AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #61 Skrevet 29. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror kanskje det er et forsøk fra Ts sin side å gjøre folk som trekker på skuldrene av dette viruset, og sprer feil og farlig informasjon om at viruset er så lite farlig at man ikke trenger å bry seg om tiltakene som blir satt av regjeringen, og slik setter seg selv og andre i fare ved å øke smittefrekvensen i samfunnet. Anonymkode: 91fe5...525 Her svarer du ut fra det du «tror», og det er ikke særlig relevant. Vi har visst hele tiden at også unge og friske mennesker kan dø av korona, det er ikke noe nytt. Men - det er sjelden. Det er heller ikke noe nytt. Det er bare å se på statistikken - de som har høy risiko, er de som er gamle og/eller har underliggende sykdom. Igjen - ikke noe nytt! Det betyr IKKE at man skal gi blaffen i anbefalingene fra FHI selv om man er ung. Men det er endel folk der ute som er helt paralysert av skrekk pga korona, uten at de selv har risikofaktorer, og det er ikke særlig konstruktivt. Hvis man graver seg ned i frykt og negativitet, uten å klare å ta et steg tilbake og se helheten, ender man med å leve med et unødvendig høyt stressnivå over lang tid, og ikke minst sprer man frykt til andre. Jeg kan bruke meg selv som eksempel. Jeg er i 30-årene, har en mann i 40-årene, tre barn (barnehage/barneskole). Alle er friske. Mannen jobber på sykehus, så han har vært utsatt for smitte hele veien. Hvis vi får korona, er det svært lite sannsynlig at vi vil bli alvorlig syke. Da kan jeg velge: 1) Følge retningslinjene til FHI og ellers leve så normalt som mulig, uten å leve i frykt 2) Bli overmannet av frykt, og la det ødelegge livet mitt. Anonymkode: 5b3c8...f47 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #62 Skrevet 29. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her svarer du ut fra det du «tror», og det er ikke særlig relevant. Vi har visst hele tiden at også unge og friske mennesker kan dø av korona, det er ikke noe nytt. Men - det er sjelden. Det er heller ikke noe nytt. Det er bare å se på statistikken - de som har høy risiko, er de som er gamle og/eller har underliggende sykdom. Igjen - ikke noe nytt! Det betyr IKKE at man skal gi blaffen i anbefalingene fra FHI selv om man er ung. Men det er endel folk der ute som er helt paralysert av skrekk pga korona, uten at de selv har risikofaktorer, og det er ikke særlig konstruktivt. Hvis man graver seg ned i frykt og negativitet, uten å klare å ta et steg tilbake og se helheten, ender man med å leve med et unødvendig høyt stressnivå over lang tid, og ikke minst sprer man frykt til andre. Jeg kan bruke meg selv som eksempel. Jeg er i 30-årene, har en mann i 40-årene, tre barn (barnehage/barneskole). Alle er friske. Mannen jobber på sykehus, så han har vært utsatt for smitte hele veien. Hvis vi får korona, er det svært lite sannsynlig at vi vil bli alvorlig syke. Da kan jeg velge: 1) Følge retningslinjene til FHI og ellers leve så normalt som mulig, uten å leve i frykt 2) Bli overmannet av frykt, og la det ødelegge livet mitt. Anonymkode: 5b3c8...f47 Hvordan mener du dette er relevant til det jeg skrev? Hvor har jeg skrevet noe om hysteri? Problemet er at det finnes mange her inne som sprer feilaktig informasjon og oppfordrer til å IKKE følge regjeringens retningslinjer og anbefalinger. Dette går over i likeste laget om følger anbefalingene. Anonymkode: 91fe5...525 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #63 Skrevet 29. april 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Korona: Hos noen av pasientene slutter lungene å fungere, og fylles med væske. Pasienten får ikke luft, og det blir en opplevelse av desperasjon. Anonymkode: af98a...b7e Influensa: Hos noen av pasientene slutter lungene å fungere, og fylles med væske. pasienten får ikke luft, og det blir en opplevelse av desperasjon. Anonymkode: 2d122...fb7 5
