AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #1 Skrevet 29. april 2020 Hei! Barnet mitt begynner snart i barnehage og jeg lurer på hva bør jeg absolutt ha? 1 år. Barnehagen har ikke lister til utstyr og klær barna trenger for å ha en fin og aktiv hverdag, noen erfarne der ute som kan hjelpe meg til å lage meg en handleliste?😊 Gjerne om det er spesifikke plagg fra et spesielt merke som du er ekstra fornøyd med? På forhånd stor takk😁 Har ingen venninner med barn som skal begynne i barnehage😊 Anonymkode: 37eec...90e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Du kan Google deg fram til en liste, men det jeg absolutt vil anbefale er regndress fra Kattnakken. Dyr, men verdt pengene. Det er den som blir mest brukt her, vi bor også på Vestlandet ☔ Skal barnet sove er det greit å ha en sovevogn og pose stående i bhg. Ellers er det bytteklær etter årstid+bleier, to sett av alt og fyll på når du ser der er brukt av det, votter etter årstid, lue og pannebånd, dress (vinter eller vårdress etter årstid) støvler, gode sko. Når sommeren kommer er der greit med et todelt tynt regnsett, slik at de kan bruke kun regnbukse dersom det er varmt men fortsatt vått på bakken etter regnskur. Og solhatt / caps og solbriller på varme dager. Husk å merke alt Anonymkode: caf7f...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Skulle også anbefale kattnakken regntøy! Da holder man seg alltid tørr under! Små størrelser finner man ofte pent brukt på Finn. Når de er eldre blir de mer slitt. Selv om det skal mye til for å slite ut kattnakken. Anonymkode: 945bd...75e 1
Imperfectionibus Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan Google deg fram til en liste, men det jeg absolutt vil anbefale er regndress fra Kattnakken. Dyr, men verdt pengene. Det er den som blir mest brukt her, vi bor også på Vestlandet ☔ Skal barnet sove er det greit å ha en sovevogn og pose stående i bhg. Ellers er det bytteklær etter årstid+bleier, to sett av alt og fyll på når du ser der er brukt av det, votter etter årstid, lue og pannebånd, dress (vinter eller vårdress etter årstid) støvler, gode sko. Når sommeren kommer er der greit med et todelt tynt regnsett, slik at de kan bruke kun regnbukse dersom det er varmt men fortsatt vått på bakken etter regnskur. Og solhatt / caps og solbriller på varme dager. Husk å merke alt Anonymkode: caf7f...e4b Jeg har både kattnakken, Sparkjøp sine osv og det er ikke mye forskjellig kvalitet men prisen derimot. 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #5 Skrevet 30. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan Google deg fram til en liste, men det jeg absolutt vil anbefale er regndress fra Kattnakken. Dyr, men verdt pengene. Det er den som blir mest brukt her, vi bor også på Vestlandet ☔ Skal barnet sove er det greit å ha en sovevogn og pose stående i bhg. Ellers er det bytteklær etter årstid+bleier, to sett av alt og fyll på når du ser der er brukt av det, votter etter årstid, lue og pannebånd, dress (vinter eller vårdress etter årstid) støvler, gode sko. Når sommeren kommer er der greit med et todelt tynt regnsett, slik at de kan bruke kun regnbukse dersom det er varmt men fortsatt vått på bakken etter regnskur. Og solhatt / caps og solbriller på varme dager. Husk å merke alt Anonymkode: caf7f...e4b Akkurat dette bør TS være obs på! For det kan hende barnehagen ikke har oppbevaring av vogner, da trenger man ikke en ekstra vogn, mulig barna sover inne også for den saks skyld! Så dette bør man undersøke først! Anonymkode: 866e9...d9f 1
Heartland Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 Reima dresser og Didrikson fleeceforet regntøy 😊
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 Elsker Kattnakken, særlig vinter regndressen deres. Er ofte salg, så trenger ikke å bli så dyrt heller. Ellers kan jeg anbefale vottene fra Nøstebarn. Anonymkode: 40f7b...4a7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 På Vestlandet er skikkelige gummistøvler og cherrox viktig. Ikke kjøp de billigste eller kuleste, gå for kvalitet. Mange støvler er veldig vonde å gå i, ta det på alvor hvis barnet klager. Vi har funnet ut at støvler med litt hæl på er best (de som ligner på de gode gamle grønne Viking-støvlene med snøring). Anonymkode: 36f58...86d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå