AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #1 Skrevet 29. april 2020 Har regnet ut at jeg har 42,5 konkurransepoeng. På skolen jeg søkte på var snittet i fjor 43,1. Har jeg noen sjansen å komme inn? Er det mest sannsynlig at snittet blir mye høyere i år pga. flere som har søkt på utdanning i år? Anonymkode: eae23...b26
Ullvott Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Ut fra det vi vet, nemlig at søkertallene har økt og at poenggrensen i fjor lå en del høyere enn din poengsum, tror jeg ikke det er så stor sjanse for at du kommer inn, men ingen vet før inntaket er gjort. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #3 Skrevet 29. april 2020 Søkte sykepleie i fjor og kom inn med 42 poeng selv om poenggrensen i fjor var 44, så det kan hende ☺️ Anonymkode: 1541c...916 2
Ullvott Skrevet 29. april 2020 #4 Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Søkte sykepleie i fjor og kom inn med 42 poeng selv om poenggrensen i fjor var 44, så det kan hende ☺️ Anonymkode: 1541c...916 Etterfyllingsopptaket da, eller?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #5 Skrevet 29. april 2020 Jeg tror sykepleie er et studie mange legger inn søknad på sånn i tilfelle. Så er kanskje en del som kommer inn og takker nei, slik at folk på ventelista får istedet. Er ikke statistikken basert på førsteinntaket? Anonymkode: f3178...9e4 2
pia mater Skrevet 29. april 2020 #6 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Søkte sykepleie i fjor og kom inn med 42 poeng selv om poenggrensen i fjor var 44, så det kan hende ☺️ Anonymkode: 1541c...916 Er også en del som kommer inn fra venteliste, selv etter studiet har startet opp. Viktigste er å ha mer enn bare en skole som ønske så man har et sted å starte på.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 2 minutter siden, Ullvott skrev: Etterfyllingsopptaket da, eller? Stemmer. 1 minutt siden, pia mater skrev: Er også en del som kommer inn fra venteliste, selv etter studiet har startet opp. Viktigste er å ha mer enn bare en skole som ønske så man har et sted å starte på. Ja, var en del som fikk tilbud om plass opptil 2 uker etter studietstart hos oss. Vil absolutt anbefale å fylle opp søknaden, så langt man har mulighet til å flytte. Anonymkode: 1541c...916 2
pia mater Skrevet 29. april 2020 #8 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stemmer. Ja, var en del som fikk tilbud om plass opptil 2 uker etter studietstart hos oss. Vil absolutt anbefale å fylle opp søknaden, så langt man har mulighet til å flytte. Anonymkode: 1541c...916 Jeg hadde sykepleiestudiet på tre forskjellige studiesteder på min liste, i tillegg til lærerstudiet som jeg visste jeg hadde kommet inn på, just in case. Turte ikke annet 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå