Gå til innhold

Folk snakker om corona som et utenomjordisk science fiction virus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir fascinert av hvordan mange snakker om corona og nærmest tilegner viruset utenomjordiske science fiction egenskaper som i den verste katastrofefilmen😂 

Anonymkode: 21f51...ea8

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er rare greier. Faktum er at dette viruset er som et forkjølsesvirus med en dødelighet på nivå med influensa. De aller fleste vil få svært milde symptomer. Inkludert dem i risikogruppen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Krantz95 skrev:

Ja, det er rare greier. Faktum er at dette viruset er som et forkjølsesvirus med en dødelighet på nivå med influensa. De aller fleste vil få svært milde symptomer. Inkludert dem i risikogruppen.

Men nå får du vel snart se å finne deg noe annet argument? 

Anonymkode: a38ee...d24

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva om det faktisk er et virus som kommer uten i fra? 

Det finnes jo mange coronavirus her på jord, hvorfor ikke utenfor jordens overflate også? 

Anonymkode: 37be5...f7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det faktisk er et virus som kommer uten i fra? 

Det finnes jo mange coronavirus her på jord, hvorfor ikke utenfor jordens overflate også? 

Anonymkode: 37be5...f7d

Vær så snill. Ikke ta helt av nå da.

Anonymkode: 14ac9...90d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er endel her inne som er nærmest sykelig opptatt av koronavirus. Problemet med googling uten at man har en kunnskapsbase fra før, er at man får bekreftet det man allerede visste/ønsket å få bekreftet, man får ikke et balansert bilder og man har ikke kompetansen som trengs for å gjøre en ordentlig vurdering av risiko. 
Jeg skulle ønske folk begynte å forholde seg mer til det FHI sier, og mindre til clickbait-overskriftene i tabloidene. Journalistene skriver det som selger - og det er frykt og dramatikk!

Anonymkode: 0e471...e18

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvorfor tror du legene i flere land nå går ut og sier de er skremt og art de har aldri sett maken i hele sin karriere? Det burde fortelle litt om alvoret, syns du ikke? Altså, leger er noen av de mest jordnære mennesker som finnes og som er svært tilbakeholdne med å si slike ting fordi det kan skade omdømmet deres.

Anonymkode: dffc1...086

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror det er endel her inne som er nærmest sykelig opptatt av koronavirus. Problemet med googling uten at man har en kunnskapsbase fra før, er at man får bekreftet det man allerede visste/ønsket å få bekreftet, man får ikke et balansert bilder og man har ikke kompetansen som trengs for å gjøre en ordentlig vurdering av risiko. 
Jeg skulle ønske folk begynte å forholde seg mer til det FHI sier, og mindre til clickbait-overskriftene i tabloidene. Journalistene skriver det som selger - og det er frykt og dramatikk!

Anonymkode: 0e471...e18

Jeg forholder meg til hva leger i utlandet sier. Ikke google. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er enkelte som ikke har godt av å være på Internett. Det er liksom ikke måte på hvor mange ekstreme egenskaper korona har.

Antakeligvis har flere titalls millioner i verden hatt korona (kanskje langt mer og). At noen av alle disse får eksotiske komplikasjoner betyr ikke at det er normen.

Anonymkode: 934b5...405

• Liker 2
Skrevet

Jeg har heller inntrykk av at en stor del av menneskeheten, nærmest tror de er hevet over naturen. "Vi har kommet så langt, så dette kommer ikke til å skje meg".. Så kommer det plutselig et lumskt virus som påminner dem om at vi bare er noen dødelige  dyr i naturen vi også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hvorfor tror du legene i flere land nå går ut og sier de er skremt og art de har aldri sett maken i hele sin karriere? Det burde fortelle litt om alvoret, syns du ikke? Altså, leger er noen av de mest jordnære mennesker som finnes og som er svært tilbakeholdne med å si slike ting fordi det kan skade omdømmet deres.

Da har du ikke møtt en syk lege. Eller en lege med sykt barn. Etter at du har møtt en lege med lang praksis i tårer over helt normale vannkopper hos 3-åringen fordi de er helt knallsikre på at barnet stryker med av ebola så er ikke «jordnær» et ord du vil assosiere med leger mer.

Leger er helt naturlig redde fordi dette er en sykdom som smitter akkumulativt. Deres liv er i reell fare. Da blir en redd. For det verdifulle en har: seg selv. For menneskeheten eller for deg og meg er ikke dette det minste nifst. For leger generelt? Ikke nifst. Men 1 av 100 døde synes når du jobber i et foretak med 1000 leger og 10 er døde. Og da ser du fanden på veggen.

At folk flest er redde for 1/100 dødelighet tror jeg faktisk ikke på. De er redde for et medieskapt spøkelse (1/100 er for øvrig sånn ca det som dør i Norge på et normalår)

Anonymkode: bf011...198

• Opprett ny...