Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har regnet ut at jeg har 42,5 konkurransepoeng. På skolen jeg søkte på var snittet i fjor 43,1.

Har jeg noen sjansen å komme inn? Er det mest sannsynlig at snittet blir mye høyere i år pga. flere som har søkt på utdanning i år?

Anonymkode: eae23...b26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra det vi vet, nemlig at søkertallene har økt og at poenggrensen i fjor lå en del høyere enn din poengsum, tror jeg ikke det er så stor sjanse for at du kommer inn, men ingen vet før inntaket er gjort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søkte sykepleie i fjor og kom inn med 42 poeng selv om poenggrensen i fjor var 44, så det kan hende ☺️

Anonymkode: 1541c...916

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søkte sykepleie i fjor og kom inn med 42 poeng selv om poenggrensen i fjor var 44, så det kan hende ☺️

Etterfyllingsopptaket da, eller? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror sykepleie er et studie mange legger inn søknad på sånn i tilfelle. Så er kanskje en del som kommer inn og takker nei, slik at folk på ventelista får istedet. Er ikke statistikken basert på førsteinntaket?

Anonymkode: f3178...9e4

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er også en del som kommer inn fra venteliste, selv etter studiet har startet opp. Viktigste er å ha mer enn bare en skole som ønske så man har et sted å starte på.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ullvott skrev:

Etterfyllingsopptaket da, eller? 

Stemmer.

1 minutt siden, pia mater skrev:

Er også en del som kommer inn fra venteliste, selv etter studiet har startet opp. Viktigste er å ha mer enn bare en skole som ønske så man har et sted å starte på.

Ja, var en del som fikk tilbud om plass opptil 2 uker etter studietstart hos oss. Vil absolutt anbefale å fylle opp søknaden, så langt man har mulighet til å flytte.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer.

Ja, var en del som fikk tilbud om plass opptil 2 uker etter studietstart hos oss. Vil absolutt anbefale å fylle opp søknaden, så langt man har mulighet til å flytte.

Jeg hadde sykepleiestudiet på tre forskjellige studiesteder på min liste, i tillegg til lærerstudiet som jeg visste jeg hadde kommet inn på, just in case. Turte ikke annet 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...