Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er forskjellen på lønnskompensasjon og dagpenger? Jeg søkte om dagpenger i mars og finner nå ut at de første 18 dagene er det lønnskompensasjon en må søke om. Er det noen som har fått dagpenger uten å søke forskudd? 

Anonymkode: e1bdd...5f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det forskuddet - blir det trukket fra lønnskompensasjonen, de dagpengene man skulle fått i behandlingstiden eller kommer som et krav i ettertid?

Anonymkode: 8ae9b...6b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble permittert 18 mars. Jeg fikk vite om det 16 mars og sendte inn søknaden på dagpenger da. På mine sider sto det ganske snart at jeg skulle levere meldekort og det har jeg selvsagt gjort. Jeg fikk vedtak på dagpenger i slutten av mars/begynnelsen av april der det sto at jeg hadde krav på dagpenger fra rundt 16-17 april (husker ikke eksakte datoer) og lønnskompensasjon for de 18 dagene før det, men at dette ville det komme nærmere opplysninger om ved en senere anledning. I helga leverte jeg som vanlig inn meldekort og noen dager på denne perioden var etter lønnskompensasjonsdagene og da altså dager jeg skulle ha dagpenger for. De pengene var allerede inn på konto på mandag. Jeg har snakket med flere i samme by som også er permittert og alle har opplevd relativt rask behandling av dagpenger. Jeg bor i Trondheim.

Jeg prøvde i forrige uke å søke forskudd på dagpenger fordi jeg innså at dagene for lønnskompensasjon ikke ville komme før ei stund ut i mai. Dette fikke jeg ikke gjort siden jeg allerede har et vedtak på at jeg er innvilget dagpenger. For min del vil det si at jeg står en stund uten mesteparten av inntekt før dette blir utbetalt, og det går fin det. For de som ikke tåler å stå ei stund uten inntekt så ville jeg ha søkt på forskudd på dagpenger slik at man er sikret. 

Anonymkode: c6e70...b66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...