Gå til innhold

Menn som kun tiltrekkes av slanke/tynne damer?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia egentlig?!

Greit nok med sånne preferanser, men føler alltid i et forhold med dem at jeg må være tynn/slank til enhver tid, og for enhver pris, at det er forventet at jeg aldri skal legge på meg!😬

Og det blir egentlig veldig stressende og slitsomt og til enhver tid må passe på vekten sin, eventuelt slanke seg..

Selv liker jeg og tenner på store menn med endel kg ekstra, men de samme mennene forventer at jeg aldri kan ha noen kg ekstra, hater bare det kroppspresset mot kvinner og vil jo helst ha en mann som liker og tenner på MEG, ikke bare utseendet og preferanser til vekta..

Noen som kjenner seg igjen her?!😔

Anonymkode: a4c4d...eef

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld at jeg blander meg og ikke egentlig svarer på spørsmålet ditt, men overskriften engasjerer meg litt. 

Hvorfor i all verden skal man være nødt til å forklare eller påføres dårlig samvittighet for at man tiltrekkes en spesiell type. Hvorfor skal det være greit og selvfølgelig at man tenner på overvektige (som du), men hvis man kun tenner på slanke/tynne så er man overflatisk eller man må forklare seg for å rettferdiggjøre dette. Jeg ser det hele tiden at de som tenner på og involverer seg med overvektige beskrives som snillere, mer tolerante, åpnere, ikke så fordomsfulle etc. Du skriver det ikke, men jeg forstår vel hva som kommer videre i tråden. Du legger til rette for shaming. 

Det er ikke greit. Du er ikke snillere eller bedre om du tiltrekkes en tykk person enn en tynn. 

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Nooni skrev:

Unnskyld at jeg blander meg og ikke egentlig svarer på spørsmålet ditt, men overskriften engasjerer meg litt. 

Hvorfor i all verden skal man være nødt til å forklare eller påføres dårlig samvittighet for at man tiltrekkes en spesiell type. Hvorfor skal det være greit og selvfølgelig at man tenner på overvektige (som du), men hvis man kun tenner på slanke/tynne så er man overflatisk eller man må forklare seg for å rettferdiggjøre dette. Jeg ser det hele tiden at de som tenner på og involverer seg med overvektige beskrives som snillere, mer tolerante, åpnere, ikke så fordomsfulle etc. Du skriver det ikke, men jeg forstår vel hva som kommer videre i tråden. Du legger til rette for shaming. 

Det er ikke greit. Du er ikke snillere eller bedre om du tiltrekkes en tykk person enn en tynn. 

Hva i all verden? Måtte du virkelig føre inn en abstrakt metasamtale her som handler om MORAL?

Ja, Ts, sorry, men jeg tror du har møtt på feil menn. Hvis de krever av deg at du skal være slank og tynn - har de virkelig uttrykt dette?? - når de selv er chubby så ville jeg bare gått videre og funnet en bedre kar som ikke brydde seg om vekt. Det er faktisk litt weird å ha flere kilo for mye og samtidig kreve at kjæresten skal være slank og tynn.

Anonymkode: 35591...fe8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva man tiltrekkes av og hva man tolerer i et forhold er jo to litt ulike ting. Det starter med tiltrekning, så etableres noe mer personlig, man forelsker seg, og så blir man mer og mer glad i vedkommende. Når noe ordentlig er etablert så slutter man ikke å være tiltrukket ved et par kilo fra eller til (eller ved å se vedkommende usminket, på en dårlig dag, i joggebukse el.l.).

Når det er sagt finnes det jo grenser. Jeg har ingen problemer med et par kilo fra eller til på kjæresten, men jeg hadde nok tent litt mindre på ham hvis det var snakk om ti kilo eller mer. Og jeg forstår jo at det kan gå begge veier.

Du får vel heller finne en trivselsvekt du kan holde? Det høres ut som om du presser vekten ned til minimum slik at det blir et slit å holde den. 

Anonymkode: 0bd6a...e77

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Menn liker små damer, damer liker store menn.

Du liker store menn. Hvorfor er det greit, mens menn ikke får lov til å ha preferanser?

Anonymkode: 14d35...d74

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Folk med preferanser får alltid dritt fra de som ikke oppfyller de preferansene. Tullete. 

Anonymkode: 976d7...8be

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Om man hele tiden må stresse for å passe vekten så har man i utgangspunktet en dårlig livsstil, og må spise etter magen og ikke etter f.eks følelser. Kroppen greier å telle kalorier selv og er svært nøyaktig så lenge man kun spiser når man er sulten og slutter når man er passe mett. Da er det ikke noe stress å være slank. 

Synes det er naturlig å kun tenne på slanke kvinner. 

Anonymkode: b820b...76e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Menn liker små damer, damer liker store menn.

Du liker store menn. Hvorfor er det greit, mens menn ikke får lov til å ha preferanser?