Nerine_ Skrevet 29. april 2020 #64 Skrevet 29. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med den tenåringen i England mener jeg å huske som hadde eksem og korona død. Han så hvertfall ikke overvektig ut på bilde (normalvektig mot undervektig). Anonymkode: af98a...b7e Er det tenåringen med psoriasis du blander med...?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #65 Skrevet 29. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke den sesonginfluensaen snart oppbrukt? Anonymkode: ee3c3...77b Hvorfor det? Oppi gata her døde to ungdommer i vinter. Av influensa. Anonymkode: e4e3a...78e 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. april 2020 #66 Skrevet 29. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Realiteten er at hvem som helst kan dø av bortimot hva som helst. Anonymkode: 5b3c8...f47 Skal vi se.. hva handler akkurat denne tråden om? Er vel ikke lenge før du svarer at det ikke er verre enn en vanlig influensa
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #67 Skrevet 29. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan mener du dette er relevant til det jeg skrev? Hvor har jeg skrevet noe om hysteri? Problemet er at det finnes mange her inne som sprer feilaktig informasjon og oppfordrer til å IKKE følge regjeringens retningslinjer og anbefalinger. Dette går over i likeste laget om følger anbefalingene. Anonymkode: 91fe5...525 Det er relevant fordi du «trodde» at det var TS sin intensjon. At folk her inne oppmuntrer til ikke å følge retningslinjer og anbefalinger er et problem. At folk sprer frykt og paranoia, og lager egne og strengere retningslinjer som de hugger folk ned for ikke å følge, er også et problem. Begge deler er eksempler på at man sprer feilaktig informasjon. Anonymkode: 5b3c8...f47 1
Hr. Aktiv Skrevet 29. april 2020 #68 Skrevet 29. april 2020 Hvor mange dør i trafikken? Mange av de er også 22 med ingen underliggende sykdommer. 1
Gjest balettsko Skrevet 29. april 2020 #69 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev: Hvor mange dør i trafikken? Mange av de er også 22 med ingen underliggende sykdommer. Dette begynner å høres ut som en parodi nå.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #70 Skrevet 29. april 2020 Fra VG, 16. Februar 2020: https://www.vg.no/nyheter/i/Jo4OK6/to-ungdomsskoleelever-doede-etter-influensa Det står at det er vanlig influensa og ikke en gang covid-19. Så hva vil du ha fremt til TS? At nå bør man få panikk av corona fordi en 22 åring dør? Du har unge, tilsynelatende friske folk som dør på fotballbanen, ungdommer til og med! Og folk som er topptrent og sunnheten selv, faller sammen og dør. Også har du friske folk som på et blunk dør i trafikken. Tragedier skjer hver dag og ingen er immune. Og gjett hva, ikke alle dødsfall blir nevnt i avisen. Så det er mange som dør, uten at du får vite om det, om det så er ulykke, akutt og uforutsett sykdom eller hva det måtte være. Denne tråden er unødvendig og er med på å spre unødvendig panikk. For det er elementær kunnskap at selv friske unge mennesker kan dø av vanlig influensa, ja også babyer til og med! Du må ikke være 80+ og ha minst 3 underliggende dødelige sykdommer for å dø av noe så vanlig som en enkel influensa. Anonymkode: 1ae88...d9e 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #71 Skrevet 29. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra VG, 16. Februar 2020: https://www.vg.no/nyheter/i/Jo4OK6/to-ungdomsskoleelever-doede-etter-influensa Det står at det er vanlig influensa og ikke en gang covid-19. Så hva vil du ha fremt til TS? At nå bør man få panikk av corona fordi en 22 åring dør? Du har unge, tilsynelatende friske folk som dør på fotballbanen, ungdommer til og med! Og folk som er topptrent og sunnheten selv, faller sammen og dør. Også har du friske folk som på et blunk dør i trafikken. Tragedier skjer hver dag og ingen er immune. Og gjett hva, ikke alle dødsfall blir nevnt i avisen. Så det er mange som dør, uten at du får vite om det, om det så er ulykke, akutt og uforutsett sykdom eller hva det måtte være. Denne tråden er unødvendig og er med på å spre unødvendig panikk. For det er elementær kunnskap at selv friske unge mennesker kan dø av vanlig influensa, ja også babyer til og med! Du må ikke være 80+ og ha minst 3 underliggende dødelige sykdommer for å dø av noe så vanlig som en enkel influensa. Anonymkode: 1ae88...d9e Lurer på hva familiene til de ungdommene synes om at de brukt på den måten i hver tråd. Sikkert ikke hyggelig. Jeg synes det er usmakelig. Anonymkode: 18050...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #72 Skrevet 29. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hva familiene til de ungdommene synes om at de brukt på den måten i hver tråd. Sikkert ikke hyggelig. Jeg synes det er usmakelig. Anonymkode: 18050...f0f skjerp deg 🙄 Anonymkode: 1ae88...d9e 3
Gibralfaro Skrevet 29. april 2020 #73 Skrevet 29. april 2020 (endret) 2 hours ago, wintergirl said: Hvis vi som du mener her skal få mene hva vi vil så får folk sammenligne influensa da. Da har jeg heller ikke sagt noe på. Jeg sier bare at det ikke er relevant i enhver debatt. Det er ikke det samme. Det blir som å bruke Barack Obama som argument i en diskusjon om Donald Trumps hudfarge. Endret 29. april 2020 av Gibralfaro 2
wintergirl Skrevet 29. april 2020 #74 Skrevet 29. april 2020 17 minutter siden, Gibralfaro skrev: Da har jeg heller ikke sagt noe på. Jeg sier bare at det ikke er relevant i enhver debatt. Det er ikke det samme. Det blir som å bruke Barack Obama som argument i en diskusjon om Donald Trumps hudfarge. Det blir som meg her og det blir som meg der. Kan ikke sammenlignes det du drar opp her. Det vi skal frem til er at det er hverken mer farlig eller dødelig enn influensa. Der kan vi dog være uenige, men det mener jeg faktisk. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #75 Skrevet 29. april 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Oppi gata her døde to ungdommer i vinter. Av influensa. Anonymkode: e4e3a...78e Du er vel av den typen som mener det er helt trygt å bosette seg i Tsjernobyl. Anonymkode: 3c523...db9 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #76 Skrevet 29. april 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Lurer på hva familiene til de ungdommene synes om at de brukt på den måten i hver tråd. Sikkert ikke hyggelig. Jeg synes det er usmakelig. Anonymkode: 18050...f0f Hva med familien til 22-åringen... Anonymkode: 12dcb...9ca 2
Nerine_ Skrevet 29. april 2020 #77 Skrevet 29. april 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hva familiene til de ungdommene synes om at de brukt på den måten i hver tråd. Sikkert ikke hyggelig. Jeg synes det er usmakelig. Anonymkode: 18050...f0f Tror du de syns det er bedre at dødsfall blant unge, dog en annen sykdom, blir omtalt i media i flere land? Når deres barn døde fikk det en liten artikkel i avisa, og jeg tipper at flertallet av dere ikke tenkte noe mer over det etter å ha skrollet fort over artikkelen. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #78 Skrevet 29. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med familien til 22-åringen... Anonymkode: 12dcb...9ca Artikkelen om 22-åringen blir ikke linket til i alle tråder om andre sykdommer enn influensa. Så det er ikke det samme. Anonymkode: 18050...f0f
Tarmegenbolle Skrevet 29. april 2020 #79 Skrevet 29. april 2020 At folk dør er trist, ung som gammel. Det er imidlertid ikke en god grunn til å innføre tiltak som betyr at flere dør og flere får store vanskeligheter i livene sine, slik store deler av verden nå dessverre har gjort.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #80 Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Influensa: Hos noen av pasientene slutter lungene å fungere, og fylles med væske. pasienten får ikke luft, og det blir en opplevelse av desperasjon. Anonymkode: 2d122...fb7 Kilde? Kilde på koronaen var overlegen i VG artikkelen som var linket rett over. Så kilde til influensa fra deg takk? Anonymkode: af98a...b7e
Anbefalte innlegg