Finejosefine Skrevet 29. april 2020 #1 Skrevet 29. april 2020 Kan noen hjelpe meg å tolke disse resultatene? Har hatt to MA oppdaget i uke 6 og 7, antar det var såkalt blighted ovum, siden det ikke var tegn til embryo. Hcg var på 14.000 og 5.000 da det ble målt i uke 7. Nå er jeg gravid igjen. Hatt mye lavere hcg i starten og mindre symptomer enn sist, så forløpet har vært litt annerledes. Hcg har vært som følger: 5+4: hcg = 1.200 5+6: hcg = 3.400 7+2: hcg = 57.000 Altså har ikke hcg doblet seg jevnt fra jeg var 5+6 til 7+2, men etter hva jeg forstår skjer økningen ikke så raskt etter hvert. Trøster meg også med at den har økt mye i uke 6, som jo er etter at hjertet skal ha startet, og at den jo er mye høyere i uke 7 enn i de to forrige, mislykkede svangerskapene. Likevel klarer jeg ikke å la være å bekymre meg for om det er en tom fostersekk denne gangen også, og bare kroppen som kødder med meg igjen. Har lest om blighted ovum/MA og hvordan hcg kan dure på i riktig tempo selv om alt er dødt. Er 42 år, så oddsen er jo elendig i utgangspunktet. Venter på tidlig UL, men holder på å gå fra vettet. Tungt å være gravid for tredje gang på under ett år… Noen som har noe erfaring å dele? Mannen min blir koko av at jeg er så nevrotisk.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Vet godt hvordan du har det.... Grusomme uker fra positiv test i grunn 😪 Prøv å puste, tenk st du for ikke gjort noe til eller fra... Ville bestilt UL privat, da får du time på dagen (mest sannsynlig). Jeg var selv på TUL for 1,5 uke siden, fikk da beskjed om at «fosteret» var for lite... Skal tilbake om 1 uke - Grusomt å ikke vite om det er levende eller dødt der inne... Anonymkode: 69b34...feb
Dame1989 Skrevet 29. april 2020 #3 Skrevet 29. april 2020 Jeg var på ultralyd i uke 6 + 5 og de kunne ikke se noe fosteranlegg. Måtte komme tilbake 2 uker senere og var da 8 + 5 og fortsatt ikke noe tydelig fosteranlegg. Var på Ullevål sykehus forrige mandag og fikk konkludert med BO i uke 9 + 3. Ble medisinsk abort for 1 uke siden. Da jeg var 9 + 1 hadde jeg hcg på 48 000. Jeg ville tatt privat ultralyd om du er mer enn 7 uker. Da slipper du å vente å se om det er en ny BO. #håper på ny positiv test om 2 måneder. 2
Lillyvally Skrevet 29. april 2020 #4 Skrevet 29. april 2020 Jeg er Ingen ekspert. Men er det ikke et godt tegn at HCG nå er mye høyre denne gangen enn sist gang i uke 7 når du mista? ellers er jeg helt enig med de over her. Få deg en ultralyd time snarest. Ring rundt i morgen tidlig og hør om du kan få komme
Finejosefine Skrevet 29. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2020 Jeg kan ta privat UL i morgen, men vet ikke om jeg bare skal prøve å parkere tankene nå, og heller ta det i tur og orden på lokalsykehuset ettersom de gjør en sjekk før jeg skal på kromosomsjekk på Riksen. Hvis det er dårlige svar i morgen, må jeg gå med det til over helgen, og så gjennomføre abort mens jeg har ansvaret for to barn på hjemmeskole til uka. Har ikke fortalt om graviditeten til noen andre enn samboer... Jeg var så flink til å ignorere og kontrollere tankene fram til denne uken, nå har jeg mista grepet helt! Prøver å trøste meg med at hcg-resultatene i allefall er annerledes enn de to gangene det gikk galt, og at det kanskje er et godt tegn på at det i allefall har vært noe utvikling, ikke bare en tom fostersekk...
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #6 Skrevet 29. april 2020 Du har flotte hcg tall. Så basert på det så er det noko som utvikler seg som det skal. Anonymkode: b1cab...106
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 Hcg tallene ser fine ut! Jeg ville tatt en tidlig UL likevel. Da slipper du frynsete nerver hele helgen. Anonymkode: e7613...dd6
Amatariel Skrevet 30. april 2020 #8 Skrevet 30. april 2020 Vet hvordan du har det... *klem* Da jeg testet positiv for tredje gang på 1 år klarte jeg ikke akkurat å tro at -denne- skulle holde. Det er rett og slett uutholdelig. De eneste rådene jeg har er å ta små skritt av gangen, se frem til hver enkelt "begivenhet". Nå i første omgang måle hcg. Så tidlig UL, og gjerne flere UL etterhvert slik at ventetiden ikke er så mange uker frem i tid. Ellers bør du ha noe annet å beskjeftige deg med, som kan forsøke å ta tankene over på noe annet. Jeg fordypte meg i trening (som gjorde at jeg ble sliten på kveldene og sovnet tidlig). Ellers ble jeg spurt om å være forlover, så holdt meg opptatt med bryllupsplanlegging de første svangerskapsukene også (men vanskelig å anbefale dette for andre, hehe). Men enden på historien var at det GIKK bra - ble et fullgått svangerskap. Men angstfullt hver uke og måned det var det... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå