Gå til innhold

Noen som er operert for nakkeprolaps?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer etter operasjon av nakkeprolaps?

Jeg er skikkelig dårlig, har ekstreme nervesmerter, kraftnedsettelse  og følelsesnedsettelse i venstre arm. MR viser stor prolaps og jeg har fått tilbud om operasjon. Meeeen jeg er veldig skeptisk og redd denne typen operasjon. Jeg sa til nevrokirurg at jeg trengt tid på å bestemme meg for om jeg ville la meg operere noe som var helt greit. Jeg går på sterke avhengighetsskapende smertestillende og jeg begynner bli bekymret for å bli avhengig av disse.

Har du erfaring ønsker jeg å høre fra deg.

Anonymkode: 4954c...f0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå er jeg ikke operert selv, men jobber på Norges største sykehus og kontrollerer de nyopererte med bla CT. Har ikke vært borti noen som har angret :)

Anonymkode: cfefe...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mammaen min er operert, det var vellykket og hun hadde ingen komplikasjoner. Det fungerte såpass bra at hun gikk ganske raskt tilbake til sitt vanlige liv, og har fått et lite tilbakefall (ikke ny prolaps, men en slags ettervirkning). Hvis jeg har forstått henne riktig så burde hun ha hatt opptrening og oppfølging jevnlig videre fra fysio, og det er hun i gang med nå. Er vel ca 3 pr siden operasjon.

Hun var langtidssykemeldt, ble friskmeldt etter operasjon.

Anonymkode: a57ad...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er operert for nakkeprolaps, og er veldig fornøyd med det. Hadde smerter i ryggen og delvis lammelse i arma, anbefaler operasjon. Det endret livet mitt.

Jeg tror du må tenke slik - du kommer til å operere deg før eller siden. Ingen vits i å vente.

Anonymkode: 1ab98...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke prolaps, men slitasje og forkalkning i nakken. Stort sett samme operasjon. Veldig fornøyd.  Ingen komplikasjoner, delvis tilbake i jobb etter 3 uker. Hadde veldig mye hodepine og nesten ingen følelse i flere fingre før operasjonen.  Nå er hodepinen borte og hender/fingre normale.  Ta operasjonen.  Du vil ikke angre.  

Anonymkode: 0219c...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...