Gå til innhold

Hvordan er det å ta 24-bussen fra Tåsen i rushtiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vurderer å flytte til Tåsen i forbindelse med jobb på Fornebu, og lurer rett og slett på: vil jeg måtte stå på bussen? Dette gjelder da 24-bussen som går kjører forbi Tåsen i rushtiden. 

AnonymBruker
Skrevet

I normale tider stappfullt og saktegående kø iflg min erfaring...

Anonymkode: 2066c...725

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I normale tider stappfullt og saktegående kø iflg min erfaring...

Huffda, kø selv utover mot Fornebu? Det har ikke Google fått med seg, hehe.

AnonymBruker
Skrevet

Mindre kø hvis man drar veldig tidlig på morgenen. Tror du må være ganske tidlig ute for å få sitteplass fra Tåsen. Men hvem vet, kanskje mange folk fortsetter å jobbe fra hjemmekontor fremover, det kan lette presset på kollektivtrafikken. 

Skrevet

Ville droppet bussen og heller syklet på jobb

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mindre kø hvis man drar veldig tidlig på morgenen. Tror du må være ganske tidlig ute for å få sitteplass fra Tåsen. Men hvem vet, kanskje mange folk fortsetter å jobbe fra hjemmekontor fremover, det kan lette presset på kollektivtrafikken. 

Hvor tidlig snakker vi da? Tror du det er bedre fra Storo? Hvor går "sittegrensen"? 

Skrevet
1 time siden, prt90 skrev:

Ville droppet bussen og heller syklet på jobb

Fra Tåsen til Fornebu? 😮 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Pseudopodia said:

Hvor tidlig snakker vi da? Tror du det er bedre fra Storo? Hvor går "sittegrensen"? 

Jeg har vanligvis brukt den rundt halv sju, da blir det gjerne fullt et par holdeplasser før Tåsen. Man kan alltid være heldig og finne seg en sitteplass, selvsagt. Hvis du bruker samme bussen hver dag kan du blinke deg ut en som går av på et fast sted og tilfeldigvis stille deg opp der. Men nå snakker vi jo normale tider. Nå skal det visstnok bare bli plass til å bruke halvparten av setene fremover, så da er de avhengig av at mange fortsetter med hjemmekontor, ellers blir det mange som må stå igjen på holdeplassen. 

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å være full buss og kø, tar samme buss fra Storo til Fornebu. Jeg pleier å vente til slutten av rushen jeg da. Og på strekket Tåsen-Smestad er det mange som går av, spesielt rundt Ullevål og Gaustad. Så er sjeldent jeg har måttet stå hele veien til Fornebu selv om det ikke var ledig plass da jeg gikk på på Storo.

Anonymkode: 3fd2a...56d

AnonymBruker
Skrevet

Men, det er vel ikke mange steder man kan ta bussen til Fornebu uten at det er fulle busser i rushen.. tror alle bussene dit er fulle. 

På Tåsen har du også mulighet til å ta 23-bussen om 24 er full eller det er lenge til den kommer (23 går vel litt oftere) og bytte på Smestad til 28 - eller bytte på Lysaker til 31 osv.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men, det er vel ikke mange steder man kan ta bussen til Fornebu uten at det er fulle busser i rushen.. tror alle bussene dit er fulle. 

På Tåsen har du også mulighet til å ta 23-bussen om 24 er full eller det er lenge til den kommer (23 går vel litt oftere) og bytte på Smestad til 28 - eller bytte på Lysaker til 31 osv.

Jeg har vekslet på 23 og 24, synes de stort sett er like fulle begge to. Hvis de avstandsreglene som har vært skal opprettholdes over tid, er de nødt til å ha mange flere folk på hjemmekontor også. Synes det hadde vært en fordel for alle parter. Det er ubehagelig nok med trangt og ståplass om man ikke skal bekymre seg for smitte og hva alle andre måtte tenke om du skulle være så uheldig å hoste.Hvis de legger opp til at bare halvparten så mange skal reise kollektivt, må mange holde seg hjemme. Jeg vil tro de færreste som holder ut trange busser hver dag i rushen har bil. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier å være full buss og kø, tar samme buss fra Storo til Fornebu. Jeg pleier å vente til slutten av rushen jeg da. Og på strekket Tåsen-Smestad er det mange som går av, spesielt rundt Ullevål og Gaustad. Så er sjeldent jeg har måttet stå hele veien til Fornebu selv om det ikke var ledig plass da jeg gikk på på Storo.

Takk for info! Hvor lang tid pleier det ta fra Tåsen-området og ut på Fornebu i slutten av rushtiden (antar det ikke er senere enn 08:30)?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Har også vurdert Bærum øst, med håp om at det kanskje er litt lavere trykk..

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vekslet på 23 og 24, synes de stort sett er like fulle begge to. Hvis de avstandsreglene som har vært skal opprettholdes over tid, er de nødt til å ha mange flere folk på hjemmekontor også. Synes det hadde vært en fordel for alle parter. Det er ubehagelig nok med trangt og ståplass om man ikke skal bekymre seg for smitte og hva alle andre måtte tenke om du skulle være så uheldig å hoste.Hvis de legger opp til at bare halvparten så mange skal reise kollektivt, må mange holde seg hjemme. Jeg vil tro de færreste som holder ut trange busser hver dag i rushen har bil. 

Sant det. Jeg starter ikke før i 1. september, så krysser fingrene for at det løsner litt før den tid. 

