Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er permittert nå og har søkt om dagpenger, hvor lang tid tok det før dere fikk det? Jeg søkte om dagpenger 13. april og sendte inn meldekort 24. april. Venter fortsatt.

Anonymkode: a8fc8...964

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søkte 22.03, fortsatt ikke hørt noe

Anonymkode: 8ae9b...6b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Søkte 22.03, fortsatt ikke hørt noe

Anonymkode: 8ae9b...6b0

Vet du om man skal få dagpengene fra og med datoen man søkte? Så du får en større sum ved første utbetaling? 

AnonymBruker
Skrevet

Du får dagpenger fra den datoen du søkte eller den datoen du var arbeidsledig, avhengig om du søkte før, samme dato eller etter du ble arb. ledig. 

NAV blir ikke ferdig med alle søknadene før sommeren, så de siste vil få vedtaket sitt etter sommeren. 

Det er bare å smøre seg med tålmodighet. Det tar tid å behandle nesten 400.000 søknader.

Anonymkode: d7344...328

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ber dere ikke bare om forskudd?

Man kan jo få hele april som forskudd.

Anonymkode: 42a67...f73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ber dere ikke bare om forskudd?

Man kan jo få hele april som forskudd.

Hvor lenge kan man leve på ett forskudd da? Samboeren min fikk 62% av 1 månedslønn i forskudd. Hva om han ikke hadde hatt buffer, og ikke fikk vedtak før august? 

Anonymkode: a9d20...01a

AnonymBruker
Skrevet

Man får søkt om forskudd hver måned frem til man får vedtaket.  Man må å huske å søke om de 18 dagene med full lønn, søknadsfunksjon  skalvære på plass før mai. 

Anonymkode: 7da26...fc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge kan man leve på ett forskudd da? Samboeren min fikk 62% av 1 månedslønn i forskudd. Hva om han ikke hadde hatt buffer, og ikke fikk vedtak før august? 

Får søke sosialhjelp da.

Må si det er meget merkelig om man ikke klarer seg noen måneder uten full inntekt, når forskuddet var såpass stort.

Mye man kan få utsatt, for eksempel avdragsfrihet på boliglån, utsettelse av studielånsinnbetaling m.m.

Er kassa bunnskrapt får man sosialhjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Man får søkt om forskudd hver måned frem til man får vedtaket.  Man må å huske å søke om de 18 dagene med full lønn, søknadsfunksjon  skalvære på plass før mai. 

Anonymkode: 7da26...fc0

Nettopp.

Hvis ikke månedlige forskudd på 60% av dagpengegrunnlaget er nok har man svært skjør økonomi og bør vurdere tiltak.

AnonymBruker
Skrevet

Søkte 18.mars. Ikke fått. 

24.april er jo nettopp....

Har sendt meldekort 3 ganger.

Anonymkode: a242b...5bc

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får dagpenger fra den datoen du søkte eller den datoen du var arbeidsledig, avhengig om du søkte før, samme dato eller etter du ble arb. ledig. 

NAV blir ikke ferdig med alle søknadene før sommeren, så de siste vil få vedtaket sitt etter sommeren. 

Det er bare å smøre seg med tålmodighet. Det tar tid å behandle nesten 400.000 søknader.

Feil. Du får lønnskompensasjon fra dagen du søkte og 18 virkedager fram i tid. Deretter får du dagpenger

Anonymkode: fdc50...e32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo 62,4% som har vært det man får i dagpenger i alle år, så når en haug av andre mennesker har klart det så klarer vel dere det også? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men har du bedt om forskudd?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men har du bedt om forskudd?

Nei. Er så heldig at jeg ikke trenger det. Har full forståelse for at folk har søkt forskudd. Men fikk nesten normal lønn 30. mars, så har klart meg hittill.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo 62,4% som har vært det man får i dagpenger i alle år, så når en haug av andre mennesker har klart det så klarer vel dere det også? 

Folk har ulik økonomisk bakgrunn og dermed sitter man ikke i samme båt. Andre greier det mens andre igjen sliter. 

Anonymkode: fdc50...e32

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er så heldig at jeg ikke trenger det. Har full forståelse for at folk har søkt forskudd. Men fikk nesten normal lønn 30. mars, så har klart meg hittill.

Hvorfor klager du da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Riktig, men hørte utbetalingene skulle komme to-tre dager etter meldekortet var sendt inn. Men da gjelder vel ikke det i denne situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er permittert nå og har søkt om dagpenger, hvor lang tid tok det før dere fikk det? Jeg søkte om dagpenger 13. april og sendte inn meldekort 24. april. Venter fortsatt.

Mars har enda kun fått brevet om at jeg angivelig ikke trenger hjelp til å få ny jobb.

(Har 0 -Null- utdannelse)

Anonymkode: 7ccc4...f8d

AnonymBruker
Skrevet

TS: Kan dere forklare hvordan det funker å søke om forskudd? Hvor mye forskudd kan man få, og blir man skyldig penger? 

Skrevet

Jeg søkte 16. mars, og har fortsatt ikke fått søknaden behandlet. Etterlyste svar for et par dager siden, men fikk bare til svar at søknaden ikke er behandlet enda, og at de jobber så fort de kan. Har dog ikke søkt om forskudd da det ikke er kritisk for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...