Gå til innhold

Rive vaskerom for større kjøkken? (vedlagt bilde)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har nylig kjøpt nytt hus (enda ikke flyttet inn) men kjenner jeg ikke klarer å bestemme meg for om vi bør rive vaskerommet med biinngang for å få større kjøkken eller ikke. Hvis vi river vaskerommet (som forøvrig må ha en renovering om vi skulle beholdt det) så har vi plass til et vaskerom i kjelleren, men jeg ser for meg at det er sykt stress å drasse alle klær opp og ned når alle soverommene vi skal bruke er i 2.etasje? Vaskerom i kjelleren måtte også ha blitt totalrenovert. 

Hva ville dere prioritert? Evt. ville dere gjort noe med gjesterommet? 

Se vedlegg :)

787_2664743.jpg

787_115508790.jpg

Anonymkode: 3a3e2...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville definitivt prioritert større kjøkken, spesielt siden dere kan få vaskerom i kjelleren. Har selv bodd med vaskerom i kjelleren og det er ikke problematisk når du er vant til det. Litt lengre å gå, men det har aldri plaget meg, trass mye klesvask. Alt er en vane. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville revet det og fått et større kjøkken. Vi har gjort det samme i vårt hus. Da vi kjøpte var det vaskerom bak kjøkkenet, også i dårlig stand. Rev ned veggen i mellom og fikk utvidet kjøkkenet og det ble så mye bedre romfølelse. I stedet for den ekstra inngangen (var en verandadør) satte vi inn et helvindu, og det ble veldig bra lys på kjøkkenet. Vurderte å sette inn vanlig vindu slik at vi fikk plass til benkeskap under, men layouten er litt annerledes hos oss, og vi fant ut at vi fikk nok skapplass uten det. 

Vi har også bygget om en bod i kjelle til vaskerom. Større plass, mer oppbevaring og enn så lenge er det ikke noe problem å ta med klesvask opp og ned trappene. 😄

Hvis dere går for den løsningen, ville jeg sett på muligheten for en sjakt fra soverom eller bad, til vaskerom, for å kaste ned skittentøy. Det er genialt. 😀👍

Lykke til med oppussing 😀 

Anonymkode: 80345...cca

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville beholdt vaskerommet og heller dratt kjøkkenveggen og kjøkkenet mer ut mot stuen. Da får du mer benke/skapplass
Den «stuekroken» er vel nesten litt ubrukelig sånn den er nå. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, BMF skrev:

Jeg ville beholdt vaskerommet og heller dratt kjøkkenveggen og kjøkkenet mer ut mot stuen. Da får du mer benke/skapplass

Den var ikke dum. Hadde ikke tenkt tanken :) 

ts

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, BMF skrev:

Samme, ville heller hatt spisekrok i den kroken kjøkkenet er nå, og dratt kjøkkenet utover mot stuen Da får du plass til en øy også

Anonymkode: 6380d...618

• Liker 3
Skrevet

Der hvor det er kjøkken nå hadde jeg bare laget et ekstra soverom.

Men der hvor du har veggen mot et lite wcrom hadde jeg bygd nytt kjøkken. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme, ville heller hatt spisekrok i den kroken kjøkkenet er nå, og dratt kjøkkenet utover mot stuen Da får du plass til en øy også

Anonymkode: 6380d...618

15 minutter siden, BMF skrev:

Jeg ser forresten nå at den veggen på kjøkken som dere prater om er maks 1 meter i fra vinduet i stuen. Litt avvik fra tegningene så jeg vet ikke hvor mye det hadde hjulpet å dratt veggen ut 1 meter. Evt. måtte veggen blitt flyttet forbi vinduet og da blir stuen plutselig litt liten 🤔

ts

AnonymBruker
Skrevet

Trenger dere en større kjøkken? Hva med å heller ta kontakt med en interiør designer og diskutere forskjeligge løsninger for innredning? 

Anonymkode: 206f7...49d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger dere en større kjøkken? Hva med å heller ta kontakt med en interiør designer og diskutere forskjeligge løsninger for innredning? 

