AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #1 Skrevet 29. april 2020 Heisann! For et par timer siden vasket jeg ovnen min med Jif ovn & grill. Jeg tror jeg har fått vasket bort det meste av det nå, men det er jo sikkert litt rester i kriker og kroker som jeg ikke kommer til. Det lukter i hvert fall veldig parfymert inni ovnen fremdeles. Hvor lenge bør jeg vente med å bruke ovnen? Jeg vil jo helst ikke forgifte meg selv, hehe.. Det står ingenting om dette på flasken. Anonymkode: bcceb...241
Whistler Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Hva med en sprayflaske med vann for å få det bort fra steder du ikke kommer til så det renner ned i bunnen? Etter å ha tørket opp setter du på ovnen på 200°+ og svir av resten.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #3 Skrevet 29. april 2020 7 minutter siden, Whistler skrev: Hva med en sprayflaske med vann for å få det bort fra steder du ikke kommer til så det renner ned i bunnen? Etter å ha tørket opp setter du på ovnen på 200°+ og svir av resten. Takk for svar! Jeg sprayet i hovedsak i bunnen av ovnen, da jeg prøvde å unngå varmeelementene så godt jeg kunne. Så tror ikke det er så mye langs sidene og sånt, men da jeg lukket ovnen i sted så jeg at det rant litt ned under ovnsdøra. Det syns jeg jo er litt ekkelt. Men du tror det går an å brenne bort resten altså? Vil ikke det gasse noe innmari? Anonymkode: bcceb...241
Whistler Skrevet 29. april 2020 #4 Skrevet 29. april 2020 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: ....... Men du tror det går an å brenne bort resten altså? Vil ikke det gasse noe innmari? Anonymkode: bcceb...241 La ovnsdøra stå åpen på slutten og kjør avtrekksvifta på fullt. Altså bruk et treredskap mellom døra og ovenen så det blir en glippe på et par cm. Endret 29. april 2020 av Whistler Tilleggsopplysning. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #5 Skrevet 29. april 2020 1 time siden, Whistler skrev: La ovnsdøra stå åpen på slutten og kjør avtrekksvifta på fullt. Altså bruk et treredskap mellom døra og ovenen så det blir en glippe på et par cm. Takk, da gjør jeg det. Tror du jeg kan bruke ovnen til å lage mat i dag, eller bør jeg vente til den har luftet seg en god stund? (beklager masse spørsmål her, men det forrige stedet jeg leide hadde selvrensende ovn, har ikke gjort dette før) Anonymkode: bcceb...241
Whistler Skrevet 29. april 2020 #6 Skrevet 29. april 2020 Hvis det lukter greit inne i ovnen etter at du har "svidd og luftet den" og den har blitt kald igjen ville jeg laget mat der.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 Jeg bruker å vaske å få opp det som går av såpa før jeg tar så mye vann inni som går uten at d blir total oversvømmelse. Tørker opp dette med svamp og gjenntar et par ganger. Vasker bare bunnen da veggene ikke skal vaskes.. lukter litt etterpå, men går fint å lage mat ganske etterpå. Lukter ikke eller smaker ikke noe av maten. Venter helst til neste dag, men ikke alltid det går🙈 Anonymkode: 2f4d1...e1b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #8 Skrevet 29. april 2020 Tusen takk for hjelp! Jeg lot ovnen stå på 300 grader i en halvtimes tid, også lagde jeg middag. Har ikke dødd ennå, så da gikk det vel fint Luktet riktignok ganske rart og kjemisk her, men bare luftet litt. Anonymkode: bcceb...241
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå