-Fisken- Skrevet 23. juni 2005 #1 Skrevet 23. juni 2005 Det er mulig, sant? Tenker på sånn at man har passord på en mappe. Hvordan får man til dette?
Cronos Skrevet 23. juni 2005 #2 Skrevet 23. juni 2005 Det er ingen innebygd funksjon (såvidt jeg vet) for dette direkte i Windows, men du kan løse det slik: 1. Du kan opprette nye brukere og tillate/begrense adgang til diverse mapper. Endel styr. 2. Du kan opprette en komprimert mappe, og passordbeskytte gjennom komprimeringen (zip). 3. Laste ned og installere program som er beregnet for nettopp dette. (Spør hvis du vil ha tips)
-Fisken- Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2005 Det er ingen innebygd funksjon (såvidt jeg vet) for dette direkte i Windows, men du kan løse det slik: 1. Du kan opprette nye brukere og tillate/begrense adgang til diverse mapper. Endel styr. 2. Du kan opprette en komprimert mappe, og passordbeskytte gjennom komprimeringen (zip). 3. Laste ned og installere program som er beregnet for nettopp dette. (Spør hvis du vil ha tips) Vil veldig gjerne ha tips om slike programmer, takk
Inca Skrevet 23. juni 2005 #4 Skrevet 23. juni 2005 Ellers så kan du lage en egen brukerkonto til andre, altså, at du har et passord til kontoen din, og ikke for "gjestekontoene", om du skjønner Da de logger seg inn på gjestekontoen, vil de ikke ha noen mulighet for å se dine filer/mapper med mindre du har gitt dem passord.
-Fisken- Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2005 Ellers så kan du lage en egen brukerkonto til andre, altså, at du har et passord til kontoen din, og ikke for "gjestekontoene", om du skjønner Da de logger seg inn på gjestekontoen, vil de ikke ha noen mulighet for å se dine filer/mapper med mindre du har gitt dem passord. Det har jeg allerede
Gjest Kaffegjesten Skrevet 24. juni 2005 #6 Skrevet 24. juni 2005 Du kan bruke programet "Hide folders". Jeg har flere andre programmer også, men klarer ikke i farten å huske navnet på disse. Da må jeg hjem på pc'en hjemme for å lete. Hide folders bruker jeg hver dag, både på jobb og hjemme og liker det godt. Med programmet Hide folder kan du både passordbeskytte og også gjemme mappene du ikke vil at andre skal ha tilgang til.
Gjest gjesta Skrevet 24. juni 2005 #7 Skrevet 24. juni 2005 Programmet Folder Lock både passordbeskytter mappene samt skjuler de. Jeg bruker programmet og er veldig fornøyd.
Gjest Kaffegjesten Skrevet 24. juni 2005 #10 Skrevet 24. juni 2005 Folder lock var det andre jeg bruker/har brukt og begge er veldig fine. Søk på Google og du finner hvor du kan laste de ned. Forsøk også Download.com
-Fisken- Skrevet 24. juni 2005 Forfatter #11 Skrevet 24. juni 2005 Programmet Folder Lock både passordbeskytter mappene samt skjuler de. Jeg bruker programmet og er veldig fornøyd. Lastet ned dette, virket veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå