AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #21 Skrevet 29. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: det er ikke så mye å protestere mot Nei, ikke så lenge du får penger fra NAV eller arbeidsgiver. Om du derimot ikke lenger har hverken en jobb eller krav på penger fra staten, så blir hverdagen plutselig fryktelig vanskelig. Anonymkode: 711b2...f9d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #22 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke så lenge du får penger fra NAV eller arbeidsgiver. Om du derimot ikke lenger har hverken en jobb eller krav på penger fra staten, så blir hverdagen plutselig fryktelig vanskelig. Anonymkode: 711b2...f9d Vil det ikke være mer naturlig å være sint på at man ikke har et grunnleggende offentlig støtteapparat da? Anonymkode: d00b2...90a 3
Den Sagnomsuste Skrevet 29. april 2020 #23 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, jabx skrev: Hva mener du? Å være fattig og vanskeligstilt og samtidig stemme på republikanerne er bare uintelligent. Problemet er at det samme gjelder fattige og vanskeligstilte som stemmer på demokratene. Demokratenene er marginalt bedre enn republikanerne, men har egentlig gjort fint lite for svakerestilte de siste tiårene. Feil! Demokratene har jo bygget ned amerikansk industri av hensyn til klimaavtaler mm. De er de skyldige når det kommer til situasjonen rundt bilindustrien i USA, samt kullkraftverkene som ble nedlagt i stort mon. Dette gjelder dessverre også Bush administrasjonen. Trump reverserer jo mye av dette så rent politisk gir det god mening å støtte oppunder Trump for fattige amerikanere. Før koronakrisen var mange fattige amerikanere på vei ut av fattigdom pga Trump administrasjonen. Etter det kinesiske viruset blir verden, inkludert USA ugjenkjennelig for en lengre periode. Det har ikke Trump skylda for. Republikanerne er for tiden det eneste fornuftige partiet å støtte om man er fattig i USA. Se bare på tallene over ledigheten frem til lockdown!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #24 Skrevet 29. april 2020 21 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev: Du forstår deg ikke så godt på amerikansk økonomi gjør du vel? En svært stor andel av amerikanere lever fra en lønning til den neste. Hvordan tror du lockdown oppleves for disse menneskene? Tror du mat er gratis i Statene? Tror du landlord gidder å ha folk boende på tomta si dersom leien uteblir? Tror du strømmen gis bort pga Coronakrisen? Og det gjør vi ikke i her? HALLO.. Se hva Covid har gjort med arbeidsledigheten. Det skal bare en krise til, en konkurs, en nedbemanning, og du har ikke jobb her heller..hvis ikke du er storkapitalist Anonymkode: 5d1c2...1bb
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #25 Skrevet 29. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Holder ikke Tyskland også på å åpnes opp? Hvor strengt er det der nå? Anonymkode: d00b2...90a Butikker er åpnet, skoler åpner delvis snart. De har fortsatt ikke noen klar plan for gastronomi og reise. Man kan kan kun treffe en person utenfor husholdningen om gangen (men folk bryr seg ikke så mye om det). Demonstrasjoner går mer på om man prinsipielt kan ta bort demokratiske rettigheter på den måten, skal liv beskyttes for enhver pris på bekostning av alt annet osv. Samt økonomiske problemer som oppstår selvsagt. Anonymkode: 1f942...481
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #26 Skrevet 29. april 2020 Tyskerne har jo et litt mer anstrengt forhold til staten enn nordmenn da. Iallefall når det gjelder frihet (ikke så rart med tanke på nazisme, DRR etc kanskje?). Nordmenn er jo det folkeslaget som har mest tillit til staten i verden. Anonymkode: 4cc8e...037 1
Gjest Fallabella Skrevet 29. april 2020 #27 Skrevet 29. april 2020 Så langt kan jeg se nordmenn som naive nikkedukker. Jeg er kynisk, dum, uten empati osv som er imot det som skjer her så planen om at de som sier i mot regjeringen er utskudd har lykkes. Kunne ønske folk klarte å bruke hodet selv. Makt og kontroll er det regjeringen ville ha. Nå har de fått se hvor lette folk her er å lede... De fattige blir fattigere nå.. Men det forstår visst ikke folk?
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 29. april 2020 #28 Skrevet 29. april 2020 (endret) Vi er sosialkapitalister, følg med timen. Vietnamesere er sammen med srilankere lykkes jo i Norge, og kommer med skjorta på ryggen. Skikkelig dritt land 🙄 Finner du et bedre land uten disse teite nikkedukkene (oss) må du gjerne ta med deg pikkpakket ditt og dra til en land hvor kynismen rår. Kanskje til Kina, du kan jobbe med ta skinnet av levende katter og hunder, og se de uten pelsen i rått kjøtt, mens hjerte pumper 5-10 min etterpå, og de kastet oppå hverandre. Jeg kan legge til lenge om kynisme om råskap, her er dine venner NB IKKE FOR SARTE SJELER!!! bare for kyniske: (link fjernet) Endret 29. april 2020 av HunSomSaDetRettUt
Gjest Fallabella Skrevet 29. april 2020 #29 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, HunSomSaDetRettUt skrev: Vi er sosialkapitalister, følg med timen. Vietnamesere er sammen med srilankere lykkes jo i Norge, og kommer med skjorta på ryggen. Skikkelig dritt land 🙄 Finner du et bedre land uten disse teite nikkedukkene (oss) må du gjerne ta med deg pikkpakket ditt og dra til en land hvor kynismen rår. Kanskje til Kina, du kan jobbe med ta skinnet av levende katter og hunder, og se de uten pelsen i rått kjøtt, mens hjerte pumper 5-10 min etterpå, og de kastet oppå hverandre. Jeg kan legge til lenge om kynisme om råskap, her er dine venner NB IKKE FOR SARTE SJELER!!! bare for kyniske: Godt å elske landet sitt og å ha full tillit til styresmaktene skjønner jeg. Da får du bare nyte det altså
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 29. april 2020 #30 Skrevet 29. april 2020 3 minutter siden, Fallabella skrev: Godt å elske landet sitt og å ha full tillit til styresmaktene skjønner jeg. Da får du bare nyte det altså JAAAAA VI ELSKER DETTE LANDET SOM DET STIGER FREM! Gleder meg til 17.mai jeg. Skal pynte oss spise god brunsj, pynte huset, og se 17.mai på 72 tommer skjerm. DEILIG å lykkes i Norge! Elsker Norge! Vil dø for Norge, gi alt for Norge!
Gjest Fallabella Skrevet 29. april 2020 #31 Skrevet 29. april 2020 3 minutter siden, HunSomSaDetRettUt skrev: JAAAAA VI ELSKER DETTE LANDET SOM DET STIGER FREM! Gleder meg til 17.mai jeg. Skal pynte oss spise god brunsj, pynte huset, og se 17.mai på 72 tommer skjerm. DEILIG å lykkes i Norge! Elsker Norge! Vil dø for Norge, gi alt for Norge! Ja riktig, for de velstående som har nok å kan frottse er det fint, har ikke sagt i mot deg på det.
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 29. april 2020 #32 Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, Fallabella skrev: Ja riktig, for de velstående som har nok å kan frottse er det fint, har ikke sagt i mot deg på det. Velstående? Nei jeg kommer fra en fattig familie, og har måtte jobbe hardt som alle andre. Ikke noe gratis. Lang skolegang, og jobb ved siden av studier. Den som jobber hardt lykkes.
Gjest Fallabella Skrevet 29. april 2020 #33 Skrevet 29. april 2020 3 minutter siden, HunSomSaDetRettUt skrev: Velstående? Nei jeg kommer fra en fattig familie, og har måtte jobbe hardt som alle andre. Ikke noe gratis. Lang skolegang, og jobb ved siden av studier. Den som jobber hardt lykkes. Trenger du bry med å skrive alle frasene vi vet du kan og som alle har hørt fra før? Kjedelig.. Det er godt å være god, fint å være beste, fantastisk å være frisk og ressurssterk, alle vet det. Det er dere denne regjeringen er for.
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 29. april 2020 #34 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, Fallabella skrev: Trenger du bry med å skrive alle frasene vi vet du kan og som alle har hørt fra før? Kjedelig.. Det er godt å være god, fint å være beste, fantastisk å være frisk og ressurssterk, alle vet det. Det er dere denne regjeringen er for. Hvorfor er du så lite positiv og sarkastisk? Hvorfor er du så misfornøyd? Det er slitsomt å være misfornøyd, du vet det. Det tar mye energi
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #35 Skrevet 29. april 2020 nordmenn har ikke guts til det. stille. Anonymkode: d4fa8...439
Gjest Fallabella Skrevet 29. april 2020 #36 Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, HunSomSaDetRettUt skrev: Hvorfor er du så lite positiv og sarkastisk? Hvorfor er du så misfornøyd? Det er slitsomt å være misfornøyd, du vet det. Det tar mye energi Finn en vegg du kan snakke til, er bedre det.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #37 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: nordmenn har ikke guts til det. stille. Anonymkode: d4fa8...439 Guts til hva? Anonymkode: aea32...a68 2
Gjest HunSomSaDetRettUt Skrevet 29. april 2020 #38 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, Fallabella skrev: Finn en vegg du kan snakke til, er bedre det. Synd at det er bedre å snakke til en vegg enn deg. Jaja, da drar jeg ut herfra.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #39 Skrevet 29. april 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Og det gjør vi ikke i her? HALLO.. Se hva Covid har gjort med arbeidsledigheten. Det skal bare en krise til, en konkurs, en nedbemanning, og du har ikke jobb her heller..hvis ikke du er storkapitalist Anonymkode: 5d1c2...1bb Forskjellen er at vi har et velferdsapparat som støtter oss i krise, så å miste jobben er ikke like dramatisk alvorlig som i USA. Anonymkode: 2b5e6...f52 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #40 Skrevet 29. april 2020 Nordmenn er ikke kjent for å protestere. Anonymkode: 93b83...41b
Anbefalte innlegg