Gå til innhold

Hjemlevert mat generelt bra smitteverntiltak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg ikke er i karantene, antatt frisk, målrettet, vasker hender og går i butikken alene, er det noen fordel med tanke på smitterisiko å få levert mat hjem på døra isteden? 

Dessuten, er det bra fordi det skaper arbeidsplasser, eller ufint siden tjenesten allerede er under stort press?

Bonusspørsmål: Dere som bruker hjemlevering uten at dere "må", hvordan fungerer det med alternativer og når man har litt mer "kompliserte" handlelister (feks trenger flere eksakte varer til en spesifikk oppskrift)?

Anonymkode: 5bf81...490

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener du feks kolonial? Det er ikke problem å legge inn eksakte ingredienser, det er meningen å gjøre det. 

Anonymkode: 305e9...505

AnonymBruker
Skrevet

Butikkene går bra, så akkurat dette trenger du ikke gjøre for å spare arbeidsplasser. Det er også lang kø, så jeg som fint som kan gå i butikken gjør det selv i disse dager. Selv om jeg vanligvis bruker kolonial på grunn at tidsklemma.

Jeg har imidlertid bestilt varer fra enkelte lokale bønder, topp kvalitet, og de trenger støtte akkurat nå. Samt takeaway fra lokale restauranter. 

Litt usikker på hva du mener med siste spørsmål, men handleistene fungerer fint selv om man behøver mye, og spesielle ting. En ukesmeny hos oss (tar bare middagene) kan raskt bestå av bisque, pokebowl, boeuf bourguignon, pai med laks og asparges, med mer. Hender de er tom, eller ikke har, ofte kan jeg jobbe rundt det, ellers tar vi bare en kort tur innom butikken. 

Anonymkode: e15ae...6d4

• Opprett ny...