Pimbila Skrevet 23. juni 2005 #1 Skrevet 23. juni 2005 Har så smått begynt å tenke på periodeplanen for bhg, og fant et bilde på internett jeg ville bruke. Men så ble jeg litt i tvil. Det er kanskje ikke lov å bruke det? Noen som kan om disse lovene? Dette står ved siden av bildet Du må ha tillatelse fra opphavsrettsinnehaveren for å bruke bildet
Rapitap Skrevet 23. juni 2005 #2 Skrevet 23. juni 2005 Ja, da er det jo greit. Du kan ikke benytte dette...om du har moralen iorden.
Cronos Skrevet 23. juni 2005 #3 Skrevet 23. juni 2005 Ja, du kan jo høre med den som har rettighetene til det. Det er slett ikke umulig at de gir deg tillatelse.
Inca Skrevet 23. juni 2005 #4 Skrevet 23. juni 2005 Bare å sende en mail og høre om du kan bruke bildet det.
Pimbila Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2005 Har skrevet mail nå. Det er en italiener (eller noe) som har tegner bildene.
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2005 #6 Skrevet 23. juni 2005 Så lenge du lar være å bruke det uten at du har tillatelse er det greit. Jeg har selv erfaring med folk som bruker mine fotografier uten tillatelse og det er absolutt ikke noe du vil utsette noen for.
Pimbila Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2005 Fikk svar i dag: sure !!! just a question... can you add our link into your site???? Hadde det vært en hjemmeside jeg hadde laget hadde det vært ok, men jeg skriver ikke opp web-adressen til siden på planen jeg skal lage.
jordbær Skrevet 25. juni 2005 #8 Skrevet 25. juni 2005 Fikk svar i dag: sure !!! just a question... can you add our link into your site???? Hadde det vært en hjemmeside jeg hadde laget hadde det vært ok, men jeg skriver ikke opp web-adressen til siden på planen jeg skal lage. Så skriv opp kilde under bildet da vel.
Pimbila Skrevet 25. juni 2005 Forfatter #9 Skrevet 25. juni 2005 Så skriv opp kilde under bildet da vel. Navnet til tegneren står på bildet, så jeg synes det er nok. Hmm.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 25. juni 2005 #10 Skrevet 25. juni 2005 Kildehenvisniger på bilder og sitater er vanlig "skikk og bruk". Du har jo ikke så mye valg heller, hvis du vil holde deg innenfor loven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå