Gå til innhold

Litt dårlig samvittighet for at jeg syns jeg har det helt greit

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 dagen med hjemmekontor uten barn hjemme og det har fått meg til å reflektere litt.

Det er faktisk ganske digg.

1. Jeg har ingen venner slik at jeg går ikke glipp av noe sosialt. (minst 15 år siden jeg tilbringte tid med venner)
2. Samboer jobber i helsevesenet og er på jobb så jeg koser meg helt alene hjemme.Aldri hatt så mye alenetid på mange år.
3. Jeg jobber med IT og jobben gjør jeg bedre hjemmefra. (ikke åpent landskap)
4. Har klippet meg selv med maskin de siste 20 årene, savner ikke frisør.
5. Totalt uinteressert i fotball. Glad for å slippe scrolle forbi sakene.
6. Har ikke vært på konsert på 20 år.
7. Går aldri på kino. Ser film hjemme.
8. Aldri på resturant.
9. Kan endelig handle alene da det er oppfordret. Syns det er mye mer effektivt med en liste fra samboer enn å trave rundt sammen med familien.

Alt i alt så har det påvirket meg svært lite negativt. ,men det er masse positivt.

Noen andre som har det slikt? 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også helt ok med hjemmekontor og hjemmeskole. De fleste jeg kjenner har tilpasset seg denne nye tilværelsen på positive måter. Klagingen opplever jeg mest her inne. Så lenge vi har kunnet bevege oss fritt ute i naturen, og har de mulighetene vi har i dag til å holde kontakt med venner og familie på nett og telefon, så har jeg absolutt ingenting å klage over.

Har kjent en hvilepuls og ro som jeg har savnet i en hektisk hverdag. Nyter det. 

Anonymkode: 153f9...6aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, for min egen del synes jeg "lockdown" er kjempegreit. Har ikke følt meg så fri på lenge. Godt å slippe møter og sosiale sammenkomster. Nå tar det slutt, og det synes jeg er kjipt.

Samtidig har jeg jo medfølelse for alle som lider.

Anonymkode: 62685...bfb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja og nei. Jeg er forbløffet over at en så omfattende verdensomspennende kollaps kan medføre så få endringer i mitt dagligliv - men jeg har ikke dårlig samvittighet for å ha det som plommen i egget. Jeg har derimot dårlig samvittighet for noe helt annet: At jeg irriterer og godter meg litt over de som jeg synes klager uten grunn.

Anonymkode: 5e1c4...57c

Skrevet

Jeg blir glad hver gang jeg hører at noen har det bra midt oppi dette. Ingenting er bedre enn det :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, TerjeForvirret skrev:

3 dagen med hjemmekontor uten barn hjemme og det har fått meg til å reflektere litt.

1. Jeg har ingen venner slik at jeg går ikke glipp av noe sosialt. (minst 15 år siden jeg tilbringte tid med venner)
2. Samboer jobber i helsevesenet og er på jobb så jeg koser meg helt alene hjemme.Aldri hatt så mye alenetid på mange år.
8. Aldri på resturant.
9. Kan endelig handle alene da det er oppfordret. Syns det er mye mer effektivt med en liste fra samboer enn å trave rundt sammen med familien.

Alt i alt så har det påvirket meg svært lite negativt. ,men det er masse positivt.

EEEELSKER det. Aldri hatt det så bra.Alltid syns at det er direkte tåpelig å sitte i et kontor bare fordi, wtf, man sparer ALLE faste kostnader, og har bare lønnskostnader. Men kaksen tror alle hater jobben sin tror jeg. De tror alle vil sove helt til døden kommer å tar dem. INGEN vil ha penger til å dra til Bali🙄

Anonymkode: 603d4...9df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt så god psyke på flere år! Det at samfunnets tempo har blitt så mye lavere gjør at jeg føler jeg greier å henge med, endelig. Jeg er veldig var for stress.

Anonymkode: 4134e...427

• Liker 3
Gjest Made4u
Skrevet
5 timer siden, TerjeForvirret skrev:

8. Aldri på resturant.

Vi er litt forskjellige og har ulike behov, men altså, jeg unner deg alenetid og tenker at din hverdag nå passer deg som oppleves å være introvert (intet galt i det).

Tenker at du ikke skal ha dårlig samvittighet for at du får alenetid, nyte det så lenge du kan for hverdagen kommer trolig tilbake til deg også og da må du nok forholde deg til flere igjen.

Du er heldig som finner det positive i dagens coronasituasjon, for det er nok av dem som føler det motsatt og synes hverdagen nå er vanskelig av samme årsak som du føler at ting er til det bedre.

• Opprett ny...