Anonymkode: 14d35...d74

å, blæh. De fleste kvinner liker høye menn med benbygning (det er det de mener med store), ikke chubby menn og tjukkaser. Jeg er sammen med en tjukkas. Elskern, men ser gjerne at han slanker seg. Ser tråden er blitt tatt over av de som er vonbrotne over å få sine preferanser kritisert. Det handler om det enkle faktum at mennesker stiller krav til andre som de ikke stiller til seg selv. Du må gjerne kalle de preferanse. Jeg kaller det hykkeeeeeelleriii.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Nooni said:

Jeg prøver å forklare problemet med menn som tiltrekkes meg pga min slanke/tynne kropp, og hvordan det skaper et press hos meg til enhver tid for å måtte beholde den slanke/tynne kroppen slik at mannen ikke mister sin preferanse/tiltrekning til meg?!?

Var det vanskelig å forstå for deg?!?

Jeg er forøvrig ikke overvektig, men slank/tynn, har du lest HI?

Hva slags shaming snakker du om her overhodet egentlig!?

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg kvinne og foretrekker en slank mann. 

Anonymkode: c8d89...b18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva i all verden? Måtte du virkelig føre inn en abstrakt metasamtale her som handler om MORAL?

Ja, Ts, sorry, men jeg tror du har møtt på feil menn. Hvis de krever av deg at du skal være slank og tynn - har de virkelig uttrykt dette?? - når de selv er chubby så ville jeg bare gått videre og funnet en bedre kar som ikke brydde seg om vekt. Det er faktisk litt weird å ha flere kilo for mye og samtidig kreve at kjæresten skal være slank og tynn.

Ja de har uttrykt det!!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo trass-legge-på-deg Ts. Vedder flere tusen på at du uansett finner en bra kar :) Ellers synes jeg det er litt rart at du tiltrekkes av menn med flere kilo for mye, med mindre du tenner på den typen som er litt skjeggete og ser ut som de liker rock. Det kan jeg forstå.

• Liker 1
Skrevet

Som du selv sier så har vi jo bare ulike preferanser, men jeg liker både lubne (men ikke overvektige) damer og tynne damer. Smak og behag, men selvfølgelig er det urovekkende at du til enhver til MÅ være tynn til enhver tid. Du må jo ikke ha slike kjærester. Du må finne deg noen som aksepterer deg som både tynn og når du har noen kilo ekstra, men man må jo få lov til å kommentere om man har blitt overvektig. For det er jo ikke bra for helsa.

Kropppresset til damer idag er dessverre veldig høyt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Lasox skrev:

Som du selv sier så har vi jo bare ulike preferanser, men jeg liker både lubne (men ikke overvektige) damer og tynne damer. Smak og behag, men selvfølgelig er det urovekkende at du til enhver til MÅ være tynn til enhver tid. Du må jo ikke ha slike kjærester. Du må finne deg noen som aksepterer deg som både tynn og når du har noen kilo ekstra, men man må jo få lov til å kommentere om man har blitt overvektig. For det er jo ikke bra for helsa.

Lasox sa det bra. Hør på ham!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om forholdet står og henger på utseende så er det ikke verdt noen ting egentlig. 

Mannen min fikk kreft i kjeven for noen år siden og måtte operere kjevebenet. Operasjonen gjorde også at noen nærver ble rammet i tilegg til selve beinvevet som ble operert ut. Han ser ikke ut som mannen jeg forelsket meg i lenger, men jeg elsker han fremdeles veldig høyt. 

Hos oss er kjærligheten ikke basert på utseende. Ingenting kan skje som får oss til å ikke elske og tenne på hverandre. 

Anonymkode: abc52...633

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om forholdet står og henger på utseende så er det ikke verdt noen ting egentlig. 

Mannen min fikk kreft i kjeven for noen år siden og måtte operere kjevebenet. Operasjonen gjorde også at noen nærver ble rammet i tilegg til selve beinvevet som ble operert ut. Han ser ikke ut som mannen jeg forelsket meg i lenger, men jeg elsker han fremdeles veldig høyt. 

Hos oss er kjærligheten ikke basert på utseende. Ingenting kan skje som får oss til å ikke elske og tenne på hverandre. 

Anonymkode: abc52...633

❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lasox said:

Takk for et fornuftig svar!👍

Ts..

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

å, blæh. De fleste kvinner liker høye menn med benbygning (det er det de mener med store), ikke chubby menn og tjukkaser. Jeg er sammen med en tjukkas. Elskern, men ser gjerne at han slanker seg. Ser tråden er blitt tatt over av de som er vonbrotne over å få sine preferanser kritisert. Det handler om det enkle faktum at mennesker stiller krav til andre som de ikke stiller til seg selv. Du må gjerne kalle de preferanse. Jeg kaller det hykkeeeeeelleriii.

👍

AnonymBruker
Skrevet

Men hallo, da får du finne en som ikke har så sterke preferanser da. En som liker en mer fra og til. Det e rjo ditt valg å bli sammen med disse med preferansene.

Det er jo egentlig det samme tilbake med dine preferanser mot menn. Han kan jo føle på å måtte opprettholde kroppen i den andre enden om du ikke har gjort det klart at du liker han med mindre også.

Anonymkode: 1768e...a30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hallo, da får du finne en som ikke har så sterke preferanser da. En som liker en mer fra og til. Det e rjo ditt valg å bli sammen med disse med preferansene.

Det er jo egentlig det samme tilbake med dine preferanser mot menn. Han kan jo føle på å måtte opprettholde kroppen i den andre enden om du ikke har gjort det klart at du liker han med mindre også.

Det er jo ditt valg å bli sammen med disse med de aktuelle preferansene*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...