Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS: Kan dere forklare hvordan det funker å søke om forskudd? Hvor mye forskudd kan man få, og blir man skyldig penger? 

Anonymkode: a8fc8...964

Ikke TS men står veldig klart når du logger inn på NAV. En knapp som sender deg rett til skjemaet 

Anonymkode: e3bca...c97

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klager du da?

Anonymkode: 42a67...f73

Vis meg hvor jeg klager vær så snill? 😂

Anonymkode: a242b...5bc

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Riktig, men hørte utbetalingene skulle komme to-tre dager etter meldekortet var sendt inn. Men da gjelder vel ikke det i denne situasjonen.

Endret av teknosilje
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Faen som dere syter og klager. 

Her har vi i vår husholdning hatt en på dagpenger i lengre tid. Vi har, som ALLE andre dagpengemottakere, måtte legge om levevaner og kostnader. Og vet dere hva? Til tross for at dagpengemottakeren her i huset i utgangspunktet var i et lavtlønnet yrke, har det gått HELT fint!

Så kommer coronakrisen, og dere som nå må på dagpenger får intet mindre enn 54 000 (!!!) mer i året enn gamle dagpengemottakere. Og likevel er det så JÆVLA mye syting over hvor lite dere får, det går ikke i lengda etc. 

SKJERP DERE og legg om de økonomiske vanene! INGEN av dere sendte en tanke til de som var arbeidsledige FØR dere ble ledige selv! 

Anonymkode: 5a4f4...c46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Søkte 18.mars. Ikke fått. 

24.april er jo nettopp....

Har sendt meldekort 3 ganger.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vis meg hvor jeg klager vær så snill? 😂

Fikk inntrykk av at ellipsen din signaliserte en klage. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte midt i mars, og har ikke fått behandlet søknaden ennå. Forventer heller ikke å høre noe før om noen måneder.

Anonymkode: 6d6fa...e83

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi i vår husholdning hatt en på dagpenger i lengre tid. Vi har, som ALLE andre dagpengemottakere, måtte legge om levevaner og kostnader. Og vet dere hva? Til tross for at dagpengemottakeren her i huset i utgangspunktet var i et lavtlønnet yrke, har det gått HELT fint!

Så kommer coronakrisen, og dere som nå må på dagpenger får intet mindre enn 54 000 (!!!) mer i året enn gamle dagpengemottakere. Og likevel er det så JÆVLA mye syting over hvor lite dere får, det går ikke i lengda etc. 

SKJERP DERE og legg om de økonomiske vanene! INGEN av dere sendte en tanke til de som var arbeidsledige FØR dere ble ledige selv! 

Nå tror jeg du er i feil tråd, her ble det stilt et enkelt spørsmål, ingen har klaget. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener å ha lest at man skal søke lønnskompensasjon til NAV for de første 20 dagene. At det må søkes på nytt når NAV har skjemaet klart i disse dager. Så da lurer jeg på hvor lang tid det da vil ta før man får utbetaling som ikke er forskudd. 

Anonymkode: e1bdd...5f5

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg mener å ha lest at man skal søke lønnskompensasjon til NAV for de første 20 dagene. At det må søkes på nytt når NAV har skjemaet klart i disse dager. Så da lurer jeg på hvor lang tid det da vil ta før man får utbetaling som ikke er forskudd. 

Anonymkode: e1bdd...5f5

Ja.

Hvis du leser på NAV.no ligger det informasjon om denne perioden og søknadsprosessen. De må ferdigstille et system og dette kommer sannsynligvis i begynnelsen av mai. Informasjonen var månedsskiftet april/mai, men de har nok sett at det vil ta lengre tid.

Har selv søkt dagpenger, fått vedtak og forskudd. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk inntrykk av at ellipsen din signaliserte en klage. 

Jeg svarte på ts jeg. Der vedkommende sendte inn søknad for 5 dager siden og tror pengene kommer rullende inn på konto. Jeg ville bare gjøre ts oppmerksom på at ingen har fått dagpenger enda, kun de som har søkt om forskudd. Og at ts bør kanskje lese litt mer på nav, ikke bare "høre" at pengene kommer etter 2 dager, før noe vedtak som tar flere uker. Jeg blir stadig imponert over folk som ikke setter seg inn i hvordan diverse ting fungerer og som tar alt for gitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tror jeg du er i feil tråd, her ble det stilt et enkelt spørsmål, ingen har klaget. 

Du kom meg i forkjøpet, AKKURAT dette jeg skulle skrive selv 😂

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, FOLK KLAGER! 

Skrevet

Søkte 18 mars, fikk svar i går. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Riktig, men hørte utbetalingene skulle komme to-tre dager etter meldekortet var sendt inn. Men da gjelder vel ikke det i denne situasjonen.

Etter at du har fått vedtak om dagpenger vil pengene komme noen dager etter at du sender meldekortet. Først må NAV behandle søknaden og fatte et vedtak, så begynner utbetalingene. Frem til du får et vedtak må du søke forskudd for en måned av gangen. 

Anonymkode: c0e49...da8

Skrevet

Jeg fikk godkjent søknaden på ca to uker, så tok det ca en måned fra jeg fikk godkjent dagpenger til jeg begynte å få utbetaling. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Yunaleah skrev:

Jeg fikk godkjent søknaden på ca to uker, så tok det ca en måned fra jeg fikk godkjent dagpenger til jeg begynte å få utbetaling. 

Når søkte du?

Anonymkode: 7da26...fc0

Skrevet

Jeg søkte 17. Mars, fikk vedtak 25. April og første utbetaling på mandag.

AnonymBruker
Skrevet

TS: takk til dere som faktisk svarer på spørsmålet! Haha, gir meg ende over av enkelte her inne

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ hvordan får vi det? 54k

Anonymkode: 7ccc4...f8d

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ hvordan får vi det? 54k

Anonymkode: 7ccc4...f8d

Det er nye regler for dagpenger for permitterte pga Corona.  80% opptil 3g og sen 62.4% på resten opp til 6G.

Anonymkode: 7da26...fc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...