Gå til innhold

Hva heter parfymen "alle" bruker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Trenger litt hjelp av dere parfyme kjennere!

Jeg leter etter en populær, søt, snopete dameparfyme som "alle" bruker, men jeg har aldri turt å spurt hva den heter 😂 

Nærmeste jeg har kommet er Giorgio Armani sin In Love With You, men det er ikke helt den heller. Etter å ha brukt den en stund nå så synes jeg den lukter veldig sterkt egentlig, som om søtlukten forsvant. Gubben tror det er Chanel de fleste bruker og synes Giorgio Armani sin lukter som en "voksen" versjon av den, men finner den aldri i parfymebutikkene! Noen som vet?

Anonymkode: 7452c...a13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tør du ikke å spørre ?

Anonymkode: 8c972...bbb

Skrevet

Scents of dissidents. Kinesisk parfyme på sitt ypperste. Enkelte hevder det lukter like godt som parfymen i filmen Parfymen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Escada? Merker at veldig mange bruker dem, og de lukter omtrent likt alle parfymene de har.

Anonymkode: 741c9...95e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tør du ikke å spørre ?

Anonymkode: 8c972...bbb

Føler det blir litt rart å bråstoppe på gata å spør en random ukjent person om parfymen dems 😂 Det er bare sånn jeg er 🙈Sikkert litt teit av meg men..

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Escada? Merker at veldig mange bruker dem, og de lukter omtrent likt alle parfymene de har.

Anonymkode: 741c9...95e

Takk, jeg skal sjekke dem ut neste gang!

Anonymkode: 7452c...a13

Skrevet

Hører stadig om Chanel °5 som en standard, men personlig synest jeg den lukter mer sterkt og dypt enn søtt. Kan likevel være den da grunnet populariteten - spesielt blant voksne. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være ysl black opium? Eller juicy couture parfymene? Eller thierry mugler angel, carolina herrera good girl

Anonymkode: 59092...bcd

• Liker 6
Skrevet

Jeg syntes parfyme forandrer seg etter som hvem som bruker den. En parfyme kan lukte veldig godt på en venninne men kan forandre seg litt til neste venninne, kommer litt an på personens egen kroppslukt også. Syntes også at mye lukter veldig likt der ute.. Men håper du finner ut av det! 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Jeg syntes parfyme forandrer seg etter som hvem som bruker den. En parfyme kan lukte veldig godt på en venninne men kan forandre seg litt til neste venninne, kommer litt an på personens egen kroppslukt også. Syntes også at mye lukter veldig likt der ute.. Men håper du finner ut av det! 

Det er faktisk helt sant! Derfor skal man ikke herme etter andre. Parfymen endrer seg når den kommer på huden. 

Anonymkode: 2ee42...51b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dkny? Marc jacobs?

Anonymkode: 8cc3e...b57

Skrevet (endret)

YSL Black Opium er fruens favoritt og den lukter himmelsk :-). Den finnes i litt ulike dufter.

Tror ikke noen blir brydd om du stopper de på gata og spør: "Så godt du lukter. Hvilken parfyme bruker du?" De fleste ville nok tatt dette som et kompliment.
Ellers har du litt av en "jobb" foran deg 😄 Ta en tur innom nærmeste parfymeri og test de ulike merkene.

Endret av 911
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tipper det er Escada eller Miss Dior ;) 

Anonymkode: cecaf...fd8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Moonwalker skrev:

Hører stadig om Chanel °5 som en standard, men personlig synest jeg den lukter mer sterkt og dypt enn søtt. Kan likevel være den da grunnet populariteten - spesielt blant voksne. 

jeg kjenner ingen som bruker Chanel no 5. Annet enn meg selv. Kjenner aldri duften av Chanel no 5 verken på gata eller kontoret lenger.

TS beskriver en mye mer moderne duft. Den duften jeg kjenner mest av gangene på kontoret er litt søt og emmen - har heller aldri funnet ut hva det er, men tipper det er Chanel Chance eller Allure. Miss Dior kanskje.

Anonymkode: bc1d8...8bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk helt sant! Derfor skal man ikke herme etter andre. Parfymen endrer seg når den kommer på huden. 

Anonymkode: 2ee42...51b

Det er en myte skapt av Chanel da salget av Chanel no 5 tok av etter krigen. For å opprettholde illusjonen om at duften er eksklusiv bare for deg, klarte de å selge inn myten om at parfyme dufter annerledes fra person til person. Men den gjør jo ikke det. Og det vet vi jo, når vi tenker oss litt om.

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en myte skapt av Chanel da salget av Chanel no 5 tok av etter krigen. For å opprettholde illusjonen om at duften er eksklusiv bare for deg, klarte de å selge inn myten om at parfyme dufter annerledes fra person til person. Men den gjør jo ikke det. Og det vet vi jo, når vi tenker oss litt om.

Hvorfor skulle den ikke gjøre det, når parfymen blander seg med hver enkelt persons kroppslukt? Alle mennesker lukter litt forskjellig, det er det ingen tvil om. Noen lukter stramt, andre lukter friskt, noen lukter bare "kropp", noen lukter emment og andre lukter egentlig svette uansett hvor kort tid siden det er de dusjet.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Mark Jacobs med Daisy kanskje

Anonymkode: 4bcaf...f34

• Liker 6
Gjest Beatbox
Skrevet

Kan det være det som er min favorittparfyme...Hugo Boss Femme..? :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Hvorfor skulle den ikke gjøre det, når parfymen blander seg med hver enkelt persons kroppslukt? Alle mennesker lukter litt forskjellig, det er det ingen tvil om. Noen lukter stramt, andre lukter friskt, noen lukter bare "kropp", noen lukter emment og andre lukter egentlig svette uansett hvor kort tid siden det er de dusjet.

det endrer jo ingenting på parfymens kjemi. Den er lik.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

det endrer jo ingenting på parfymens kjemi. Den er lik.

Selvsagt, men det endrer på hvordan vi oppfatter lukten.

Anonymkode: f7c64...10a

• Liker 9
Skrevet

Ville sjekket ut The Scent fra Hugo Boss. Er på topplisten over mest solgte parfymer og har en nydelig duft. Helt klart min favoritt, og vet flere av mine venninner også bruker den.

Ellers er jo Shower Fresh fra Clean en mye brukt parfyme -mer diskret, men luketr nydelig den også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...