Gå til innhold

Betaler arbeidsgiver hundepass og reise om jeg blir tilbskekalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet. Hadde egentlig bestilt utenlandsreise 2 uker. Dette blir det nok ikke noe av. Reisen var bestilt før helsepersonell fikk påbud mot å ikke reise. Har arbeidsgiver noe ansvar her ifht tilbakebetaling? Har reiseforsikring, men er jo egentlig arbeidsgiver som nekter meg reise. Vet ikke hva myndighetene sier om reise i juli enda. 

I stedet for utlandet har vi planer om å reise med et annet par (som har vært de vi har møtt under corona). Planen er å bo på hotell, kanskje leie en hytte. Aktiviteter vil jo bli begrenset, men noe ferie må vi ha etter svært hektiske perioder. 

Vi har også allerede booket hotell for oss to en weekend når jeg har fri i turnus. Kun for avslapning og for å pleie forholdet. 

De to ukene og den weekenden har vi også bestilt hundepass. Det ble ordnet i slutten av februar og avtalen har alltid vært at han er reservert og skal ha betalt. 

Hva skjer om jobb må tilbakekalle meg fra ferie og weekend (Kun fri)? Kompenseres jeg? Tenker på kostnadene som må betales. Samme med hundepass?

Anonymkode: 58b64...cc1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reiser du så mister du autorisasjonen din. Ergo null jobb. Såfall slik det er nå. Så så lenge staten legger føringen på hvor vi helsepersonell skal oppholde seg, ja så må vi forholde oss til det, helt uten at arbeidsgiver belastes. Reiseforsikringen din er da den du må bruke hvis grensen er stengt i juli, dog dekker de nok ikke noe pga du som helsepersonell ikke har lov å reise.

Men er det slik at jobben beordrer deg hjem, betaler de for reisen hjem og kompanserer for den brutte ferien, Så skjer ikke ofte. Er nok heller før ferien jobben vil nekte deg å reise. Hundepass er det nok kun dere som må stå for uanett.

Anonymkode: aac82...7df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Reiser du så mister du autorisasjonen din. Ergo null jobb. Såfall slik det er nå. Så så lenge staten legger føringen på hvor vi helsepersonell skal oppholde seg, ja så må vi forholde oss til det, helt uten at arbeidsgiver belastes. Reiseforsikringen din er da den du må bruke hvis grensen er stengt i juli, dog dekker de nok ikke noe pga du som helsepersonell ikke har lov å reise.

Men er det slik at jobben beordrer deg hjem, betaler de for reisen hjem og kompanserer for den brutte ferien, Så skjer ikke ofte. Er nok heller før ferien jobben vil nekte deg å reise. Hundepass er det nok kun dere som må stå for uanett.

Anonymkode: aac82...7df

Er snakk om reise i Norge. I egen bil. Ikke utlandet. 

Anonymkode: 58b64...cc1

• Liker 1
  • Opprett ny...