Gjest Guest'en Skrevet 23. juni 2005 #1 Skrevet 23. juni 2005 Min samboer har annenhver helg, en dag i uken og en uke sommerferie, og annenhver halve julaften Hva har dere? Vanlig at det blir utvidet samvær ettersom barnet blir eldre? Stebarnet er nå 4 år..
Far til 2 Skrevet 23. juni 2005 #2 Skrevet 23. juni 2005 Når våre barn var på den alderen fikk de (etter mange meklinger) lov å være hos meg (ihht avtale): Annenhver helg 1 dag pr uke Annenhver jul (f.o.m. 23.12-30.12) Annenhver Nyttårsaften (30.12-første dag i barnehagen) Annenhver vinterferie Annenhver påske (palmesøndag-2.påskedag) Annenhver bursdag Annenhver 17.mai forlenget pinse (for den som har dem den helga) 2 ukers sommerferie Annehver høstferie I realiteten er de hos meg vesentlig mer fordi vi bor veldig nær hverandre, men det har vi ikke fått med i samværsavtalen. Etterhvert har jeg også fått lov til å være tilstede under organiserte fritidssysler og kranglet meg til å få lov å kjøre dem frem og tilbake til disse aktivitetene om ikke hun vil gjøre det. Dessuten får jeg nå lov til å være tilstede på felles foreldremøter (der barna ikke er tilstede ettersom hun ikke ønsker å delta). Beskrivelsen "vanlig samvær" blir nå tatt bort fra lovverket og isteden sies det at "barna skal få mest mulig tid sammen med begge foreldrene". Jeg er rimlig sikker på at barna vil få mer tid sammen med pappa'n sin om de bor forholdsvis nært hverandre og han gikk til rettsak. Men samtidig vil jeg på det sterkeste fraråde rettsak ettersom samarbeidet i etterkant ofte blir enda dårligere enn tidligere. I værste fall tar bostedsforelder barna under armen og flytte langt bort, - ofte bare for å markere sin makt (men det brukes naturligvis andre argumenter ettersom det ikke er "spiselig" for domstolene).
Gjest Guest'en Skrevet 23. juni 2005 #3 Skrevet 23. juni 2005 Ok.. Han hadde aldri gått til rettsak eller advokat eller noe.. Så da kommer nok samværet til å være det samme framover. Takk for svar! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå