Gjest balettsko Skrevet 3. mai 2020 #121 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, wintergirl skrev: Nei, du påstår av vi som er drittlei krisemaksimering er livredde. Er det noen som er hyklerske her så er det deg. Nei, det har jeg ikke påstått. Du er hyklersk som prøver å dikte opp ting jeg ikke har sagt siden du sliter med å forstå det veldig enkle poenget mitt.
wintergirl Skrevet 3. mai 2020 #122 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, balettsko skrev: Nei, det har jeg ikke påstått. Du er hyklersk som prøver å dikte opp ting jeg ikke har sagt siden du sliter med å forstå det veldig enkle poenget mitt. Da er du dårlig til å forklare deg, eller så skjønner du ikke selv hva du skriver. 1
Gjest balettsko Skrevet 3. mai 2020 #123 Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, wintergirl skrev: Da er du dårlig til å forklare deg, eller så skjønner du ikke selv hva du skriver. Ja, kan jo ikke være din skyld når du sliter med å forstå noe.
wintergirl Skrevet 3. mai 2020 #124 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, balettsko skrev: Ja, kan jo ikke være din skyld når du sliter med å forstå noe. Er det mulig! Det skal ikke du snakke så høyt om tenker jeg 😉 1
tom1986 Skrevet 3. mai 2020 #125 Skrevet 3. mai 2020 52 minutter siden, balettsko skrev: De som nekter på denne måten er i full panikk. De klarer ikke å akseptere realiteten: at helt unge, friske mennesker dør eller får permanente skader. Derfor liker de å kalle folk for dommedagprofeter eller "hysterikere" i et forsøk på å hysje ute alt de synes er ubehagelig. Denial – The first reaction is denial. In this stage, individuals believe the diagnosis is somehow mistaken, and cling to a false, preferable reality. Om noen kaller deg hysterisk, så vet du at du snakker med en livredd person. Et konservativt anslag er at 50-100 millioner mennesker har blitt smittet så langt. Antall unge og friske som har dødd kan man telle på en hånd. Det er omtrent like sannsynlig å vinne i lotto som å dø av covid-19 om du er ung og frisk. 2
Gibralfaro Skrevet 3. mai 2020 #126 Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, tom1986 said: Antall unge og friske som har dødd kan man telle på en hånd. Link? 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #127 Skrevet 3. mai 2020 16 minutter siden, balettsko skrev: Nei, det har jeg ikke påstått. Du er hyklersk som prøver å dikte opp ting jeg ikke har sagt siden du sliter med å forstå det veldig enkle poenget mitt. Det er flere som ikke forstår "det veldig enkle poenget" ditt. Altså, prøver igjen, dette har du skrevet: "De som nekter på denne måten er i full panikk. De klarer ikke å akseptere realiteten: at helt unge, friske mennesker dør eller får permanente skader. Derfor liker de å kalle folk for dommedagprofeter eller "hysterikere" i et forsøk på å hysje ute alt de synes er ubehagelig. Denial – The first reaction is denial. In this stage, individuals believe the diagnosis is somehow mistaken, and cling to a false, preferable reality. Om noen kaller deg hysterisk, så vet du at du snakker med en livredd person." Se spesielt uthevet skrift. Hvordan får du det til å stemme med at du ikke har påstått at disse menneskene er livredde? Anonymkode: 72b76...881
tom1986 Skrevet 3. mai 2020 #128 Skrevet 3. mai 2020 13 minutter siden, Gibralfaro skrev: Link? https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Report-COVID-2019_20_marzo_eng.pdf 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #129 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, balettsko skrev: Nei, det har jeg ikke påstått. Du er hyklersk som prøver å dikte opp ting jeg ikke har sagt siden du sliter med å forstå det veldig enkle poenget mitt. Er du dement? Siterer deg her: «Om noen kaller deg hysterisk, så vet du at du snakker med en livredd person« Anonymkode: 717af...7c5 1
Gjest balettsko Skrevet 3. mai 2020 #130 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du dement? Siterer deg her: «Om noen kaller deg hysterisk, så vet du at du snakker med en livredd person« Anonymkode: 717af...7c5 Nei, men det er tydeligvis du. "Du påstår av vi som er drittlei krisemaksimering er livredde" Sa hun. Les sitatet mitt en gang ting. Hvor nevner jeg folk som er lei "krisemaksimerere"? Det er hun som nevner det. Jeg snakker om folk som dikter opp unnskyldninger hver gang de leser en artikkel om viruset.
Gjest balettsko Skrevet 3. mai 2020 #131 Skrevet 3. mai 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er flere som ikke forstår "det veldig enkle poenget" ditt. Altså, prøver igjen, dette har du skrevet: "De som nekter på denne måten er i full panikk. De klarer ikke å akseptere realiteten: at helt unge, friske mennesker dør eller får permanente skader. Derfor liker de å kalle folk for dommedagprofeter eller "hysterikere" i et forsøk på å hysje ute alt de synes er ubehagelig. Denial – The first reaction is denial. In this stage, individuals believe the diagnosis is somehow mistaken, and cling to a false, preferable reality. Om noen kaller deg hysterisk, så vet du at du snakker med en livredd person." Se spesielt uthevet skrift. Hvordan får du det til å stemme med at du ikke har påstått at disse menneskene er livredde? Anonymkode: 72b76...881 Ja, folk som finner på unnskyldninger hver gang noen dør er livredde fordi de ikke orker realiteten. Det jeg sa har ikke noe med krisemaksimerere som dere maser om. Det er noe wintergirl dro inn som er irrelevant. Hun er så hysterisk stakkars, alle som ikke kommer med pusenyheter fra bamse tv er krisemaksimerere! Endret 3. mai 2020 av balettsko
Gibralfaro Skrevet 3. mai 2020 #132 Skrevet 3. mai 2020 21 hours ago, wintergirl said: Ja, helt ærlig så tror jeg mange kjeder seg og søker spenning disse dager,og at de vil ha rett. Dette gjelder begge enden av skalaen. Synes det virker som at folk tror det er en konkurranse som skal vinnes.
Gibralfaro Skrevet 3. mai 2020 #133 Skrevet 3. mai 2020 (endret) 22 hours ago, wintergirl said: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/K34Lk4/soerkoreanske-forskere-tror-ikke-man-kan-smittes-flere-ganger-av-coronaviruset Fantastisk, om det stemmer! 😁 Endret 3. mai 2020 av Gibralfaro 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #134 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, balettsko skrev: Ja, folk som finner på unnskyldninger hver gang noen dør er livredde fordi de ikke orker realiteten. Det jeg sa har ikke noe med krisemaksimerere som dere maser om. Det er noe wintergirl dro inn som er irrelevant. Hun er så hysterisk stakkars, alle som ikke kommer med pusenyheter fra bamse tv er krisemaksimerere! Det er folk som er lei krisemaksimering som bruker ord som "hysterisk". Ikke alle bruker det. Noen bruker, tja, f.eks "krisemaksimering". Å prøve å antyde at du egentlig snakker om noen andre blir for dumt. Forøvrig er det svært få, om noen, av disse som fornekter noe som helst. De aller fleste prøver bare å sette ting i perspektiv mht risikovurdering. Noe som ellers er totalt fraværende blant krisemaksimerere. Anonymkode: 72b76...881 4
wintergirl Skrevet 3. mai 2020 #135 Skrevet 3. mai 2020 10 minutter siden, Gibralfaro skrev: Dette gjelder begge enden av skalaen. Synes det virker som at folk tror det er en konkurranse som skal vinnes. Krisemakserne søker spenning ved å gjøre alt langt verre enn det egentlig er. Nå har vi hørt bare vent i snart to måneder. Man blir lei når noen stadig skal blåse det helt ut av proposjoner. Når noen prøver å skrive noe positive nyheter med link til, så blir vedkommende overdøvd med negative ord og igjen, BARE VENT! Og det er heller ingen konkurranse det handler om, da heller den mer mot dem som ikke gjør annet enn å preke at dommedagen står for døren. Vi ser at de fleste blir friske og mange får ikke symptomer engang. Er det ikke lov å fokusere på dem? 7 minutter siden, Gibralfaro skrev: Fantastisk, om det stemmer! 😁 Ja, håper inderlig at dette stemmer. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #136 Skrevet 3. mai 2020 Det er mange som er i full panikk for dette viruset. Folk flest tar det ganske med ro og ser realitetene. Vi fikk det i februar og er nå i mai og har litt over 200 døde. Ingen jeg kjenner er eller har vært redde for dette viruset, uansett alder. Anonymkode: 21332...1d3 1
Anbefalte innlegg