Anonymkode: 206f7...49d

Er kanskje ikke et must, men virker veldig greit å ha et stort kjøkken. Har alltid drømt om stort, med kjøkkenøy :)

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har nylig kjøpt nytt hus (enda ikke flyttet inn) men kjenner jeg ikke klarer å bestemme meg for om vi bør rive vaskerommet med biinngang for å få større kjøkken eller ikke. Hvis vi river vaskerommet (som forøvrig må ha en renovering om vi skulle beholdt det) så har vi plass til et vaskerom i kjelleren, men jeg ser for meg at det er sykt stress å drasse alle klær opp og ned når alle soverommene vi skal bruke er i 2.etasje? Vaskerom i kjelleren måtte også ha blitt totalrenovert. 

Hva ville dere prioritert? Evt. ville dere gjort noe med gjesterommet? 

Se vedlegg :)

787_2664743.jpg

787_115508790.jpg

Ha vaskerommet nær soverommene! Er så irriterende å gå opp og ned. 

Anonymkode: c6a01...80d

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser forresten nå at den veggen på kjøkken som dere prater om er maks 1 meter i fra vinduet i stuen. Litt avvik fra tegningene så jeg vet ikke hvor mye det hadde hjulpet å dratt veggen ut 1 meter. Evt. måtte veggen blitt flyttet forbi vinduet og da blir stuen plutselig litt liten 🤔

ts

Du kan ha kjøkkenbenk der, uten overskap

Skrevet

Jeg skjønner at det ikke er en korrekt tegning, men kan du dra kjøkkenet helt ned til etter stuevinduet, og bruke den veggen (fra den sorte firkanten midt i stuen), og sette inn reol som går i flukt med det sorte og bort til veggen, så det ser ut som en innebygd reol/skap (litt sånn plassbygd bibliotek)?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fjernet veggen mellom kjøkken og stue. Hatt åpen løsning, da blir det både mer plass og luftigere😊

Anonymkode: 1e967...644

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville slått ned veggen mot stua, trukket frem kjøkkenet og laget nytt vaskerom BAK kjøkkenet (motsatt vei av nå).

skulle jeg hatt vaskerom i kjelleren, hadde ikke vi hatt rene klær.... 

Anonymkode: e7497...78b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke ha flyttet vaskerommet ned i kjelleren, det er en lite langsiktig løsning, og veldig upraktisk.

Ville flyttet veggen mellom kjøkkenet og stua til der hvor første vinduet starter, og snudd kjøkkenet motsatt vei, dersom det er mulig i forhold til rør osv. Da har du god plass til både innredning og øy, og kan ha kjøkkenbordet der hvor innredningen er nå.

Anonymkode: 6ebae...344

Skrevet

Hvis det er mulig, og dere likevel skal ha alle soverommene oppe: 

Slå ned vegg til vaskerommet og utvide kjøkkenet. Slå ned vegg mellom vaskerom og soverom, og lag til vaskerom + annen oppbevaring. Utvid gang også til soverom  

Skrevet

Sånn

20200429_223239.jpg

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville slått ned veggen mot stua, trukket frem kjøkkenet og laget nytt vaskerom BAK kjøkkenet (motsatt vei av nå).

skulle jeg hatt vaskerom i kjelleren, hadde ikke vi hatt rene klær.... 

Anonymkode: e7497...78b

Hvordan ville du gjort det med nåværende vaskerom og biinngang? Hvis du tenkte vaskerom hvor kjøkkenet er plassert nå 😊

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke ha flyttet vaskerommet ned i kjelleren, det er en lite langsiktig løsning, og veldig upraktisk.

Ville flyttet veggen mellom kjøkkenet og stua til der hvor første vinduet starter, og snudd kjøkkenet motsatt vei, dersom det er mulig i forhold til rør osv. Da har du god plass til både innredning og øy, og kan ha kjøkkenbordet der hvor innredningen er nå.

Anonymkode: 6ebae...344

Det høres flott ut, men ved å flytte veggen og bygge kjøkken vil gjøre at kjøkkenet kun har en inngang/utgang via gangen, og da må man gå rundt gangen for å komme inn i stua. Er ikke det litt stress også? Spesielt om man skal servere mat i stuen. 

mange gode forslag 😃👌🏻

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hvis det er mulig, og dere likevel skal ha alle soverommene oppe: 

Slå ned vegg til vaskerommet og utvide kjøkkenet. Slå ned vegg mellom vaskerom og soverom, og lag til vaskerom + annen oppbevaring. Utvid gang også til soverom  

Mener du å fjerne soverommet helt og bare ha vaskerom/oppbevaring? 

I følge tegninger kan det se ut som vegg mellom soverom og vaskerom er blæreveggen og da kan den vel ikke fjernes? 😐

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...