Hvor lang tid pleier du normalt å bruke til jobb?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Pseudopodia said:

Sant det. Jeg starter ikke før i 1. september, så krysser fingrene for at det løsner litt før den tid. 

Hvor lang tid pleier du normalt å bruke til jobb?

Det er en stund siden jeg tok den bussen nå. Men på vei utover mot Fornebu vil jeg anta det typisk tok 5-10 lengre enn hva rutetiden tilsier. På hjemvei pleide jeg bytte til t-bane ved Tåsen fordi det var full stans i rushen på motorveien. Men nå slipper jo du å reise videre derfra, så mulig det ikke blir så ille. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Pseudopodia skrev:

Fra Tåsen til Fornebu? 😮 

Kjøp deg elsykkel 🙂

Jeg tar ikke den bussen til/fra jobb selv men bor langs den og det er jo mye trafikk langs ring3 - spesielt om ettermiddagen. 

Så å bosette meg på Tåsen fordi det er en fordel sånn reisemessig ville jeg jo ikke ha gjort.  Men det er jo et bra sted å bo sånn ellers. 

Men skulle jeg tenkt kun avstand til jobb ville jeg bosatt meg nærmere Fornebu - evnt. litt utenfor. Kommer du deg til Lysaker går det jo masse busser ut det siste stykket. 

Anonymkode: 29db4...27d

AnonymBruker
Skrevet

Både 24 og 23 (da bytter du på Lysaker) står ofte i kø på ring 3. Jeg bodde på Tåsen og jobbet på Lysaker og tok disse bussene i et par år. Som oftest kom jeg meg greit til jobb da. Men på vei fra jobb, da sto jeg både 40 minutt og opptil halvannen time i kø, da bussen skal egentlig bare ta 20 min. Den tar tog aldri 20 min fra Tåsen til Lysaker uansett, nærmere halvtime. Jeg hadde da vanlige 8 til 16 arbeidstider. 

Elsykkel er en idé ja. Det har jeg kjøpt til slutt. :) Men da jobbet jeg på Skøyen. Fra Tåsen til Skøyen eller også Lysaker, går det en helt fantastisk sykkelvei, stor og fin og helt adskilt fra trafikkvei. Tåsen til Skøyen tok meg en halvtime på en elsykkel. Denne blir holdt vedlike gjennom hele vinteren også.

Anonymkode: 42e74...dff

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg elsykkel 🙂

Jeg tar ikke den bussen til/fra jobb selv men bor langs den og det er jo mye trafikk langs ring3 - spesielt om ettermiddagen. 

Så å bosette meg på Tåsen fordi det er en fordel sånn reisemessig ville jeg jo ikke ha gjort.  Men det er jo et bra sted å bo sånn ellers. 

Men skulle jeg tenkt kun avstand til jobb ville jeg bosatt meg nærmere Fornebu - evnt. litt utenfor. Kommer du deg til Lysaker går det jo masse busser ut det siste stykket. 

Anonymkode: 29db4...27d

Kunne absolutt vurdert elsykkel hvis det føles trygt å sykle rundt i Oslo i rushen. Har du en idé om hvor lang tid det ville tatt å sykle 11 km i Oslo om morgenen? Ser ut som det er sykkel-/gangveier de fleste steder. Det er litt vanskelig for meg å anslå siden jeg ikke har erfaring med trafikkbildet i Oslo.

Prøver å finne et sted som gir en god balanse mellom nærhet til natur, jobb, og kulturliv. Da virker Tåsen som et ganske gunstig sted, spesielt med elsykkel for hånden.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både 24 og 23 (da bytter du på Lysaker) står ofte i kø på ring 3. Jeg bodde på Tåsen og jobbet på Lysaker og tok disse bussene i et par år. Som oftest kom jeg meg greit til jobb da. Men på vei fra jobb, da sto jeg både 40 minutt og opptil halvannen time i kø, da bussen skal egentlig bare ta 20 min. Den tar tog aldri 20 min fra Tåsen til Lysaker uansett, nærmere halvtime. Jeg hadde da vanlige 8 til 16 arbeidstider. 

Elsykkel er en idé ja. Det har jeg kjøpt til slutt. :) Men da jobbet jeg på Skøyen. Fra Tåsen til Skøyen eller også Lysaker, går det en helt fantastisk sykkelvei, stor og fin og helt adskilt fra trafikkvei. Tåsen til Skøyen tok meg en halvtime på en elsykkel. Denne blir holdt vedlike gjennom hele vinteren også.

Det hørtes gunstig ut! Men dersom det tar en halvtime fra Tåsen til Skøyen ville det vel tatt en time helt ut på Fornebu, dessverre. Virker som Google er ute og kjører, som anslår 16 minutter Tåsen-Skøyen. 😲

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Pseudopodia said:

Det hørtes gunstig ut! Men dersom det tar en halvtime fra Tåsen til Skøyen ville det vel tatt en time helt ut på Fornebu, dessverre. Virker som Google er ute og kjører, som anslår 16 minutter Tåsen-Skøyen. 😲

Jeg mener jeg syklet Tåsen - Fornebu også et par ganger, har elsykkel, og tror det tok meg 50 min. 

Du kommer definitivt raskere frem med elsykkel enn med buss på denne strekningen. Som sagt, sykkelveien som går ved ring 3 er fantastisk. Du trenger da ikke å sykle i byen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...