, så det var ikke noe bevis med. Men det tenkte jeg heller ikke på... Kjolen er jo kjempefin, og hvem bryr seg da hvem som sydde den?? Klart man liker å være på den sikre siden når man kjøper på salong til 13000kr, men jeg som betalte under 5000 for min, bryr meg ikke så mye Min har hengt på stroppene siden jul. Har blitt litt løs i stroppesømmene, men den skal syes inn nå, så hun fikser nok på det! Men lur idè det der med hemper i sidene! Eller oppe i skuldrene for den saks skyld... Skal høre med sydama om hun kan sette på noen sånne jeg!!
Pasha Skrevet 30. juni 2005 #9 Skrevet 30. juni 2005 Jeg tør heller ikke å henge min etter stroppene, så det jeg har gjort forløpli er at jeg har hengt den akkuratt som en bukse på en kleshenger.. halve kjolen liksom gjennom den stanga på kleshengeren... men smart å sy på et ekstra hempe ja... strykinga er jeg spent på... jeg er ikke noe flink til det selv,, så kanskje best å overlate det til noen som kan det..
Gjest lindas Skrevet 30. juni 2005 #10 Skrevet 30. juni 2005 sett opp en link til kjole... så jeg får se den!!! blir så nysjerrig på hva andre skal ha
Pasha Skrevet 30. juni 2005 #11 Skrevet 30. juni 2005 det ligger en slik link ute allerede. se min kjole heter den
Trampe Skrevet 30. juni 2005 #12 Skrevet 30. juni 2005 Min Moulin Rouge hang helt fint i stroppene' date=' passet bare på at slepet lå litt oppå noe en stund. Jeg fikk bevis, men glemte å sende det med da jeg solgte den, er din kjøpt brukt?[/quote'] Derfor har ikke jeg ekthetsbevis nei... Min henger etter stroppene, de er så sterke at det ikke er noe problem. Bare pass på at det ikke blir press på de pyntestroppene som skal henge ned, de kan ryke hvis de blir belastet...
Arwen Skrevet 30. juni 2005 #13 Skrevet 30. juni 2005 Bare pass på at det ikke blir press på de pyntestroppene som skal henge ned' date=' de kan ryke hvis de blir belastet...[/quote'] erfaring viser at de ikke er de sterkeste ja
Suebird Skrevet 1. juli 2005 #14 Skrevet 1. juli 2005 Hva med å sette bort strykingen av kjolen til den store dagen? Jeg skal levere min kjole til en brudesalong til stryking. Enkelte renserier og systuer tilbyr sikkert samme tjeneste, men jeg har funnet ut at jeg går for brudesalong siden de gjør dette så og si hver dag Venter min MS kjole 1.august (Dynasty), og regner å få med ekthetsbevis ja.
prikkeline Skrevet 1. juli 2005 #15 Skrevet 1. juli 2005 må bare si at jeg har em MS kjole kjøpt på Belle Amie i Bergen, og jeg fikk ikke med noe ekthetsbevis altså - men det er like ekte for det. aner ikke hva underskjørt jeg skal ha - jeg skal hente et fra brudesalongen som jeg skal låne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå